Znamka Lancia obstaja že vse od leta 1906. Skozi zgodovino je šla skozi burne čase, vedno pa je imela sloves športne in luksuzne znamke. S stratosom in znamenito delto integrale je v 70. in 80. letih dokazovala tudi, česa vse je zmožna na športnem področju.
Zadnja leta je pod okriljem Fiata le še hirala in večjih limuzin v lastni produkciji niso več izdelovali. Največ, kar so zmogli, je bilo kopiranje modelov Chryslerja, tu sta bila še poskus oživitve delte na osnovi fiata brava in priprava svežega modela ypsilon na osnovi modela 500. Medtem ko delta ni upravičila pričakovanj, jih je ypsilon le delno, poskus združevanja ameriške in Lanciine filozofije pa se je klavrno izjalovil, saj zanimanja med kupci ni bilo. Zdaj je velikemu šefu Fiata Sergiu Marchionneju očitno prekipelo, saj je v intervjuju za La Republicco te dni najavil, da je z Lancio konec.
"Lancia bo postala le še znamka za italijanski trg. Moramo biti pošteni. Lancia nikoli več ne bo, kar je bila nekoč. Edini model, ki ima nekaj veljave v Evropi, je ypsilon, ki bo ohranjen. Preostali del ponudbe pa nima prihodnosti," je dejal. S temi besedami je Marchionne znamko pokopal, skoraj gotovo pa ne bo niti naslednice ypsilona.
Lancia žrtvovana v prid Alfe Romeo?
Ima pa veliki šef ogromne načrte z drugo klecajočo znamko Alfa Romeo, ki je imela v primerjavi z bolj luksuzno Lancio znotraj Fiata bolj športno poslanstvo. A če gre verjeti njegovim besedam, je pred slavno znamko z gadom v emblemu znova svetla prihodnost. "Po vsej Italiji naše ekipe v skrivnih hangarjih pripravljajo nove Alfine modele, ki jih bomo predstavili aprila. Te bodo popolnoma spremenile podobo znamke in ji povrnile izvrstnost." Tako naj bi osvojila tudi kupce, ki jih zunaj Italije krčevito potrebuje.
Še enkrat več pa je Marchionne zavrnil Nemce. Znano je namreč, da je Volkswagen v preteklosti izkazal pripravljenost po nakupu Alfe Romeo. "O tem lahko le sanjajo," je bil o aktualnosti prodaje kategorično kratek.
Marchionne je na kratko pokomentiral tudi nedavno napoved popolnega prevzema Chrylserja iz Detroita, ki se bo zgodila še letos. Napovedal je, da bo imel združen konglomerat, ki bo sedmi največji proizvajalec avtomobilov na svetu, novo ime, a ga še ni razkril.