Nežnost mazde3 preprečuje celo bruhanje v avtu

Foto: Andrej Leban Mazda3 Foto: Andrej Leban Mazda3 Foto: Andrej Leban Mazda3 Foto: Andrej Leban Mazda3 Foto: Andrej Leban Mazda3 Foto: Andrej Leban Mazda3 Foto: Andrej Leban Mazda3 Foto: Andrej Leban Mazda3 Foto: Andrej Leban Mazda3 Foto: Andrej Leban Mazda3 Foto: Andrej Leban Mazda3 Foto: Andrej Leban Mazda3 Foto: Andrej Leban Mazda3 Foto: Andrej Leban Mazda3 Foto: Andrej Leban Mazda3 Foto: Andrej Leban Mazda3 Foto: Andrej Leban Mazda3 Foto: Andrej Leban Mazda3 Foto: Andrej Leban Mazda3 Foto: Andrej Leban Mazda3 Foto: Andrej Leban Mazda3
Posodobljena mazda3 se po zaslugi natančnega, malodane intimnega piljenja udobja in tehnologije pelje nežneje in varnejše. Prvi kilometri z njo so pokazali, da jo glede vozniške izkušnje znova lahko umestim med najboljše v razredu.
Oglej si celoten članek

Ljudje smo si lahko sila različni. Moški in ženske, marsi in venere. Eni bolj robati in neposredni, drugi blagi in altruistično prilagodljivi, ne nujno odvisno od spola. Potem pa so tu še tisti manjši detajli, ki dajejo končni pečat naši osebnosti, našim medsebojnim odnosom, naši priljubljenosti. In priljubljeni pri drugih želimo biti vsi, na odkrit ali skrit način. 

Nekaj podobnega je pri avtih, kjer zgolj na podlagi štirih koles in volana še zdaleč ni mogoče določiti karakterja, vožnje in vsega tistega, kar ti avto lahko dá, oziroma čustev, ki jih sproža, če si ga ogleduješ na parkirišču ali ko ga zapelješ prek serpentin.

Prenova brez posebnih zunanjih novosti

Mazda3 je bila že doslej avto, ki je z najrazličnejšimi detajli izžareval visoko stopnjo povezave z voznikom. Filozofija športnega sedenja, nadpovprečni materiali in kakovost izdelave, zmogljivo podvozje in tudi nekoliko samosvoji, a tudi brez turbopolnilnika učinkoviti motorji … Za novo modelno leto 2017 pa je bila mazda3 konkretno osvežena, s čimer bo lahko vztrajala vse do prihoda naslednje generacije, ki bo imela že tudi naslednjo, menda še veliko bolj vznemirljivo generacijo pogona.

A tudi aktualna medgeneracijska prenova je nekaj posebnega. Ko govorimo o “faceliftu”, pri drugih znamkah najpogosteje stopajo v ospredje znatno predrugačeno obličje vključno z lučmi, naštevanje kopice novih barv in tipov oblazinjenja, pa novi infotainmenti, morda manjši popravki glede nižje porabe in emisij motorjev …

Pri novi mazdi3 pa je večina sprememb osredotočenih na kakovost vožnje, saj so kot prvi med proizvajalci šli celo tako daleč, da so povezali sedenje z delovanjem podvozja in motorja na način, ki zmanjšuje nenadzorovano gibanje teles potnikov skozi ovinke ali prek neravnega asfalta. Da, nova mazda3 lahko preprečuje tudi slabost pri otrocih v avtu, so mi zatrdili Mazdini inženirji. Pa ne japonski, temveč nemško govoreči, doma iz Leverkusna, kjer je poleg evropskega središča znamke tudi razvojni center Mazdinih tehnologij.

Na račun ročne zavore več prostora za plastenke

“Ta novo” bo na cesti prepoznal le natančen poznavalec, saj so oblikovne spremembe res malenkostne. Za vsak slučaj so vseeno dodali še par novih 18-palčnih platišč in nov odtenek barve.

Pogled v notranjost razkriva podobno zgodbo subtilne evolucije, pri čemer so spremembe zelo povezane z večjo mazdo6. Še najbolj padeta v oči nov volan, ki je prijetnejši za otip in ima boljša stikala, ter osrednja konzola med sedežema.

Pri višjih stopnjah opreme bo lastnika razvajal prenovljeni prosojni zaslon HUD, ki pred očmi voznika odslej prikazuje precej več podatkov in to v barvah. Je ena osrednjih tehnologij v filozofiji znamke, da mora biti čim več informacij vozniku na razpolago na višini oči, da je tako med vožnjo čim manj odmikanja pogleda s ceste. Kvaliteta materialov na izgled in otip pa še naprej delujeta zelo dobro, praktično premijsko.

Med najbolj varnimi avti na cesti

Pogled na zgornji del vetrobranskega stekla razkriva še en detajl, ki ga bo nepoznavalec spregledal, v resnici pa se za njim skriva pristop bistveno zmogljivejše tehnologije, združene v ime i-ACTIVSENSE. Namesto številnih senzorjev je na vrhu vetrobrana sedaj le še objektiv zmogljive kamere, ki tako kot pri prenovljeni mazdi6 služi za številne namene: prepoznavanje znakov, delovanje brisalcev, preklapljanje luči z dnevnih na zasenčene in z zasenčenih na dolge ter prilagajanje snopa ostalemu prometu.

Kamera je tudi bistveni del zmogljivega sistema prepoznavanja nevarnosti in ustavljanja v sili. Po novem je mazda3 zvišala zgornjo zmožnost prepoznave in samodejnega učinkovitega posredovanja (ustavitev brez trka) s 30 km/h na kar 80 km/h. Med lastnostmi novega varnostnega ščita je tudi prepoznavanje pešcev, ki deluje do 30 km/h, ob pomoči opcijskega radarskega tempomata pa se zmožnost posredovanja avtomobila pri zaznavanju nevarnosti naleta zviša vse do 160 km/h.

Mazda3 prepoznava vozila v mrtvem kotu, opozarja na prečni promet pri vzvratni vožnji, z navorom na volanu pa preprečuje nenamerno prehajanje voznega pasu. Pod črto je torej le še kak korak od polsamodejne vožnje. Mazda3 je glede asistenčnih sistemov in napredne varnosti eden najbolj naprednih avtov svojega razreda. 

Potniki v prenovljeni mazdi3 bodo sedeli mirneje

Zame bolj zanimiva novost, ki jo uvaja mazda3 in je prisotna tudi že v mazdi6, je tehnologija, skrita od oči in težko zaznana tudi z drugimi čutili. Poimenovali so jo G-Vectoring, gre pa za sodelovanje različnih sistemov v avtu v prid mirnejše in zanesljivejše vožnje. Začne se že pri na novo zasnovanih sedežih, izdelanih na zasnovi natančnih meritev sil, ki delujejo na človeka med vožnjo. Novi sedeži tako nudijo bolje razporejen oprijem pri delovanju lateralnih in vzdolžnih sil, denimo v ovinku ali pri zaviranju, trdijo pri znamki. Nekoliko so dodelali tudi podvozje, da so blažilniki sposobni mirneje opraviti s tresljaji.

G-vectoring Control (GVC) pa je tista novost, ki je najbolj skrivnostna. V osnovi gre za na novo razvito računalniško povezavo med Mazdinim zdajšnjim Skyactive podvozjem in Skyactive generacijo motorjev. Ker gre le za programsko dopolnitev delovanja avta, je GVC razmeroma poceni tehnologija za vgradnjo in bo standardna na vseh mazdah3. V središču filozofije je optimalni prenos motorne moči in navora na gnana kolesa ter delovanje volana ter menjalnika tako, da je gibanje avta in potnikov čim bolj predvidljivo. Da so to dosegli, so v enem sistemu združili nadzor na prečnimi in vzdolžnimi silami.

Delovanje G-vectoring sistema na potnike:


Različni senzorji neprestano spremljajo delovanje volana, vrtenje koles in delovanje motorja. V ovinku, denimo levem, ko se pričakuje podrto razmerje sil in povečan pritisk zgolj na prednje desno kolo, GVC z drobnimi in izredno hitrimi popravki oziroma zmanjševanjem navora poskrbi, da se hipno spremeni razmerje mase avtomobila in se na prednji dve kolesi prenese več teže. Na ta način zagotovijo izboljšanje oprijema prednjih koles, zato lahko avto spelje ovinek bolj zanesljivo. Takoj ko sistem zazna, da je voznik stabiliziral volan, z vnovičnim doziranjem navora GVC zagotovi, da se masa ustrezno prenese nazaj na zadnjo os in se s tem stabilizira avto. Ker avto potuje skozi ovinke stabilnejše, voznik podzavestno manj popravlja volan in pritisk na plin. Prednosti GVC sistema pridejo v polnosti do veljave predvsem na spolzkih cestah, koristen pa je tudi na ravni suhi cesti, saj je GVC sposoben izničevati potrebo po majcenih popravkih volana, ki jih vozniki počnemo tudi, ko vozimo naravnost. Na ta način je veliko manj drobnih nenadzorovanih gibov teles potnikov, kar precej pripomore k udobju. 

Med nami že januarja

Prenovljena mazda3 bo v Slovenijo prišla takoj po novem letu in sicer tako kot kombilimuzina kot limuzina, pri čemer se za slednjo v Sloveniji odloči le vsak peti kupec. Obeta se pet klasičnih stopenj opreme, šeststopenjski klasični in avtomatski menjalnik, motorji pa bodo še naprej nosili znane oznake G100 in G120 pri dvolitrskih bencinarjih, ter CD150 za 2,2-litrskega dizla. 1,5-litrskega dizla pri nas ne bo, tudi sicer se za dizelsko mazdo3 v nasprotju z navadami v “golfovem” razredu odloči le peščica kupcev. Cene za slovenski trg, na katerem je uvoznik od predstavitve aktualnega modela konec leta 2013 prodal prek tisoč trojk, še niso dokončno oblikovane. V ozadju pa se šušlja, da bo šlo le za minimalen popravek navzgor. Najcenejša mazda3 je sicer po zdajšnjem ceniku vredna 16.690 evrov. 

Mazda3 se torej tudi po prenovi nič kaj pretirano ne baha, temveč raje poudarja tiste drobne detajle v svoji osebnosti, ki ločijo prave zmagovalce od povzpetnikov, prave prijatelje od namišljenih. 

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.