Maserati levante: Ko v Sloveniji nisi mesar, ampak si gospod

Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante Foto: Saša Despot Maserati levante
Malokrat imamo novinarji priložnost preizkušati avtomobile eksotičnih znamk, kot je Maserati, zato so pričakovanja še toliko večja. Maserati je le avto, ki je na plakatih krasil marsikatero otroško sobo ali očetovo garažo, delavnico. Avto poželenja.
Oglej si celoten članek

Prav tak je prvi Maseratijev SUV levante, s katerimi so tudi pri italijanskem proizvajalcu superšportnih vozil podlegli trendu planetarno priljubljenih športnih terencev. Zdaj naj bi ga tudi zares ponudili celo pri Ferrariju.

Novost Maserati gran cabrio sport

Italijanski izdelovalec prestižnih športnih avtomobilov je z levantejem torej vstopil na teritorij, kamor so že pred njim zapeljali številni tekmeci. Njegovi neposredni tekmeci so porsche cayenne, zaradi zašiljene kupejevske postave pa še BMW X6 in mercedes-benz GLE coupe. Naloga vsekakor  ni lahka, je pa imel Maserati veliko prednost že v samem startu – zgodovino in ugled, nekaj, kar je več kot BMW, Audi in tudi Mercedes. Če pregovorno pravijo, da je X5 avto za mesarje, bi lahko rekli, da je levante avto s karizmo, avto za gospode. 

Foto: Saša Despot Maserati levante

V prvo ni šlo

Maserati bi lahko Porschejevi panameri konkuriral že v začetku tisočletja, a se je takrat projekt kubang zamaknil v prihodnost, nato pa so se leta 2011 dela lotili na novo.

Avto Tudi Maserati bo simuliral zvok motorja

In Italijani so mu znali dodati tisto, kar najbolje znajo. Dizajn! SUV daljši od petih metrov izgleda res impozantno, vsaj od spredaj. Tipično obliko svojih športnih kupejev so prenesli tudi na športnega terenca, ki ima agresivno oblikovano masko z velikim trizobom in biksenonskimi žarometi (za doplačilo so na voljo tudi prilagodljivi biksenonski žarometi), zelo dolg pokrov motorja in nazaj pomaknjeno kabino in ozko, nazaj potegnjeno zadnje steklo ter stekla na vratih brez okvirjev.

Foto: Saša Despot Maserati levante

Vsekakor je „z zlobnim pogledom“ marsikaterega mimoidočega zamrznil na mestu, ko sem se mimo peljal ob imenitnem zvoku šestvaljnega dizla. Zadek sicer ni tako izrazit, je sicer Maseratijev, najbolj pa izstopajo štiri podolgovate izpušne cevi.

Želi biti športno-eleganten

Toplo-hladnega me je pustila notranjost. V notranjosti se levante poskuša sklicevati na Maseratijev etos klasičnega luksuza, s prešitim usnjem, konzervativnimi sedeži in kombinacijo usnja in imitacije lesa.

maserati Maserati pripravil konkurenta A6 in BMW serije 5

Na eni strani deluje športno-elegantno, kar je značilno za znamko Maserati. Po drugi strani pa me je zmotila komfuznost s preštevičnimi stikali in povprečnost pri naprednih tehnologijah. Nekatera stikala so neposrečeno stlačena pod 8,4-palčni zaslon na dotik, ki je sicer odziven , na splošno pa je stikal povsod ogromno. Bodisi na osrednji konzoli, volanu, grebenu med sedežema. Povsem povprečni so analogni merilniki med katerimi je digitalni zaslon s podatki o vozilu. Konkurentje so merilnike že digitalizirali in personalizirali na vse možne načine. Po menijih na zaslonu se premikamo z maserati touch controlom z vrtljivim gumbom na osrednji konzoli. Napredni infotelematski sistem je lahko dodatno nadgrajen s funkcijami satelitskega radia in navigacije kot tudi možnosti zrcaljenja pametnega telefona na zaslon in glasovnega upravljanja. Tudi to je standard v vseh cenovnih razredih.

Foto: Saša Despot Maserati levante

Kakšen sistem tudi na ravni cenejših vozil

Glede na začetno ceno dobrih 86 tisočakov bi pričakoval kamero za vzvratno vožnjo kot del serijske opreme. Za nameček ne prepriča s premium kakovostjo. Saj deluje dobro in razkrije vse kar je za vozilom, a je na ravni Forda in ne BMW, Audija in Mercedesa.

maserati alfieri Maseratijev rival porscheju 911

Seveda je v vozilu cel kup sistemom za pomoč vozniku od radarskega tempomata s funkcijo stop&go z ohranjanjem varnostne razdalje, sistema štirih kamer, ki na zaslonu v vozilu prikazujejo dogajanje 360 stopinj okoli vozila, sistemom za samodejno zaviranje v sili … 

Foto: Saša Despot Maserati levante

Medtem, ko je pošteno pričakovati, da bo prostor v maseratiju quattroporte omejen, ko gre za praktičnost, lahko upravičeno pričakujemo, da s SUVom iste blagovne znamke ne bo enako.

Levante je dolg več kot pet metrov in širok skoraj dva metra, vendar se njegov notranji prostor zdi precej manjši od vsote teh številk. Sprednji sedeži so razkošni, medtem ko je občutek na zadnji klopi zelo utesnjen. Predvsem na račun majhnih stekel. 

Na hrbtni strani sta prisotna dva nosilca otroške sedežne garniture ISOFIX, skupaj z zračnimi odprtinami in 12V vtičnico.

Visoka sredinska konzola daje vtis, da v levanteju sedimo zelo nizko, motorni pokrov je visok in dolg, zato se mora predvsem pri parkiranju naprej voznik zanašati na tehniko.

Avto Najlepši maseratiji zadnjih 100 let

Sedeži sami so dovolj udobni na daljših poteh, želeli bi si le več strankse opore. Zelo dobri so sedeži oblečeni v kakovostno usnje, ki grejejo in prezračujejo. 

Tudi odprtine vrat so precej majhne za tako velik avto.

Foto: Saša Despot Maserati levante

Kot član Fiatovega Chryslerjevega imperija je Maserati nekatere dele zbral od vsepovsod, kar se v potovalni kabini občuti. S tem so ohranjali stroške in končno ceno na razumni ravni. Zaslon na dotik močno spominja na tiste v Jeepih in Chryslerjih, enako velja za nekatera stikala.

Na srečo so jih pri Maseratiju dobro vkomponirali, tako kot tudi zatesnili prostor v kabini, kar pričakujemo od znamke kot je Maserati.

Prtljažnik je s 580 litri prostoren in družinsko uporaben, konkurenčen ostalim in je ena dobrih plati avtomobila. 

Maserati z dizlom in štirikolesnim pogonom?

Čeprav si je težko predstavljati vožnjo maseratija brez zmogljivega bencinskega motorja, pa so dizel prilagodili odlično. Tudi glede zvoka, ki je prepoznavni znak njihovih vozil.

Šestvaljni motor ne nosi podpis Maseratija ampak so si ga izposodili pri VM Motori, ki je del cesarstva FCA, najdemo ga tudi pod motornim pokrovom ghiblija in jeep grand cherokeeja. 

Foto: Saša Despot Maserati levante

Trilitrski V6 twin turbo motor z 202 kilovatov moči (275 KM) in kar 600 Nm navora zmore pospešek od 0 d od 100 km/h v 6,9 sekunde, največja hitrost pa 230 km/h. Za športnega terenca zelo dobro.

Maserati Levante je prvi suv znamke Maserati

To so dosegli tudi na račun lahke gradnje. Aluminij so uporabili za vsa štiri vrata, pokrov motorja, okvir, ogrodje prednjih in zadnjih vrat …, uporabili so tudi ultra lahki magnezij (armaturna plošča). Čvrstost – togost – teža so trije stebri, ki vplivajo na porabo goriva, udobje in vozno dinamiko. Čeprav je levante večji kot ghibli ima najnižje težišče med konkurenti, kar je ključno za športne občutke za volanom.

Čeprav dizel ni med najbolj uglajenimi prepriča s športnim zvokom. Izpušni sitem ima dva aktuatorja v zadnjih dušilkah, ki se odpreta v športnem načinu, takrat se ob cesti začnejo obračati glave mimoidočih, nasmešek na obraz pa pričara tudi vozniku in potnikom.

Odličen na terenu

Povprečna poraba goriva je bila z dobrimi devetimi litri v okviru pričakovanj, ob bolj šporni vožnji pa smo namerili tudi 11-litrsko. Ima vse sisteme, ki mu omogočajo tudi pobeg izven utrjenih poti, prvič so pri Maseratiju združili tudi dizelski motor s štirikolensim pogonom. Prilagodljivi štirikolesni pogon lahko navor vseskozi prilagaja med prednjimi in zadnjimi kolesi in ga razporeja v razmerju od 0:100 do 50:50. Pri dobrem oprijemu je glavnina navora prenesena na zadnji kolesi, prestavljanje navora na prednji kolesi pa poteka zvezno in po potrebi, ko to določi centrala. Slednja upošteva številne parametre: hitrost vozila, bočne pospeške, položaj zasuka koles …

Foto: Saša Despot Maserati levante

Kljub vsemu pa je to v prvi vrsti prava avtocestna križarka in strah in trepet, ko ga drugi avtomobilisti zagledajo v vzvratnem ogledalu. Zasluga gre najnovejšemu sistmeu zračnega vzmetenja. Za nadzor vzmetenja skrbi elektronska centrala. Štiri neodvisne zračne vzmeti, senzorji položaja za zagotavljanje sprotnih podatkov o višini posameznega kolesa, dva zbiralnika  in kompresor, poskrbijo za prilagajanje odmika od tal na šest različnih stopenj višine – odvisno od potreb. S tem je lahko vožnja bolj športna ali bolj udobna. Ko ugasnemo motor se avto samodejno spusti in omogoči lažje vstopanje in izstopanje iz vozila.

To je pod črto tipični avto, ki cilja na emocije. Avto s prefinjeno obliko, ki bo zavistne naredil lastnike BMW X6, ali mercedesa GLE. Avto, ki ima odličen motor in menjalnik, a le ko ne manevrirano na mestu, takrat si vzmetite čas in ne bentite, ko preskakuje iz načina D v park in ne v vzvratno. Pravzaprav mu je treba oprostiti še marsikaj drugega. A na koncu boste imeli maseratija, tega pa nima vsak.

MASERATI LEVANTE Maserati računa, da se bodo tudi Slovenci ogreli za njihov SUV

Podatki o vozilu: Maserati levante diesel
Motor: 2.987 cm3, turbo dizelski, šestvaljni, 202 kW (275 KM) pri 4.000 vrt/min.
Navor: 600 Nm pri 2.000 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 5.003 × 1.968 × 1.679, medosna razdalja 3.004
Prtljažnik (v litrih): 580
Poraba na testu: 9,2 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 189 g/km
Zmogljivosti: 230 km/h, 6,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 86.900 (testni/testni z dodatki)

Plusi: Dizajn, motor, zvok motorja, tehnika;

Minusi: Prestavljanje v vzvratno prestavo, prostornost na zadnji klopi, ergonomija; 

Foto: Saša Despot Maserati levante

Foto: Saša Despot Maserati levante

Foto: Saša Despot Maserati levante

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.