Mazda je sprejela pomembno odločitev, ki ji zagotavlja mirnejšo prihodnost. Pri avantgardni japonski znamki so se odločili, da bodo v svoje prihodnje modele vgrajevali programsko in strojno opremo, ki jo bodo razvijali skupaj s Toyoto. Na ta način bodo vsako leto prihranili na stotine milijonov evrov, saj postaja področje programske opreme v avtomobilih izredno drago področje. Razvoj na letni ravni lahko stane več milijard evrov.
Pri Mazdi menijo, da bodo s sodelovanjem lahko te stroške znižali celo do 80 odstotkov. To pa so številke, ki so lahko odločilne za obstoj in uspešno prestrukturiranje znamke za čas po zatonu termičnih motorjev.
Kot poroča Nikkei Aisa, bo sodelovanje zajemalo zelo široko področje vključno s strojno opremo, razvojem zaslonov, infozabavnega sistema in ožičenja. Od leta 2027, za katerega Mazda napoveduje ofenzivo na področju baterijskih vozil, bodo sistemi v njihovih avtih v 90 odstotkih identični tistim v Toyoti.
Kljub številkam to mnogim ni všeč
Vesti o tem pa številni pripadniki znamke Mazda niso veseli in nasprotujejo izgubljanju samostojnosti. Na spletu se množijo komentarji, v katerih je večina prepričanih, da je trenutni Mazdin informacijski sistem v avtih za voznike prijaznejši in uporabnejši od Toyotinega. Gotovo pa bodo imeli pri razvoju prihodnjega skupnega sistema nekaj besede tudi izkušeni Mazdini strokovnjaki.
Mazda na letni ravni proda okoli milijon vozil, medtem ko jih Toyota kot eden največjih proizvajalcev avtomobilov na svetu proda okoli 5,5 milijona. Znamki že vrsto let sodelujeta na številnih področjih. Najbolj opazno za Evropejce je njuno sodelovanje pri zadnjem toyota yarisu, ki ga Mazda v praktično identični podobi prodaja kot model mazda2 hybrid.