Da bi tudi Ljubljančani prevzeli navado prebivalcev severnih držav, ki se kljub vremenu in mrazu vse leto vztrajno vozijo s kolesom, bo še trajalo. V hladnih mesecih se večina še vedno raje skrije v avtomobile, taksije in avtobuse, kolesa pa pustijo doma ali varno parkirana na postajališčih sistema Bicikelj. A kolesa tam v zimskih mesecih samevajo vsako leto manj.
O njihovi trenutni uporabi smo se pogovarjali z Boštjanom Berčanom, namestnikom direktorja podjetja Europlakat , ki ima pod okriljem sistem Bicikelj.
Kako je z uporabo koles Bicikelj čez zimo? Koliko upade v primerjavi s toplejšimi meseci?
Pozimi se v primerjavi s preostalimi letnimi časi število izposoj zmanjša, še vedno pa opažamo kar lepe številke. Letošnjo zimo imamo celo več izposoj kot v preteklih dveh letih, saj je bilo lani decembra 38.975 izposoj (decembra 2012 je bilo 25.291, leto pred tem pa 29.329 izposoj), letos januarja 37.297 izposoj (lani 26.935, predlani 32.363), do 20. februarja pa smo za ta mesec našteli 14.038 izposoj (februarja lani 17.825, predlani pa 23.851). V preostalih mesecih se število izposoj večinoma giblje med 60.000 in 80.000. Opažamo pa, da bolj kot mraz na število izposoj vplivajo padavine.
So kolesa primerna za vožnjo pozimi, so varna? Kako so neugodne zimske razmere pred nekaj tedni vplivale na kolesa?
Gre za posebej za ta sistem zasnovana in izdelana kolesa, ki so še posebej vzdržljiva in odporna. Kolo ima robustno in vzdržljivo ogrodje ter gumirana kolesa, s čimer se izognemo težavam s predrtimi zračnicami. Tako da tudi v zimskem času ni težav, kolesa pa so primerna za vožnjo v vseh letnih časih. Tudi nedavni žled, sneg in led so kolesa prestala brez večjih težav.
Ste razmišljali, da bi nad postajališča postavili strehe, da bi bila kolesa bolje zaščitena pred vremenom?
Kolesa so še posebej vzdržljiva in odporna, tako da posebna zaščita pred vremenom ni potrebna. To se potrjuje tudi v praksi, saj so kolesa v uporabi že tretjo zimo in z njimi ni težav.
Kolikokrat servisirate kolesa, jih obnavljate? Kako ljudje ravnajo s kolesi?
Podobno kot v preteklih dveh letih smo tudi letos zimski čas izkoristili za redni servis vseh koles v sistemu Bicikelj. Doslej še nobeno kolo ni bilo toliko poškodovano, da bi ga morali izločiti iz sistema. Kraj koles doslej še nismo imeli, poškodbe pa so bile večinoma pričakovane, povezane s pogosto rabo koles: na primer, posamezni deli koles se razrahljajo in jih je treba priviti, določene dele je treba zaradi obrabe zamenjati, kaj podmazati ... Razen nekaj primerov namernih poškodb koles večinoma ob začetku delovanja Biciklja težav z vandalizmom nismo imeli. Uporabniki s kolesi ravnajo skrbno.
Koliko ljudi trenutno uporablja Bicikelj?
V sistemu imamo nekaj več kot 52.000 uporabnikov, od tega jih je okrog 24.000 aktivnih letnih uporabnikov sistema Bicikelj.
Koliko se je uporaba povečala od leta 2011, ko je Bicikelj zaživel po Ljubljani?
Število uporabnikov sistema Bicikelj in število izposoj po mesecih sta se že v nekaj mesecih po začetku delovanja sistema ustalila. Po številu izposoj sta leti 2012 in 2013 dokaj primerljivi, nihanje v številu izposoj pa gre pripisati vremenu (največji vpliv na dnevno število izposoj imajo padavine). Število izposoj se precej poveča tudi jeseni, ko se začne šola in v mesto pridejo študenti. V mesecih z največjim številom izposoj uporabniki z vsakim kolesom opravijo po osem ali devet voženj.
Ali razmišljate o novih dodatnih postajališčih?
Pogovori o možni širitvi potekajo, vendar še ni sprejetih zavez glede obsega in časovnega okvira širitve. Predvideno je, da naj bi šla širitev sistema po prometnih vpadnicah proti obvoznici.
KDAJ MISLITE POROLBAT KOLESARSKE POTI ALI PA MOGOČE TISTO KAMENJE OD PESKA TAM STOJI ZA VSAK SLUČAJ , ČE BO …