Kako namestiti pnevmatiko na platišče in vozilo, da se bo ta med vožnjo vrtela v pravo smer? Pnevmatike imajo namreč različne dezene, njihova oblika pa vpliva na rotiranje koles na vozilu in posledično enakomernejšo obrabo pnevmatik.
"Pnevmatike ločimo na simetrične (pri teh je na pnevmatiki označena smer vrtenja) in asimetrične (pri teh je označeno, katera naj bo zunanja stran). Če pnevmatik ne namestimo v skladu z navodili proizvajalca, te ne morejo ustrezno opravljati svojega dela (zagotavljanje varnosti, ki je med drugim povezana z vodljivostjo vozila, nepravilna namestitev preprečuje optimalno odvajanje vode, nadalje vpliva na udobje vožnje, hrupnost, porabo goriva …)," nam je pojasnil vodja AMZS servica Jurij Kočar.
Tehnični storkovnjak pri podjetju GMT Primož Rožnik pravi, da napačna pozicija pnevmatike na vozilu sicer nima vpliva na porabo goriva, če so na vozilu vse pnevmatike istih dimenzij. Na obrabo pa ima vpliv vrsta pogona vozila in s tem povezana rotacija koles zaradi enakomernejše obrabe vseh pnevmatik. Prav zato se rotacija izvaja ob sezonskih menjavah, vulkanizerji pa priporočajo, da se rotacija koles naredi na 10 tisoč prevoženih kilometrov.
Nasvet: Na bočnici, če ima pnevmatika usmerjen dezen, je narisana puščica, kam se mora vrteti kolo pri vožnji naprej, pri asimetričnem dezenu pa na bočnici glejte oznako "outside".
Rotacija koles poleg enakomernejše obrabe prinaša tudi boljši oprijem, hkrati pa boste z enim kompletom pnevmatik lahko prevozili večje število kilometrov, preden se bodo obrabile.
Pri Španu so nam povedali, da gre za napačno pozicijo pnevmatik ponavadi zaradi nestrokovnega dela. To se hitro opazi, ker vozilo ne ohranja pravilne smeri. Manj opazna stranka lahko tako vozi celotno zimsko sezono in se spomladi čudi, kako to, da je prišlo do neenakomerne obrabe pnevmatik.
Naredil bom 86 evrov na uro od doma. Bil sem šokiran, ko je moj sosed rekel, da je povprecje 95 …