Lexusa RX 450h nove generacije so želeli narediti opaznejšega, zato so ga skrojili po zelo svojstvenem receptu. Ki v veliki meri ugaja, saj gre za zelo kakovostno zgrajen, udoben in napreden avto. Nič čudnega, da lastnikom s takšnim pristopom zleze pod kožo, saj se tradicionalno umešča zelo visoko na lestvicah zadovoljstva. Vzemite zgolj eno najbolj cenjenih, Driver Power 2016.
Razlogi za to so dokaj očitni, saj je vožnja z njim kljub vsej zapleteni tehnologiji v ozadju nekaj najbolj enostavnega, kar si voznik lahko zaželi. Nobene težke filozofije nujnih nastavitev tega ali onega ter pritiskanja gumbov vsevprek, vse (morda celo najbolje) deluje že v tovarniških parametrih.
Ko je treba, je po zaslugi elektromotorjev in izdatne zatesnitve kabine tudi pri nekoliko višjih hitrostih praktično neslišen in se lahko potniki v celoti predajajo udobju izbranih sedežev, pri katerih ne izostane niti hlajenje. Ali pa izjemnemu zvoku audio naprave, za katerega je v testnem avtu skrbel Mark Levinson in njegovih 15 zvočnikov. Uporabljena kombinacija materialov je kakovostne izvedbe, tudi način, kako so zloženi drug ob drugega, priča o premium pristopu.
Zadnji potniki nimajo podlage za pripombe, novi RX je namreč več kot deset centimetrov daljši (sedaj 4,9 metra)in zavoljo tega limuzinsko prostoren, naslonjala so nastavljiva, morebitnemu sredinskemu potniku pa se z nogami ni treba izogibati sredinskemu tunelu, ker ta ne obstaja.
Hitrejši kot se sliši
Ko je treba, pa zna RX pokazati tudi zobovje. Odločen pritisk na plin namreč prebudi 3,5-litrski šestvaljni bencinar, ki skupaj z elektromotorjem in kombiniranimi 230 kilovati omogoča kar spodoben pospešek. Vseeno pa izostane občutek dizelskega navora, saj je pri 450h serijski brezstopenjski menjalnik. Njegova odlika je sicer idealno računanje najbolj učinkovitega prestavnega razmerja, a pri športnejši vožnji še tako dobro zvočno izolirana kabina ne zmore preprečiti ne ravno premium zvočne kulise visokih vrtljajev.
Prav zanimivo je, da občutek pospeševanja za volanom deluje počasneje kot pa kaže štoparica - avto namreč z mirovanja do 100 na uro pospeši v povsem spodobnih 7,7 sekundah, manj prepričljiv pa je pri pospeševanju od srednjih k višjim hitrostim.
Poraba je dizelska, to pomeni, da se hibridni sklop zadovolji s slabimi desetimi litri bencina, le ob nežni vožnji izven avtoceste pade pod devet litrov.
Kompromis je potreben v prtljažniku, ki s svojimi 539 litri prostora ne seže do pasu rivalom, je pa brez robu enostavno dosegljiv. Zadnja klop se deli le v razmerju 40:60, elektrificirana vrata, ki jih odpre že migljaj ob logotipu, se zapirajo zelo počasi. Lexus RX nima na voljo šestega in sedmega sedeža.
START OF CODEMotor:hibrid, 230 kW (313 KM),
Poraba na testu:8,7 l/100 km, 120 g CO2/km
Zmogljivosti:200 km/h, 7,7 sek 0-100 km/h
Cena:91.200 €
AvtoTest
Udobje, tehnologija, kakovost.
Hrup pospeševanja, tresenje.
F-sport raven opreme skrbi tako za zelo našpičen izgled, tudi po zaslugi 20-palčnih platišč. Tudi veliko notranjega udobja ponuja. Testnik je imel še nadgradnjo opreme F-sport premium, ki je upravičila dodatek v imenu - Mark Levinson ozvočenje, 360-stopinjski pogled kamer, električno zlaganje in postavljanje naslonjal zadnje klopi (ki delujejo zelo počasi) … Pri takšnem avtu so serijski prilagodljivi LED žarometi in sekvenčni smerniki, pa tudi 12-palčni zaslon, ki pa se zdi grafično preslabo izkoriščan in se ga upravlja prek danes že zastarele in počasne kombinacije tipk ter miške.
RX pozna ima različne nastavitve delovanja pogona, z vrtljivim gumbom lahko izberemo tudi programa sport in sport+. A resnici na ljubo spremembe v primerjavi s klasičnim režimom niso posebej dramatične, razen boljše odzivnosti pogona. Volan še vedno deluje manj informativno, kot bi si želel od športno nastrojenega avta, medtem ko ovinki še vedno pomenijo suvovsko premikanje gmote po voznem pasu, saj F-sport premium nima nastavljivega podvozja. Tudi grbine se v avtu čutijo, ne toliko pri udobnem vzmetenju kot pri vsiljivem tresenju karoserije.
BMW X5, mercedes-benz GLE in novi audi Q7 so med najbolj množičnimi predstavniki tega razreda suvov. Vsi imajo na cenikih tudi športne bencinske izvedenke, a za vsakodnevne vožnje vsi stavijo na zmogljive dizle. V še malce bolj športno luksuzno smer peljeta land rover range rover sport ali porsche cayenne, medtem ko trenutno enega od vrhuncev luksuznega udobja in filozofije naprednosti izkazuje volvo XC90.
Lexus RX 450h želi biti odkrito drugačen. To kaže najprej z izgledom, ki so ga na vsak način skušali ukrojiti dinamičnega, tudi ko avto stoji pri miru. S tem pa so tvegali izgubo elegance, ki je v tem razredu tudi zelo zaželjena. Vrhunsko opremljen paket F-sport premium avto potisne prek 90 tisočakov, kar pa v tem razredu ni nikakršna eksotika in je s tega vidika cena pričakovana. Je RX 450h napreden? Je. Se pelje udobno? Se, zelo. Varčno? Tudi, relativno. Je to tudi športni SUV v pravem pomenu besede? Ne, a to ni vedno slabost.
"v razredu zmogljivih suvov .." !?!?<br />Ma da bi te suvnu tja v mednožje. Kako ogabno je to nasilno amerikaniziranje …