Kot donacijo ste prejeli povsem nov motocikel honda. Kaj takšna donacija pomeni za vas?
To je velik obliž na naše rane.
Koliko je takih donacij na leto?
Take donacije se zgodijo na nekaj let. Zadnja je bila od podjetja Akrapovič leta 2005. Letos je podjetje Honda AS Domžale, ki je pooblaščeni zastopnik dvokolesnikov Honda, presenetil z lepo gesto in nam v triletno brezplačno uporabo ponudil popolnoma nov model honde.
Koliko motoristov reševalcev je v Sloveniji. Kakšne motorje imate?
V Ljubljani nas bo letos pet. Imamo dva Hondina motocikla, ki sta odslužila svoje, a sta zaradi dobrega vzdrževanja prestala vse obremenitve. Na obali imajo štirje reševalci v lasti hondo in lansko pridobitev. Župan Popović jim je doniral yamaho. V Mariboru imajo dva motocikla znamke BMW. Lani se je njihov reševalec motorist hudo poškodoval.
Če prav razumem v Ljubljani še vedno uporabljate motocikla, ki sta že odslužila svoje?
To je stvar amortizacije. Motorje naj bi menjalni prej kot avtomobili, saj gre za resnično velike obremenitve. Zaradi dobrega vzdrževanja lahko varno opravljamo svoje delo, še posebej zdaj, ko imamo v floti povsem nov podarjen motor. Omenjena motorji iz naše postaje sta res stara 5 let, mala honda pa šest let. S skrbnim ravnanjem so še vedno v takem stanju, da lahko delamo z njimi. Se pa bojimo, da ne bodo sredi sezone odpovedali.
Je mogoče priti do novih motorjev zgolj z donacijami?
Motocikli se amortizirajo na vsakih pet let, potem se izvrši nov nakup. Letos smo imeli predvidena sredstva za nakup motorja. Vendar pa je prišlo do lepe geste in donacije. Ne smemo pozabiti niti društva Maksi, ki je tudi zbralo donacijska sredstva, s katerimi bodo predelali yamaho, tako da bomo v sezono startali z dvema novima motorjema.
Kaj bo z denarjem, ki je bil namenjen nakupu motorja?
Denar, ki je bil z naše strani pripravljen za nabavo motorja, bomo porabili za nakup opreme, kombinezonov, čelad, rokavic …
Kdo financira nakup novih motorjev?
Klinični center. Denar pride iz lastne amortizacije.
Kdo financira vaše usposabljanje?
Tudi klinični center. Del denarnih sredstev, ki ga ne bomo porabili za nakup motorja, bomo namenili treningom. S tem bomo razbremenili izobraževanje s strani naše hiše.
Kakšen je prispevek s strani mestne občine Ljubljana?
Ga ni več. Od leta 2010 občina ne sodeluje več, niti v pomoči pri izobraževanju, niti pri pomoči pri nakupu novih reševalnih motorjev. Pa čeprav so ravno občani in občanke mestne občine deležni največ pomoči motorista reševalca.
Je bila pred letom 2010 praksa, da MOL pomaga reševalcem pri zagotavljanju sredstev za usposabljanje?
Vse se je začelo s pomočjo MOL. Takratna županja Simčičeva je dala zeleno luč za nakup prvega reševalnega motorja in opremo reševalcev in nujne reševalne pomoči v Ljubljani. To je bilo leta 2003. Start je bil v popolnosti financiran s strani MOL.
Torej zdajšnja oblast nimata posluha za financiranje motoristov reševalcev?
Ne, žal ne.
Ste poskušali vzpostaviti kontakt?
Smo, a neuspešno. Oni nam niti niso dolžni pomagati, saj spadamo pod ministrstvo za zdravje. Vendar pa je nosilec dejavnosti motoristov reševalcev Zdravstveni dom Ljubljana. Izvajalec je klinični center, torej reševalna postaja. Šef te službe je direktor Zdravstvenega doma Ljubljana. Njegov šef je pa župan mesta Ljubljane. Nekako smo povezani z mestom. Če ne drugače, s tem, da imajo občani in občanke največ koristi izmed vsega terena, ki ga pokrivamo.
Koliko prej ste na kraju nesreče z motorjem kot z avtomobilom?
V večini primerov smo dostopne čase skrajšali za 50 odstotkov.
Lahko rečemo, da je bilo prav zaradi intervencij z motorji rešeno marsikatero življenje?
Absolutno.
Se število intervencij reševalcev motoristov povečuje?
Se. Lanska sezona, ki se je končala s 1. novembrom, je bila rekordna po številu intervencij. Skupaj jih je bilo kar 598. To je okoli 70 več kot leto prej.
Leta 2009 se je govorilo, da bi vas celo ukinili. Kako je zdaj s tem?
Zadeva je prišla s krizo, ki je ujela tudi Slovenijo. Zmanjkovati nam je začelo sredstev. Takrat smo se dvignili, da bi zavarovali službo in začeli pravočasno delati na tem, da se barka ni potopila. Dokazali smo, da je to potrebna služba, ki sodi v sistem nujne medicinske pomoči.
Se je v teh treh letih kaj spremenilo?
Da. Mi delamo, služba je obstala. Redno se financira iz zdravstvene zavarovalnice. Mislim, da smo uspeli dokazati, da se prav z našo pomočjo reši veliko življenj.
Ljubljana gluha za motoriste reševalce
Motoristi reševalci so samo v Ljubljani lani opravili rekordno število intervencij, skupaj kar 598. To je okoli 70 več kot leto prej. Reševalec Danijel Andoljšek pravi, da so na kraju nesreče v polovičnem času kot z drugimi reševalnimi vozili. Letos so s pomočjo donatorja prišli do nove pridobitve, honde crosstourer 1200, žal pa podobnega posluha do njih ne gojijo na Mestni občini Ljubljana.
SRAMOTA!!! prav ŽELIM vsem na Mestni občini, da se jim zgodi kar se da groznega in da bodo trpel ker …