Mazda je s tehnologijo skyactiv, predstavljeno leta 2011, zavila na svojo pot. Tehnologija skyactiv poleg lahke konstrukcije vključuje vrsto posebnosti za zmanjševanje izpustov in porabe goriva.
Največja posebnost bencinskih agregatov z neposrednim vbrizgom je kompresijsko razmerje 14:1, kar je največ med serijskimi bencinskimi motorji. Posledično je poraba goriva pri modelih s skyactivom ob povečanju navora za 15 odstotkov manjša za petino, so takrat trdili pri Mazdi.
Japonci v času, ko vsi govorijo o downsizingu (zmanjševanju motorjev, op. a.), razmišljajo drugače, kar bi se utegnilo poznati predvsem, ko bo v veljavo stopil nov cikel merjenja porabe, ki ne bo več laboratorijski, pač pa bodo morali proizvajalci vozil porabo goriva meriti v realnih pogojih na cesti – v prometu.
Še povečali bodo kompresijsko razmerje
Zdaj napovedujejo drugo generacijo tehnologije skyactiv. Inženirji pospešeno delajo na razvoju in testiranjih, uradno pa bo tehnologija za vgradnjo v vozila na voljo leta 2019.
Japonci pravijo, da z drugo generacijo ne bodo dodelali le motorjev, ampak bo sprememb deležna tudi platforma. Pri Mazdi se bodo osredotočili na uporabo lahkih materialov in boljšega upravljanja s svojimi vozili, boljše bodo tudi tehnične karakteristike vseh vozil.
Velika novost bo novi bencinski motor. Japonci pravijo, da bo v primerjavi z aktualnimi skyactiv motorji porabil za 30 odstotkov manj goriva. To naj bi jim omogočilo še višje kompresijsko razmerje, ki je že zdaj rekordno. Napovedujejo kompresijsko razmerje kar 18:1.