Leto izzivov in rekordov največjega slovenskega prodajalca vozil

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Pri podjetju Porsche Slovenija bodo letos v Sloveniji prodali 17.700 vozil, kar pomeni 10 odstotno rast. Na marsikaterem področju je za podjetjem, ki v Sloveniji proda vsako tretjo vozilo, rekordno leto. Trši oreh, kot se je zdel, morajo streti še na področju električnih vozil.
Oglej si celoten članek

Porsche Slovenija je vodilni uvoznik vozil v Sloveniji. Njihov tržni delež na področju osebnih vozil je kar 33-odstoten. Generalni direktor Danilo Ferjančič je ob zaključku leta dejal, da so s previdnostjo vstopili v leto, ki se izteka, predvsem zaradi cen, ne samo vozil, ampak tudi dviga obrestnih mer. Pri Porsche Slovenija pravijo, da so cene vozil v tovarni dvigali hitreje, kot so jih sami v podjetju.

Izziv so predstavljale tudi zamude pri izdelavi in dobavi vozil, kar pa se je v drugi polovici leta uredilo, čeprav priznavajo, da do zamud še vedno prihaja, a redko. Za nameček je svet v letu 2023 zapadel v številne vojne, v Sloveniji pa so nas prizadele so nas katastrofalne poplave. Pri Porsche Slovenija sicer priznavajo, da so jo odnesli skoraj nedotaknjeni, saj ni poplavilo nobenega njihovega objekta, ali prodajnega salona, zato pa so s čutom po solidarnosti in dobrodelnosti pomagali gospodarstvu in prebivalstvu. Podjetju gre sicer poslovno odlično in Ferjančič je priznal, da bo poslovni rezultat še boljši kot lani.

Foto: Profimedia Proizvodnja avtomobilov, tovarna Volkswagen, Wolfsburg

Uvoženi rabljeni v višave

Trg osebnih vozil v Sloveniji bo v primerjavi z letom 2022 večji za okoli sedem odstotkov, kar pomeni skok iz 44.000 novih vozil s prvo registracijo na 47.000 osebnih vozil. Številke so znatno manjše kot v preteklosti, a to ne vpliva bistveno na poslovni rezultat, saj se je v Sloveniji trg očistil enodnevnih registracij - to so vozila, ki se izvozijo. Rast prodaje v Sloveniji je v vzponu, kar je dobro tudi za poprodajo in servise, priznavajo v Porsche Slovenija. Področje LGV – lahka gospodarska vozila stagnira, tu pa so težave v proizvodnji premagali.

Postavili 200 sončnih elektrarn

Ferjančič je še posebej izpostavil trg rabljenih uvoženih vozil, ki je »poletel v nove višave.« Zaradi višjih cen vozil je bilo letos prvič registriranih kar 38.0000 uvoženih rabljenih vozil, kar je 44 % vseh prvič registriranih vozil pri nas.

Foto: MatijaJanežič Porsche Slovenija Moon

Leto 2023 je bilo zelo uspešno tudi za znamko MOON, kjer so podvojili promet in ustvarili za pet milijonov evrov prihodkov. Ferjančič je izpostavil 200 postavljenih hišnih sončnih elektrarn. "Zelo smo veseli, da smo uspeli pridobiti tudi javni razpis Zavarovalnice Triglav in bomo tako opremili vse njihove objekte. Kot veste se sistem zaračunavanja elektrike spreminja. Prihajajo dinamične tarife, a mi smo pripravljeni in imamo domišljene rešitve ter odgovore na izzive, s katerimi se soočajo naše stranke. Prav tako spremljamo tudi zakonodajo in pripravo strateških dokumentov, pri katerih aktivno sodelujemo predvsem na področju trajnostne mobilnosti in zelenega prehoda," je še dejal Ferjančič.

Cilji na področju elektirčnih vozil neuresničeni

Področje, kjer pri največjem slovenskem prodajalcu sami odprto priznavajo, da še niso uresničili zadanih ciljev, je elektro mobilnost. Čeprav bo leto 2023 rekordno po številu prodanih električnih avtomobilov, tržni delež Volkswagna na slovenskem trgu je 15 odstotkov, pa direktor Volkswagna v Sloveniji Marko Škriba priznava, da je na prodajo močno vplivala agresivna cenovna politika Tesle. Načrt je bil prodati med 800 in 1000 povsem električnih vozil, na koncu bo realizirana prodaja okoli 600 EV vozil. Škriba je sicer zadovoljen nad dejstvom, da se je dobava in razpoložljivost modelov spet normalizirala, Volkswagen pa ostaja trdno številka 1 na slovenskem trgu.

Foto: Porsche Slovenija Porsche Slovenija Moon

Octavia številka 1

Če je Volkswagen številka 1 med avtomobilskimi znamkami, pa je z naskokom številka ena med modeli na slovenskem trgu vozil škoda octavia. Petr Podlipny, šef znamke Škoda v Sloveniji, je dejal, da jih bodo letos prodali več kot 1.700. Škoda je druga najbolj uspešna znamka na slovenskem trgu. Tržni delež je večji od 11 odstotkov. Podlipny se je pohvalil, da so dosegli rekord v domači prodaji. Skupaj bodo prodali 5.500 avtomobilov, od tega jih bo v Sloveniji ostalo okoli 5.440 (razlika so vozila, ki so jih kupile stranke iz drugih držav EU).

Foto: Saša Despot Škoda Octavia RS iV

Rekordno leto je tudi za znamko Cupra. Direktor za znamki Cupra in Seat Edvard Strajnar ocenjuje, da bodo do konca leta dobavili preko 1.800 vozil obeh znamk in s tem povečali obseg prodaje za 13 % v primerjavi z letom 2022. 3 % tržni delež med fizičnimi strankami je najboljši rezultat v zadnjih 16 letih oziroma odkar so podatki na voljo in bolj podrobno spremljamo prodajo fizičnim strankam. Letos so odprli tri nove Curpa garaže: v Kranju, Mariboru in Kamniku. Več kot tri nove garaže sledijo tudi v naslednjem letu. Še posebej so zadovoljni z električnim modelom cupra born, katerega ceno so prilagodili subvencinorani shemi (6.500 evrov), kar pomembni, da je avto na voljo za manj kot 29 tisoč evrov. Z akcijo bodo nadaljevali.

Foto: Saša Despot Cupra Born

Leto 2022 je bilo eno izmed najuspešnejših za znamko Audi. Direktor znamke Franci Bolta je dejal, da so praktično izenačili rekordni tržni delež, in sicer 3 %. "Letošnje leto bomo zaključili še bistveno bolje, kot smo prvotno načrtovali. Naš cilj je bil vsaj obdržati tržni delež na nivoju preteklega leta, torej malo čez 3 %, trenutno pa smo bistveno bližje 4 %," pravi Bolta. Letos bodo dobavili 1.800 vozil, kar je 30 % več kot v lanskem letu. Zato pa se je na področju elektro mobilnosti povpraševanje kupcev nekoliko umirilo. "Kljub vsemu bomo tudi v tem segmentu prodajo povečali za 70 % (na okrog 240 vozil). V celotnem portfelju električna vozila predstavljajo dobrih 13 %, kar je nad povprečjem celotnega trga," še pravi Bolta.

Foto: Saša Despot Porsche Slovenija

Koledar prihoda novih in prenovljenih vozil na slovenski trg 2024

Volkswagen

Novi ID.7 -  januar 2024
Prenovljeni T-CROSS - februar / marec 2024
Novi Tiguan - marec / april 2024
Novi Passat Variant - marec / april 2024
Prenovljeni Golf - september 2024
Prenovljeni Golf Variant - september 2024 

Volkswagen gospodarska vozila

Crafter prenovljen – maj/junij 2024
Nova California – avgust/september 2024
Multivan 4Motion – avgust/september 2024
ID.Bus GTX (podaljšana verzija) – september/oktober 2024
Transporter – konec leta 2024

Audi

Q7 prenova - februar 2024 - marec 2024
Novi Q6 -  julij 2024
e-tron GT prenova - september 2024

Seat/Cupra

Seat Leon prenova -  2. do 3. kvartal (junij/julij 2024)
Cupra Leon prenova – 2. do 3. kvartal (junij/julij 2024)
Cupra Formentor prenova – 2. do 3. kvartal (junij/julij 2024)
Novi cupra Tavascan - uvedba na trg 4. kvartal 2024
Novi cupra Terramar - uvedba na trg 4. kvartal 2024

Škoda

Scala prenova - 1. kvartal (marec 2024)
Kamiq  prenova - 1. kvartal (marec 2024)
Novi Superb - 2. kvartal (junij 2024)
Novi Kodiaq - 2. kvartal (junij 2024)
Octavia prenova - 3. kvartal (julij 2024)

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.