Jože Prša iz PU Murska Sobota nam je potrdil, da so policisti 29. aprila skupaj z gasilci posredovali v Spodnji Ščavnici, kjer so obravnavali primer sprožitve varnostnih blazin. Te so se v avtu renault twingo med vožnjo sprožile brez jasnega vzroka, pri tem pa lažje poškodovale voznico in potnico na prednjem sedežu. Prša je dodal, da podobnih primerov v preteklosti na murskosoboškem območju še niso obravnavali.
Največkrat napako povzroči človek
Pa vendar poročila o nenadenem proženju varnostnih blazin v svetovnem merilu niso takšna redkost. Raziskave so pokazale, da je treba vzroke iskati v samem načinu delovanja celotnega sistema, ki sproža zračne blazine. Vsak avtomobil ima namreč na izpostavljenih mestih senzorje, ki v primeru dovolj močnega trka sprožijo signal. Ta posledično sproži eksplozijo v ohišju naprave, sproščeni plini pa znotraj nekaj desetink od trka napihnejo varnostne blazine in zavese ter tako prestrežejo človeška telesa, da ne treščijo silovito ob dele avtomobila, kot so armaturna plošča ali stekla.
Včasih pa pride tudi do napake in samosprožitve. Strokovnjaki menijo, da je za to največkrat kriva električna napeljava, ki je v primeru zračnih blazin zelo občutljiva na nihanja napetosti. Povzročajo jo predvsem nestrokovno naknadno vgrajene električne naprave v avtomobilu, kot so razne postaje za MP3-predvajalnike, polnilniki telefonov, celo navigacijske naprave, ki terjajo posege v električno napeljavo. Prav tako napačno delovanje varnostnega sistema povzroča izpostavljenost avtomobila prahu in dolgotrajni vlagi.
Kaj pa vi, sedite v avtu pravilno?
Ena najpomembnejših iznajdb s področja varnosti v avtomobilski zgodovini sploh ima tudi svoje temne plati in je lahko v primeru neupoštevanja določenih pravil celo smrtno nevarna. Varnostni strokovnjaki opozarjajo, da le pravilen položaj za volanom prepreči ali vsaj zmanjša poškodbe.
Glavno pravilo je, da se v avtomobilu z varnostnimi blazinami nikoli, ampak zares nikoli ne vozite nepripasani. Silovit udarec zračne blazine ob nezavarovano telo je lahko usoden.
Dokazano je tudi, da udarec, ki na mlajših ljudeh ne bi pustil nobenih posledic, starejše osebe lahko močno poškoduje, predvsem v predelu prsnega koša. Priporočilo torej pravi, naj se poleg otrok tudi starejši ljudje raje vozijo na zadnjih sedežih, seveda pripasani.
Zelo pomembna je tudi pravilna drža za volanom. Ta mora biti v kombinaciji z nastavitvijo višine sedeža vedno naravnan tako, da v primeru nesreče blazina v svojem središču udari v prsi, ne glavo. Med volanom in telesom mora biti tudi vedno za okoli 30 centimetrov prostora, kar ustreza dolžini lista A4-formata. Hkrati morata hrbet in glava vedno počivati naslonjena na primerno dvignjena naslonjalo in vzglavnik.
Zračno blazino lahko deaktivirate le, če to zahteva vaše ogroženo zdravstveno stanje. Sopotnikovo blazino je mogoče deaktivirati pri večini novih avtomobilih za prevoz "lupinic" z dojenčki na prvem sedežu, a se temu izogibajte, saj je otrok veliko varnejši na zadnjem sedežu.
"Povzročajo jo predvsem nestrokovno naknadno vgrajene električne naprave v avtomobilu."<br /><br />To je noro!<br />NIČ ne bi smelo vplivati na …
no, zdaj pa vprašanje.Kako pa pregledajo ali varnostna blazina deluje pravilno.Namreč sem zagovornik pooblaščenega servisa in ga redno vozim na …