Predsednik vlade Miro Cerar in gospodarski minister Zdravko Počivalšek sta po današnjem krajšem sestanku na občini Hoče-Slivnica tudi uradno potrdila informacije o tem, da kanadsko-avstrijski avtomobilski gigant Magna International oziroma njegova graška družba Magna Steyr del proizvodnje seli na območje bodoče proizvodne cone Hoče-Slivnica.
Cerar je povedal, da ga je o za Slovenijo pomembni odločitvi Magne danes telefonsko obvestil prvi mož evropskega dela Magne Günther Apfalter. Avtomobilski gigant namerava v Sloveniji postaviti ličarski obrat za vsaj 400 zaposlenih, kar premier ocenjuje za odlično novico, ob tem pa je Apfalter pohvalil zelo dobro sodelovanje s slovensko stranjo, ki bo še naprej delala na omenjenem projektu.
"Posebej me veseli, da smo dosegli visoko raven sodelovanja med različnimi akterji. Prav to je tisto, kar Slovenija potrebuje in si želim še v večji meri videti tukaj med nami. Ne le vlada, minister in njegova ekipa, pač pa tudi župan in poslanci, nenazadnje pa nam je pomagala tudi naša veleposlanica v Nemčiji Marta Kos in še nekateri," je dejal Cerar.
Kot je dodal, je vlada zagotovila dodatna finančna sredstva, skupaj s poslanci pa so potrdili poseben zakon, ki omogoča hitro izvedbo projekta. Za zdaj so dosegli prvi pomemben korak, podobnega kot že lani z japonskim podjetjem Yaskawa, zdaj pa jih čaka nova zgodba, v kateri pa bo potrebno še temeljito delati, da jo bodo uspešno dokončali in v naslednjih letih tudi nadgrajevali.
Predsednik vlade je potrdil, da za zdaj govorijo samo o ličarskem obratu, ki pa naj bi bil prvi korak v okviru širšega projekta. Če bo ta prvi korak dobro izpeljan, potem obstaja zelo realno upanje za širitev sodelovanja s tem avtomobilskim velikanom, je še dodal.
Skupaj vsaj 9.000 odvisnih delovnih mest!
Minister Počivalšek je bil še posebej vesel, da od danes naprej vendarle lahko govorijo o Magni v Hočah, saj so doslej govorili zgolj o poslovni coni. Ob tem pa je zatrdil, da gre že ves čas za projekt, ki je razdeljen v tri faze, a so te odvisne predvsem od načrtov razvoja Magne in njihovih naročil v prihodnosti.
"V drugi fazi naj bi projekt nadgradili s 1350, v tretji pa s še dodatnimi 1300 zaposlenimi, kar bi skupaj pomenilo okoli 3000 novih delovnih mest. Ob tem je treba upoštevati tudi to, da se na vsako delovno mesto v neposredni proizvodnji vežejo vsaj še trije do štirje ljudje, ki bodo del dobaviteljske verige," je dejal gospodarski minister. Za primerjavo, v novomeškem Revozu kot edini tovarni v Sloveniji, iz katere prihajajo avtomobili, je zaposlenih okoli 2.500 ljudi.
Po ministrovih besedah je pri izbiri lokacije najpomembnejšo vlogo odigralo dejstvo, da je tukaj mogoče priti do usposobljene delovne sile, svojo vlogo pa sta odigrali tudi infrastrukturna opremljenost lokacije in bližina matičnega podjetja v Gradcu.
Kot je še dodal, morajo v sodelovanju z občino najprej zaključiti postopek prostorskih sprememb, nato pride na vrsto faza pridobivanja gradbenega dovoljenja, ki ga investitor pričakuje do 1. julija in takoj zatem začeti z gradnjo, da bi s proizvodnjo lahko začeli jeseni leta 2018. Po letu in pol od takrat bi začeli uresničevati preostali dve fazi, tako da bi bil celoten projekt izpeljan nekje v letu 2021 ali 2022, kar pa je odvisno tudi od razvoja dogodkov na svetovnih trgih.
Hoški župan Marko Soršak je dejal, da za ljudi iz občine in regije vse skupaj pomeni nova delovna mesta, občina pa bo predvidoma v drugi polovici februarja sprejela občinski prostorski načrt, ki mu bo sledilo pridobivanje gradbenega dovoljenja. To bo tudi priložnost za gradbince in obrtnike, ki bodo lahko dobili posle. Pogajanja z lastniki zemljišč in kmeti še potekajo in verjame, da bodo zaključena uspešno.
Da bo Magna v Sloveniji zgradila nov obrat, je že v sredo ob predstavitvi načrtov skupine na investicijski konferenci v Kanadi povedal njihov glavni izvršni direktor Don Walker.
Zakaj je izbrala Slovenijo, pa se bo videlo ko bo nekdo prebral drobni tisk....