Mazda2 je odgovor na več trendov, ki zadnje čase prevevajo avtomobilski trg. Po eni strani deluje tehnološko nadpovprečno napredno za razred, saj celo kot prva uvaja nekatere tehnologije, z nekaterimi drugimi pa se uvršča med redke v razredu, kjer kraljujeta v Sloveniji renault clio in VW polo.
-
Z mazdo2 smo se pred mesecem dni že dodobra spoprijateljili. Več TUKAJ.
Njeni motorji in sploh celotna lahka gradnja so odgovor na zahteve po učinkovitosti in čistosti delovanja, in to ne v laboratoriju temveč na pravi cesti in v pravem prometu. Je izredno varen avtomobil, kar mu zagotavlja visok odstotek uporabe ultratrdnih jekel ter številni senzorji za aktivno varnost. To je tudi avtomobil, ki naj bi voznikom vedno znova vračal veselje do vožnje zaradi agilnosti podvozja in krmilnega mehanizma ter prijazne ergonomije. Povsem v stiku s sodobnimi trendi je tudi glede povezljivosti z digitalnim svetom.
Večja, a ob masi predhodnice tehta manj kot tono
Če je bila predhodnica druge generacije med najmanjšimi v razredu, je novinka glede dolžine med največjimi, po medosni razdalji sploh največja. Podvozje je bilo izdatno spremenjeno, položaj voznika je bolj udoben in glede postavitve volana ter stopalk športnejši. Osem centimetrov daljše medosje je prineslo več prostora za zadnje potnike, prtljažnik odslej nudi 280 litrov prostora.
Kot prva v razredu uvaja HUD prosojni zaslon ter opozorilo na prečni promet med vzvratno vožnjo, kot ena redkih pa nudi tako celovito aktivno varnost v obliki sistema i-activesense, kar vključuje city AEB sistem opozorila pred trkom, pa sistem proti prehajanju pasov ali za vozila v mrtvem kotu. Kot prva mazda pozna tudi polne LED žaromete, kar je še vedno posebnost v B razredu.
Ne gre mimo počutja za voznika, za katerega skrbi premišljen položaj za volanom in ergonomična urejenost stikal in pomagal. Od drugega paketa opreme dalje je serijski vmesnik z vrtljivim gumbom za upravljanje z informacijami na sedempalčnem zaslonu, omeniti velja še aplikacijo Aha, ki prek povezanega pametnega telefona omogoča spremljanje digitalnega radia, lociranje POI točk, spremljanje socialnih omrežij in podcastov ... Mazdin infotainment je tudi prilagojen na vse bodoče posodobitve programske opreme, zato bo brez težav v duhu s časom še tudi čez nekaj let.
Brez turbine do vrhunskih rezultatov
Pri motorjih Mazdini inženirji vztrajajo, da so prijazne številke turbo bencinskih motorjev iz laboratorijev nekaj, drugo pa dejansko stanje, ko takšen motor "zavrtimo" v realnem življenju. Z različnimi tehnikami izgradnje, od delovanja ventilov do oblikovanja valjev in izgorevalnih prostorov jim je uspelo ob izredno visokem kompresijskem razmerju ustvariti zelo čiste izgorevalne cikle, posledično pa ob nizki porabi tudi "vrtljive" motorje.
Vsi motorji imajo stop&start sistem in že izpolnjujejo kriterij euro 6.
Pod 15 tisočaki spodobna moč in oprema
Uvoznik pričakuje, da bo mazda2 letos v razredu, kjer naj bi se prodalo 15.000 vozil, prepričala 250 Slovencev in Slovenk, tudi flotnih kupcev. Prvenstveno je sicer dvojka namenjena mladostnim strankam, ki od avtomobila pričakujejo nekaj več, nam je pred tedni zaupal programski vodja razvoja mazde2 Ayumo Doi.
Cena v Sloveniji se resda prične pri 9.990 evrih, a za ta denar ne dobite niti klime. Vsa pomagala in udobje je tradicionalno za znamko razvrščeno v paketih, tako da je seznam dodatne opreme zelo kratek. Opremskih paketov je šest, največ naj bi bilo zanimanja za spodobno opremljena srednja paketa challenge in attraction, ki sta v navezi z 66-kilovatnim bencinarjem ocenjena na 12.690 in 13.890 evrov. Večina najboljše opreme in udobja pa je rezervirane za pakete hazumi, revolution in revolution top, slednji le v navezi s 85-kilovatnim motorjem. Tudi cena je takrat že visoka, 18.390 evrov.