Ernst & Young ugotavlja, da se bodo morali avtomobilski proizvajalci kljub rasti prodaje v prihodnosti prilagoditi na bolj težavno poslovno okolje. Na osnovi analize ključnih podatkov o 16 največjih avtomobilskih proizvajalcih, se bo čas visokih marž kmalu zaključil.
Eden od razlogov za to je dejstvo, da naj bi se dobava polprevodnikov v prihodnjih mesecih normalizirala, avtomobilska proizvodnja pa se bo vrnila v nekdanji ritem. Do zdaj je namreč pomanjkanje polprevodnikov delovalo kot omejevalni faktor. Redki polprevodniki so namreč večinoma vgrajeni v vozila z visokimi maržami, za katere proizvajalcem spričo pomanjkanja novih avtomobilov skoraj ni bilo treba dajati popustov, v nekaterih primerih pa so dosegli celo povečanja cen.
Ernst & Young ugotavlja, da trenutno prihaja do težav na strani povpraševanja, za kar sta kriva predvsem energetska kriza in grožnja globalne recesije. Za zdaj tudi ni znamenj, da bi lahko padle cene materiala, logistike in energije. Manjša je tudi prodaja na Kitajskem. V drugi četrtini leta so industrijski giganti zabeležili 24-odstotni padec prodaje. Tudi nemška trojica BMW, Daimler in BMW je zabeležila 19-odstotni padec.
Študija kaže tudi, da so avtomobilski proizvajalci med aprilom in junijem 2022 kljub temu zabeležili občutno rast prodaje, čeprav je ta š vedno manjša kot v enakem obdobju lani. Vendar pa je povprečna marža, to je delež dobička v prodajni ceni, padla z 9,8 na 7,9 odstotka. Industrija se s tem približuje številkam pred pandemijo. zaključujejo.
Ena sama ekonomska nelogičnost. Ko je bilo polprevodnikov dovolj, so bile cene "normalne" in so vsi lepo živeli. Potem pride …