Prva generacija Mazde CX-5 je bila pionir novega vala mazd, ki jih je zaznamovala tehnologija Skyactiv. Ta je prinesla lažjo arhitekturo, ki ima vpliv na vozno dinamiko in ekonomičnost, atmosferske bencinske motorje z rekordno visokim kompresijskim razmerjem in porabo goriva, ki tudi na cesti bistveno ne odstopa od tovarniške ter nove tehnologije za udobje in pomoč pri vožnji. Na drugi strani pa je bila CX-5 tista, ki je povsem spremenila obraz in obliko Mazdinih vozil nove generacije.
Inženirji so imeli pri drugi generaciji nalogo svoje delo še nadgraditi. CX-5 z obliko ne zganja revolucije, temveč predvsem nadgrajuje dosedanjo podobo. A so pravila oblikovanja postavili povsem na glavo.
Estetsko, a ne kičasto
Oblikovalec Bahram Patraw iz Mazdinega evropskega centra v Nemčiji nam je na predstavitvi v Barceloni zaupal, da so imeli oblikovalci precej svobode, kar pogosto ni značilno, saj obliko narekujejo zakoni in vgrajene tehnologije. Upoštevati so morali le načela oblikovalskega jezika Kodo, ki narekuje dinamičen, športen videz, ki mora biti hkrati eleganten, in nadgrajen z inovacijami.
Japoncem je avtu uspelo primešati konkreten ščep dinamičnosti, saj videz deluje sicer znano, a bolj športno. Predvsem po zaslugi nenavadno dolgega pokrova motorja in nazaj pomaknjenega A stebrička (za 3,5 centimetra v primerjavi s predhodnico) in nekoliko širše postave, ki je postavljena na nekoliko modificirano dosedanjo platformo. Avto je zaradi tega videti večji, kot v resnici je, hkrati pa prestižnejši in dražji. Medtem ko vse znamke nos tlačijo k tlom, so ga pri Mazdi dvignili, s tem pa izboljšali preglednost naprej. Pika na i drznosti je izrazit kroman detajl, ki se preko luči izboči na robu obeh koncev zračne reže motorne maske in daje vtis ostre japonske sablje "katane“.
Drzen detajl, ki povsem spremeni obliko avtomobila
Zanimiv detajl je pod sprednjimi prilagodljivimi žarometi, ki svetijo v polni led tehniki, in sicer šobe za pranje žarometov. Ugotovili so namreč, da jih potrebujejo tudi led žarometi, čeprav so številni do zdaj trdili drugače. Drugačen grafični podpis je tudi na zadnjih led žarometih, ki so opazno ožji, medtem ko so na boku linije skoraj izginile. Patraw pravi, da je bistvo njihovega oblikovalskega jezika „manj, je več.“ Pri čemer je treba paziti, da z avtomobila ne odvzameš preveč linij in ne dodaš preveč kiča.
Avto sicer ohranja zunanje mere prve generacije in je le za 1,5 centimetra nižji in za centimeter daljši, to pomeni, da je notranja prostornost kabine in prtljažnika na enaki ravni.
Jezdec v sedlu
Slogan Jimba ittae — jezdec v sedlu (v Mazdinem primeru to pomeni, da sta avtomobil in voznik ena celota), je bil načelo oblikovanja potovalne kabine. Vsi elementi od klime do zračnih odprtin so postavljeni vodoravno na armaturni plošči, ki je idealno poravnana s središčem volanskega obroča. Head-up projekcijski zaslon sicer ni novost, vendar pa se podatki pomembni za vožnjo (navigacija, trenutna hitrost, znaki za omejitve hitrosti …) vozniku v barvah v boljših opremskih različicah izrisujejo naravnost na vetrobranskem steklu.
To je glede na preizkušeno bolje kot prej, ko so se izpisovali na posebnem dvižnem steklu za merilniki, saj je projiciranje na zaslon bolj pregledno, znaki in številke so večji, tudi pri bleščanju sonca je grafika pregledna. Nekoliko ob pogledu na HUD zaslon oči zabolijo le, ko zapeljemo na svetlobo iz daljšega tunela. Projiciranje na vetrobransko steklo sicer nekateri premium proizvajalci prakticirajo že nekaj let, nekateri glavni sotekmeci (VW tiguan in peugeot 3008), pa so tudi že digitalizirali merilnike, kar se pri Mazdi še niso odločili. Prav tako še vedno pogrešam, da bi menije prebirali v slovenščini. Nov 7-palčni zaslon na dotik večopravilne naprave z izboljšano grafično podobo je zdaj po zgledu na preostalo modelno družino nasajen na vrh armaturne plošče, med podatki na zaslonu pa se premikamo s pomočjo vrtljivega vmesnika, ali pa z dotikanjem zaslona s prsti. Voznik podatke o vožnji pridobiva tudi na 4,6-palčnem barvnem zaslonu višje ločljivosti med merilniki. Mazdin sistem ostaja eden najbolj enostavnih za uporabo, saj je zelo logičen in pregleden.
Materiali in tehnologije primerljive tistim v premium vozilih
Da se je Mazda s CX-5 še bolj približala premium proizvajalcem športnih terencev dokazujejo še malce višji sredinski greben, zaradi česar so višje postavljeni ročici ročnega oziroma samodejnega menjalnika in tudi vgrajeni materiali. Ti so kakovostni, mehko usnje lahko v različnih barvah obdaja celotno armaturno ploščo, sedeže in obloge vrat, materiali, kot so aluminij in različne imitacije so vizualno dovršeni.
Pri novem volanu so inženirji izboljšali oprijem, ima tudi ogrevan rob, kar bodo znali vozniki ceniti v mrzlih jutrih. Vetrobransko steklo je opremljeno s sistemom brisalcev za hitrejše odmrzovanje. Za več udobja poskrbijo povsem novi sedeži. Zdaj so sedeži ogrevani tudi zadaj.
CX-5 so namenili vse tehnologije, ki smo jih spoznali že v prenovljeni mazdi6. Novost je zgolj sistem radarskega tempomata v kombinaciji s funkcijo stop&go, ki omogoča samodejno zaviranje do zaustavitve in ponovno speljevanje, kar je dobrodošlo pri premikanju v prometnih zastojih.
Mazdin radarski tempomat meri relativno oddaljenost in hitrost vozila spredaj ter samodejno prilagaja hitrost ostalim vozilom. Vožnja je manj utrujajoča. Funkcija sistema za pomoč pri zaviranju je izboljšana z delovanjem pri precej večjih hitrostih, hkrati pa samodejno zavira tudi pred pešci in kolesarji. CX-5 zdaj prepoznava tudi prometne znake.
G-vectoring za dinamično vožnjo
Nobeno presenečenje ni, da je tudi mazda CX-5 deležna tehnologije G-vectoring, ki jo je pred nekaj meseci uvedla prenovljena mazda6. Gre za tesno sodelovanje med različnimi pogonskimi sklopi in podvozjem, da se v ovinkih moč in navor vedno maksimalno prenašata na gnana kolesa. Obenem so precej utrdili samo torzijsko strukturo podvozja, da je ovinkih bolj zanesljivo, posvetili so se tudi znižanju hrupa v potniški kabini. Vse torej v duhu filozofije Jinba Ittai, oziroma povezave voznika in avta, jezdeca in konja.
Najmanj sprememb je pod motornim pokrovom. V ponudbi so dodelani bencinski in dizelski motorji: atmosferski dvolitrski bencinski štirivaljnik skyactiv-G s 123 kilovatov moči (165 KM) in 2,5-litrski Skyactiv-G s 145 kilovatov moči (194 KM), na dizelski strani pa 2,2-litrski prisilno polnjeni skyactiv-D motor v različicah s 110 kilovatov moči in 131 kilovatov moči (150 in 175 KM). Moč se na kolesa prenaša s pomočjo ročnega ali samodejnega šeststopenjskega menjalnika. Za doplačilo je na voljo pogon na vsa štiri kolesa i-Activ.
Druga generacija mazde CX-5 v Slovenijo prihaja junija, v primerjavi s predhodnico pa bo predvsem na račun novosti, ki jih prinaša dražja med 700 in 1200 evri. Točne cene bodo znane ob slovenski predstavitvi na začetku junija.
zelo lep, a moj znanec ga ima zelo velikokrat na "servisu"