Marže v avtomobilski industriji še kar naraščajo, a prihaja streznitev

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Dobički avtomobilskih proizvajalcev so se v zadnjem četrtletju spet povečali, vendar strokovnjaki opozarjajo, da se dobri časi za proizvajalci iztekajo in bo še pred koncem leta prišlo do ohladitve.
Oglej si celoten članek

Tako vsaj pravi Constantin Gall, šef mobilnostnega oddelka za Zahodno Evropo pri analitski hiši Ernest & Young (EY). Glede na zadnjo oceno stanja v avtomobilski industriji so največji svetovni avtomobilski proizvajalci še vedno na poti rasti.

V primerjavi z drugo četrtino lanskega leta se je v drugi četrtini letošnjega leta prodaja povečala za 18,1 odstotka, dobički pred obdavčenjem (EBIT) pa so zrasli za 31,3 odstotka. Tudi med aprilom in junijem se je prodaja novih vozil povečala za več kot desetino.

Foto: Profimedia Nakup avtomobila

Z izjemo podjetij Tesla Motors in Forda je vsem proizvajalcem uspelo povečati dobičke. K temu je deloma pripomogla tudi šibka japonska valuta, ki je japonskim proizvajalcem pomagala, da so dobičke povečali celo za 91,2 odstotka. Nemška podjetja po drugi strani niso bila tako uspešna, vendar jim je dobičke v povprečju uspelo povečati za 19 odstotkov. Slabše pa je šlo ameriškim proizvajalcem, ki so v povprečju zabeležili 5,7-odstotno zmanjšanje dobičkov.

Dobičkonosnost proizvajalcev, merjena v maržah EBIT, je bila v drugi četrtini letošnjega leta 8,8-odstotna, kar je 0,8 odstotne točke več kot v istem obdobju lani. Med januarjem in marcem je bil v ospredju Mercedes-Benz z maržo EBIT 13,4 odstotka, sledila pa sta mu Kia z 12,9 odstotka in BMW z 11,7 odstotka.

Constantin Gall pravi, da je proizvodnja avtomobil trenutno povečana, saj ji udoben presežek naročil omogoča občutno več dobav po še vedno zelo ugodnih cenah. Situacija je za podjetja trenutno še vedno zelo dobra, kar izhaja tudi iz posledic zadnjih kriz zaradi pomanjkanja polprevodnikov in pandemije.

Foto: Epa Prodaja avtomobilov

Vendar pa Gall opozarja, da se bo obdobje visokih presežkov za marsikatero podjetje kmalu končalo. Po njegovem bi lahko preobrat na trgu doživeli že pred koncem letošnjega leta. Ko bodo izpolnili naročila iz kriznih časov, se bodo proizvajalci soočili z novo realnostjo gospodarske šibkosti, manjšega povpraševanja, cenovnih pritiskov in presežnih proizvodnih zmogljivosti. Zaradi tega bodo zelo težko še naprej vsiljevali visoke cene in zavračali popuste.

Gall pričakuje tudi novi val zmanjševanja stroškov v avtomobilski industriji. Trenutno je veliko podjetij zelo dobičkonosnih in v prihodnosti ne bodo hitro pristala na zmanjševanja marž. Zato bodo morala veliko več pozornosti posvetiti vsem stroškom, med katerimi stroški dela predstavljajo velik delež. Mnoge proizvajalce bo prizadela tudi upočasnitev pri širitvi električnih avtomobilov, do katere očitno prihaja predvsem v Nemčiji kot enem večjih trgov.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 6

  • 14:51 1. September 2023.

    Tako se zgodi, če suhi biki predolgo pumpajo debele krave!

  • 12:12 1. September 2023.

    Ja ovčk počasi zmanjkuje, se da tudi z rabljenim vozilom še nekaj časa zadovoljivo peljati.

  • 07:49 1. September 2023.

    Vsi tisti, ki ukinjajo proizvodnjo manjših avtomobilov bodo zašli v težave saj jim bodo trg prevzeli kitajci in indijci. Posledično …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.