Slavnostna predaja vozil, ki jih je LPP z javnim razpisom zagotovilo podjetje Porsche Slovenija, je bila pred mestno hišo.
Generalni direktor Porsche Slovenija Danilo Ferjančič je ob tem poudaril, da je podjetje Volkswagen v zadnjih štirih letih vložilo ogromna sredstva v mobilnost prihodnosti. In prav to, ob avtonomni vožnji (serijska vozila v VW pričakujejo do preloma desetletja), ter deljenju avtomobilov, predstavljajo električna vozila. Poudaril je, da bo do leta 2025 vsako četrto vozilo koncerna Volkswagen električno. Na prihod električnih vozil bo treba pripraviti tudi Slovence, in to s postopnimi koraki.
Spoznavanje z elektriko tudi s pomočjo LPP
Peter Horvat, direktor LPP d.o.o je uvodoma pojasnil, da njihova nova storitev, prevoz na klic z električnimi vozili (storitev so poimenovali Euroban), ni konkurenca taksijem. Čeprav je to med taksisti, povzročilo veliko razburjenja, o čemer smo pisali pred časom. Ljubljana naj bi bila po njegovih zagotovilih prva na svetu, ki je kot prevoz na klic v okviru javnega prometa ponudila povsem električna vozila, ki so brez emisij.
Kaj pa cena?
Cena prevoza še ni sprejeta, bo pa kmalu. Župan Ljubljane Zoran Janković pravi, da bo konkurenčna. Janković je tudi pojasnil, da vozil niso kupili, da pa za njih plačujejo najemnino. Ta je 99 evrov na mesec z vsemi vključenimi stroški (razen elektrike).
Napovedal je tudi prihod Überja v Ljubljano. Pogoj za delovanje je enoten izgled vozil. Janković pričakuje, da se bo število vozil v naslednjih desetih letih v Ljubljani zmanjšalo, predvsem na račun storitev, kot je car-sharing, ki že nekaj časa deluje v Ljubljani in zdaj LPP prevoza na klic. Po njegovih besedah pa se bo povečalo število električnih vozil. Teh naj bi bilo v naslednjem desetletju na cestah vsaj 25 odstotkov.
Obljubil je, da lastnikom električnih vozil do konca leta po dogovoru s podjetjem Elektro Ljubljana še ne bo potrebno plačevati storitve polnjenja, ni pa želel komentirati vprašanja, ali namerava Ljubljana po vzoru na nekatera druga mesta voznikom električnih vozil ponuditi privilegij vožnje po pasovih rezerviranih za mestne avtobuse. Na ta način drugje po svetu pomagajo pri povečanju zanimanja za nakup električnega avtomobila.
Protokolarno vozilo ni električno
Janković, ki sam vozi 13 let star avtomobil, o električnem vozilu ne razmišlja, saj pravi, da sploh ne ve, če si bo sploh še kupil avto. Prav tako tudi protokolarno vozilo ni baterijsko. "Električni avtomobili še ne zadovoljujejo naših potreb po prevozu. Ko bo elektirčno vozilo omogočilo 500 kilometrov dosega in bo zgrajena polnilna infrastruktura, takrat bo to mogoče,“ še pravi župan.
Dobar dan svima,zeljela bih da vam skrenem paznju na ovog covjeka koji mi je mnogo pomogao u zivotu i izvukao …
sam je pa en redkih k se upa na prste stopt taksistom ki zasoljeno računajo takoj ko gre za ljudi …
"Horvat pojasnjuje, da bodo pri njih cene znane v naprej, taksi bo vedno čist, tudi trasa bo znana v naprej. …