Med prvimi na svetu smo preizkusili prenovljeno slovensko uspešnico

Foto: MatijaJanežič renault clio Foto: MatijaJanežič renault clio Foto: MatijaJanežič renault clio Foto: MatijaJanežič renault clio Foto: MatijaJanežič renault clio Foto: MatijaJanežič renault clio Foto: MatijaJanežič renault clio Foto: MatijaJanežič renault clio Foto: MatijaJanežič renault clio Foto: MatijaJanežič renault clio Foto: MatijaJanežič renault clio Foto: MatijaJanežič renault clio Foto: MatijaJanežič renault clio Foto: MatijaJanežič renault clio Foto: MatijaJanežič renault clio Foto: MatijaJanežič renault clio Foto: MatijaJanežič renault clio Foto: MatijaJanežič renault clio Foto: MatijaJanežič renault clio Foto: MatijaJanežič renault clio Foto: MatijaJanežič renault clio Foto: MatijaJanežič renault clio Foto: MatijaJanežič renault clio Foto: MatijaJanežič renault clio Foto: MatijaJanežič renault clio Foto: MatijaJanežič renault clio Foto: MatijaJanežič renault clio
Na belgijskih cestah smo lahko prvič preskusili osveženi renault clio, enega od pojmov svojega razreda, ki pa se mu iztekajo leta.
Oglej si celoten članek

Veliko vprašanje namreč je, če bo renault clio še imel pravega naslednika, saj se avtomobilom z motorji z notranjim zgorevanjem izteka čas, Renaultovi električni predstavniki razreda majhnih avtomobilov pa bodo nosili drugačna imena, R4 in R5.

Foto: MatijaJanežič renault clio

To tudi pomeni, da renault clio nikoli ne bo imel pravega električnega pogona, saj so električno platformo torej namenili renaultom z drugimi imeni. Vendar pa clio vsaj še pol generacijskega življenja ostaja in ugibamo lahko, če se mu bo zgodila še kakšna osvežitev ali faza, kot vmesne osvežitve imenujejo pri Renaultu. Podobno, kot se je dogajalo drugi generaciji clia. Vendar potrditve za to nismo dobili.

Kaj clio ponuja po novem?

Predvsem so to oblikovne spremembe, v katerih se odraža Renaultov novi oblikovni jezik, ki je delo Renaultovega novega glavnega oblikovalca Gillesa Vidala, ki je pred tremi leti k Renaultu prišel iz Peugeota. Te se najbolj odražajo v popolnoma preoblikovanem sprednjem delu, ki ga obvladuje velika maska s karirastim vzorcem in velikim novim Renaultovm znakom, ki ga Francozi imenujejo "Nouvel'R". Na cliih z boljšima različicama opreme techno in esprit alpine ureditev prednjega dela dopolnjuje tudi aerodinamična lamela na spodnjem delu znamke, ki jima doda še nekaj dodatne športnosti.

Foto: MatijaJanežič renault clio

Clio uvaja še eno novost, ki bo značilna za vse bodoče predstavnike francoske znamke, novi svetlobni pečat, na katerega je vplivala rombasta oblika Renaultovega logotipa. Na svetlobni podobi prednjega dela novega clia namreč najbolj izstopajo navpične led dnevne luči v obliki polovice Renaultovega romba. Del tega sta tudi vitka žarometa, ki serijsko svetita v tehniki led in lahko delujeta samodejno.

S sprednjim delom se je torej clio pete generacije povsem oddaljil od svojega prednika četrte generacije, kar pa manj velja za boke, kjer so konture prednika boj prepoznavne, prav tako pa tudi za zadnji del, pa čeprav je tudi tu mogoče zaznati kar nekaj sprememb. Drugačen je predvsem zadnji odbijač z odprtinama za odvod zraka, ki clia optično razširita, ter s spodnjim robom, ki je lahko motno ali bleščeče črn ali pa mat skrilasto siv. Na voljo je tudi kar šest različnih difuzorjev, predvsem pa imajo zadnje luči po novem kristalno prozorne pokrove, ki omogočajo pogled v njihovo notranjost in s svetlima zunanjima robovoma posnemajo žaromete.

Foto: MatijaJanežič renault clio

Novosti je torej dovolj in so dovolj radikalne, predvsem ko gre za sprednji del, da je osveženi renault clio nezmotljivo nov in usklajen z novinci, kakršen je renault austral. K temu svoje doda tudi sedem karoserijskih barv, med katerimi gotovo izstopa troslojna siva barva "rafale", ki je od daleč videti kot navadna, od blizu pa kot biserna barva. To dopolnjuje tudi šest kolesnih platišč, ki jih vsa krasi novi Renaultov znak iz brušenega aluminija.

Okolju prijazni materiali

Prenovljeni clio je z dolžino 4,053, širino 1,988 in višino 1,439 metra ostal bolj ali manj enak kot doslej, kar spoznate predvsem, ko sedete v njegovo notranjost, kjer se bodo vsi, ki so kdaj sedli v clia zadnje generacije, takoj počutili povsem domače. Ureditev notranjosti je namreč ostala enaka, le da je zdaj instrumentni sklop, ki je bil prej lahko tudi delno analogen, povsem digitalen. Na grafiki sicer niso naredili posebnih sprememb, velja pa, da je zaslon na voljo z diagonalo med 17,78 in 25,4 centimetrov in brez robov. Tudi navpični zasloni infozabavnega sistema ostajajo enaki in za njimi stoji izboljšani sistem Easy Link. Clio ima tudi možnost dvajset asistenčnih sistemov, ki ustrezajo drugi ravni avtonomne vožnje. Na tem področju so sicer pri Renaultu težko kaj spremenili, saj je bil clio že doslej dobro opremljen avtomobil.

Foto: MatijaJanežič renault clio

Osnovna ureditev notranjosti je torej ostala bolj ali manj enaka, kar je gotovo dobro, saj je clio tudi do zdaj veljal za udoben in dovolj prostoren majhen avtomobil, so se pa oblikovalci zato bolj posvetili materialom, ki so ostali bolj prijazni okolju in reciklirani, z njimi pa so vsaki različici opreme zagotovili drugačen ambient.

Sedeži, vrata in armaturna plošča so tako v različici techno obloženi s trajnostnim blagom, v katerem je 60 odstotkov vlaken na osnovi celuloze. Z vlakni, ki slovijo po mehkobi, in jih izdelujejo iz lesa, ki ga pridelajo v trajnostno upravljanih gozdovih, naj bi precej prispevali k razogljičenju avtomobila. V novem cliu tudi ni več naravnega usnja, saj so ga nadomestili z umetnim usnjem TEP, tkanino iz vlaken naravnega izvora z zrnatim premazom iz poliestra.

Foto: MatijaJanežič renault clio

Z osvežitvijo clia pete generacije se je poslovil tudi športni paket R.S. line, ki ga je po zgledu australa in espaca nadomestil paket esprit alpine s športnimi elementi. Omenimo, da paket med drugim označujejo našitki v barvah francoske zastave in da so športni sedeži izdelani iz trajnostnih materialov, med katerimi sta blago z 72-odstotnim deležem recikliranih polietilenskih vlaken ter tkanina z zrnatim premazom s 13 odstotnim deležem recikliranih materialov. Zanimivo je, da je armaturna plošča po novem odeta v tkanino, element, ki smo ga najprej spoznali na dacijah sanderu in joggerju.

Znana motorizacija

Med kratko vožnjo po belgijskem podeželju je bilo to sicer težko ugotoviti, vendar pri renaultu pravijo, da je clio dobil tudi bolj natančen in komunikativen volan. Pod motornim pokrovom pa je ostala bolj ali manj enaka ponudba, ki jo še vedno  sestavljajo tako bencinski in dizelski motorji kot tudi hibridni pogonski sklop. Električnega pa ne bo, saj je, kot smo že napisali, po ukinjenem zoeju rezerviran za renaulta R4 in R5.

Foto: MatijaJanežič renault clio

Ponudbo Ottovih motorjev bodo tako še naprej sestavljali atmosferski trivaljnik 1,0 SCe z močjo 48 kilovatov, ki bo na voljo v kombinaciji s petstopenjskim ročnim menjalnikom, litrski turbobencinski trivaljnik TCe 90 z močjo 67 kilovatov in šeststopenjskim ročnim menjalnikom ter turbobencinski trivaljnik z možnostjo uporabe stisnjenega naftnega plina TCe 100 LPG . Še naprej ostaja tudi 75-kilovatni turbodizelski štirivaljnik blue dCi 100 s šestsopenjskim menjalnikom. Vrh ponudbe pa bo še naprej predstavljal 108-kilovatni hibridni pogonski sklop E-tech full hybrid, za katerega zagotavljajo, da v mestu 80 odstotkov voženj opravi električno.

Pri Renaultu pravijo, da hibridni pogonsko sklop danes v cliu predstavlja 23 odstotkov prodaje, motor za kombinacijo bencina in plina LPG pa osem odstotkov. Clio je bil sicer v svoji zgodovini vedno avtomobil, ki je kazal trende pri pogonskih sklopih. Ko so leta 1990 predstavili prvo generacijo, je bila ta na voljo predvsem z bencinskimi motorji. Med prodanimi clii je bilo namreč v prvi generaciji le 23 odstotkov dizelskih. S clom druge generacije so ti že dosegli 37 odstotkov prodaje, v tretji generaciji je bilo cliov z dizelskimi motorji že 55 odstotkov, v četrti pa 51 odstotkov. Ostanek so predstavljali bencinski motorji. Še v četrti generaciji clia leta 2019 pa je začel delež dizelskimh motorjev spet padati in doslej je bilo 57 odstotkov cliov pete generacije spet bencinskih, dizelskih pa le še 12 odstotkov.

dezurni@styria-media.si

Foto: MatijaJanežič renault clio

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.