Romunski robustni enoprostorec je odkrit z voznikom in potniki - nudi tisto, kar pride danes najbolj prav in to nudi v neposredni obliki. Zato tudi ima po želji prav spodoben infotainment sistem, pa tudi tempomat. Ob predstavitvi lodgyja pred dvema letoma, ko slednjega še ni bilo na spisku, so denimo pri Dacii sveto zatrjevali, da ga njihove stranke ne potrebujejo. No, vmes so si vozniki očitno premislili, in Romuni so pohiteli ustreči. Napaka ali ne, Dacia jo je hitro popravila.
V tretji vrsti boljši od marsikaterega
Bolj kot zunanjščina je pri lodgyju logična notranjost, ki veliki družini omogoča prevažanje med točkami. V drugo klop gredo tudi trije otroški sedeži. V prtljažniku sta še dva sedeža, katerih mehanizem spravljanja in razpiranja pa po uglajenosti spominja bolj na rešitev iz kakšnega kombija. Veliko železja, ki kliče tudi po kakšnem bolečem nohtu. Ampak hej, lodgy ni avto podrobnosti. Dostop prek druge klopi je primerno udoben.
Če je sedemsedežnik, potem v preostanek prtljažnika ne bosta šla več kot dva nahrbtnika, medtem ko v petsedežni postavitvi kompromisov ni potrebno sklepati. Kar pri drugih sedemsedežnikih ni ravno običaj, je pri stepwayju prostor v tretji vrsti, ki ga je za silo dovolj tudi za odrasle.
Vsi sedeži pa so zgolj povprečne narave, kakšnega posebnega udobja ne ponujajo. Če se tiste zadaj odstrani, postane lodgy zelo uporaben za prevoz večjih kosov, denimo koles. Ali za zasilni nočni bivak.
Na cesti ne blesti
Vožnja največjega Daciinega modela vrača spomine na preteklost, ko se je bilo potrebno ovinkov v takratnih avtih lotevati z večjo mero preudarnosti, ko položaj za volanom oblikovalcem še ni bil med prioritetami in ko je vladala trda plastika. V redu, stvar pač funkcionira, smo le ljudje tisti, ki smo se razvadili, bi lahko dejali v za leto 2015 ne preveč prepričljiv zagovor.
1,5-litrski dizel v testnem avtu je boljša izbira od turbobencinarja zaradi dobrega navora in dovoljšne zaloge moči tudi ob polni zasedenosti. Tudi po porabi je bistveno boljši, čeprav sem jo pričakoval še malce nižje.
Zakaj torej sploh lodgy stepway?
Njegove prednosti so poleg raznovrstno koristne prostornosti, ki jo ima sicer tudi običajni lodgy, v razmeroma bogati serijski opremi (klima, bluetooth, ...) in specifični zunanjosti, zaradi katere je avto še posebej v nebeško modri barvi testnika prav vpadljiv.
Vseeno pa me še kar vrta črv dvoma, ali je novi lodgy res boljša izbira kot enako vreden rabljen enoprostorec. Slednji so lahko tudi precej varnejši glede na teste Euro NCAP, kjer je še po starih kriterijih lodgy prejel podpovprečne tri zvezdice.
andrej.leban@zurnal24.si