Lestvica modelov in znamk z najtežjimi avti

Foto: Cadillac
Foto: Cadillac
Najtežji avto na evropskem trgu trenutno tehta 3,5-krat več od najlažjega!
Oglej si celoten članek

Za homologacijo za vožnjo po evropskih cestah ima dovoljenje kar nekaj avtov, ki tehtajo okoli treh ton ali celo več.

Zastava 750 'fičo', je tehtal 640 kilogramov, zastava 101 'stoenka' pa 820 kilogramov. Dizelski VW golf II je na tehtnici pokazal malo čez 900 kilogramov. 

Dobrih 30 let kasneje velja vse, kar tehta pod 1,5 tone, za lahko ali peresno lahko kategorijo. VW golf sedme generacije ima na primer 1.304 kilograme, eden najpopularnejših suvov pri nas VW tiguan pa v najlažji različici 1.600 kilogramov. S prihodom baterijskih vozil bo vse skupaj le še težje. Že tesla model 3 tehta najmanj 1.835 kilogramov.

Razlogov za skok v masi je veliko. Najbolj očiten je seveda težnja Evropejcev, ki smo si v zadnjih desetletjih želeli vse večjih avtov. Drugi razlog je varnost. Trdne strukture zahtevajo precej bolj zmogljive in odporne, a hkrati težje materiale. Elektrifikacija in številne druge tehnologije, ki so danes obvezne, dodajo svoje kilograme.

Obstajajo pa avtomobili, ki so po masi na meji tistega, kar se še sme voziti z B kategorijo, še posebej če so polno naloženi. Nemški homologacijski urada KBA s podobnimi pristojnostmi kot naš AVP je objavil seznam kateri so najtežji modeli, ki imajo dovoljenje za prodajo na največjem evropskem avtomobilskem tržišču.

Foto: Cadillac Cadillac escalade

1. mesto: cadillac escalade

Prazen avto, homologiran za evropski trg, tehta kar 3.472 kilogramov. Ameriški velikan s svojo maso zasenči vse.

2. mesto: mercedes maybach

Najbolj luksuzni mercedes je proti escaladu pravi suhec, čeprav je s 3.027 kilogrami še vedno blizu meje največje dovoljene mase za vožnjo z B kategorijo.

3. mesto: ineos grenadier

Pri nas slabo poznani model težkega in zmogljivega terenca s 3.002 kilogramoma že skoraj sodi v kategorijo terenskega tovornjaka.

Automobilwoche izpostavlja, da je ekscesna trojica najtežjih avtov na cesti v resnici precej redek prizor, v celotni Nemčiji so jih lani registrirali le okoli tisoč.

Vendar pa obstaja okoli 20 modelov, predvsem suvov in terencev, ki so težki okoli 2,5 tone. Takšnih pa so lani samo v Nemčiji prodali več deset tisoč.

Foto: Saša Despot Mitsubishi Space Star

V peresno lahki kategoriji le še dva

Manj kot eno tono po podatkih KBA trenutno tehtata le dva modela novih osebnih avtov. To sta mitsubishi spacestar z 954 kilogrami in suzuki ignis, ki ima 971 kilogramov.

Dve leti nazaj so štirje modeli tehtali manj kot tono, pred desetimi leti pa je bilo na tem seznamu kar 15 vozil.

Najtežja večja znamka je Volvo

Glede na nemški trg vozil ima najtežjo paleto avtomobilov znamka Ineos, kar je razumljivo, saj prodaja samo omenjenega tritonca. Tudi Rolls-Royce s povprečjem nad 2.700 kilogramov je zelo težka znamka, podobno velja za Fisker in Bentley. 

Med znamkami, ki imajo na trgu vsaj enoodstotni delež, pa prednjači Volvo. Očitno znamka plačuje ceno hitre elektrifikacije in hibridizacije, saj njeni avti povprečno tehtajo kar 2.139 kilogramov. Tesla je na drugem mestu s povprečjem 2.015 kilogramov, Mercedes z nekaj kilogrami manj kot zadnji še presega povprečje dveh ton. Sledijo Porsche, BMW, Ford, Audi, VW ...

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.