V soboto hude prometne nesreče ob trku kombiniranega vozila s tovornjakom na obrobju Ljubljane nista preživeli dekleti, stari 19 in 20 let. Policija s pomočjo preiskovalcev in izvedencev še ugotavlja vse okoliščine nesreče in ali so bile žrtve pripete z varnostnimi pasovi.
V prvih treh mesecih letošnjega leta je sicer v prometnih nesrečah na slovenskih cestah umrlo več ljudi kot v istem obdobju lani. “Do 24. marca je umrlo 22 udeležencev, v istem obdobju lani pa 15. Od 1. januarja do 25. marca lani se je zgodilo 4.893 prometnih nesreč; 16 s smrtnim izidom, 1.239 s telesnimi poškodbami in 3.638 z materialno škodo,” ugotavljajo na policiji.
Manj pijanih
Prometne nesreče s smrtnimi žrtvami pa je do konca februarja sicer povzročilo manj vinjenih voznikov kot lani v istem času, čeprav so zaradi vožnje pod vplivom alkohola tako lani kot letos v prvih dveh mesecih umrli trije ljudje.
Ne glede na to pa so policisti v omenjenem obdobju na cestah pri cestno-prometnih prekrških zalotili za več kot 200 vinjenih voznikov več kot lani. “Največ alkoholiziranih povzročiteljev prometnih nesreč je na območju Policijske uprave (PU) Ljubljana, sledita PU Maribor in PU Celje, kar pa sovpada z velikostjo območja PU in številom prebivalcev na območju. Prav tako to velja za kršitve s področja alkohola,” dodajajo na policiji.
Ni tragično
Kljub temu ocenjujejo, da je prometna varnost na slovenskih cestah letos boljša kot v tem času lani. S to oceno policije pa se ne strinja strokovnjak za varnost v prometu Andrej Brglez. “Ne bi rekel dokončno, da se bo s tem varnost izboljšala. Verjamem sicer, da je ta prirast prometnih nesreč letos delno tudi posledica trenutnih nihajočih vremenskih razmer. Ne glede na to pa alkohol očitno ostaja stalnica v slovenski kulturi vožnje,” ugotavlja Brglez.
Zastarele metode
Hkrati je prepričan, da država za zagotavljanje reda in varnosti na cestah uporablja zastarele in neučinkovite metode. “Tiskanje zloženk, ki opozarjajo, naj ne vozimo pijani ali prehitro, očitno ne pomaga. Vinjeni tega očitno ne berejo. To je prežvečeno in nima nobenega učinka. Država pa po drugi strani ne eksperimentira z novimi načini izobraževanja, s svežimi metodami in se ne zgleduje po dobrih praksah vzpostavljanja varnosti v cestnem prometu v tujih državah. Da ni pametno piti alkohol in voziti, tam starih alkoholiziranih voznikov pač ne opozarjajo z zloženkami,” je kritičen Brglez.
Sam se sicer nagiba celo k temu, da bi država imena in slike voznikov, ki so jih denimo policisti večkrat zalotili vinjene za volanom ali pri prehitri vožnji, začela objavljati na plakatih, obešenih v okolici šol in vrtcev ali celo na spletu.
Preberite še komentar: Raje pijan in peš kot pa na plakatu
V AMZS se včlanjujejo samo tisti , ki ne znajo z verglanjem avto odstraniti z ceste, kot to ni napravila …
Jaz predlagam še OBVEZEN snežni in vodni poligon in to po enem letu od izpita. Da se mladi naučijo, kdaj …
Mene je rajonski spoznal , jaz ga nikoli videl nisem , pred barom Turist , me vprašal če sem to …