Pred meseci smo v Stuttgartu obiskali Mercedesov oblikovalski center, drugi dom Slovenca Roberta Lešnika, ki se podpisuje pod zunanji dizajn vozil s trikrako zvezdo.
Tam so nam pokazali tudi skulpturo novega kompaktnega modela in namignili, da bomo več izvedeli ob odprtju avtomobilskega salona v Šanghaju na Kitajskem. Ob pogovoru z Lešnikom je ta slovenskim novinarjem namignil, da gre za prihodnji limuzinski A.
Lešnik, zakaj limuzina?
Ok, zakaj limuzina, če imate kupe CLA, smo ga vprašali? "Boste videli, presenečeni boste," nam je odvrnil. In res, oblika razkriva povsem nov oblikovalski jezik. Maska, t. i. panamericana, je nadvse podobna najbolj športnim mercedesom, kot je AMG GT-R, ki smo ga lahko videli tudi na avtomobilskem salonu v Ljubljani.
Pri Mercedesu bodo sicer s prihodnjim letom začeli razkrivati svojo drugo generacijo kompaktnih modelov (A, B, CLA, CLA, CLA shooting brake in GLA), ki bodo dobili tudi novo obliko. To pa še ni vse. Nemci pravijo, da bodo družino do leta 2020 razširili na skupno osem modelov. Prišel naj bi še nov kompaktni crossover (verjetno z oznako GLB), kot tudi električna kombilimuzina, omenja se ime EQA.
Kompaktni mercedesi z enako masko kot športni roadsterji?
Concept A limuzine predstavljen v Šanghaju ima torej panamerica motorno masko in 20-palčna aluminijasta platišča, služi pa, kot najava serijski limuzini razreda A. Serijski model bodo izdelovali na izboljšani MFA arhitekturi, na trgu pa bo konkuriral audiju A3 in limuzini BMW serije 1. Limuzina naj bi bil v prvi vrsti namenjena kitajskemu in ameriškemu trgu, zelo verjetno pa bo naprodaj tudi v Evropi.
Avtomobil v dolžino meri 4,57 metra, širok je 1,87 metra in visok 1,46 metra, kar pomeni, da je za 11,2 centimetra daljši od limuzinskega audija A3 in skoraj toliko krajši od limuzinskega mercedesa C.
Neuradno naj bi bila za pogon zadolžena paleta Mercedesovih štirivaljnih bencinskih in dizelskih motorjev, kupcem pa naj bi ponudili tako hibridno izvedenko kot tudi AMG model z dvolitrskim turbobencinskim motorjem in več kot 400 konjskimi močmi.
Motorji naj bi bili kombinirani s šeststopenjskim ročnim menjalnikom oziroma devetstopenjskim samodejnim menjalnikom. Poleg prednjega pogona naj bi bili nekateri motorji kombinirani s štirikolesnim pogonom 4matic.