Legenda o strupenjači

Foto: Proizvajalec
Foto: Proizvajalec
Avtomobilski dirkač, Teksašan Carroll Shelby, je imel vizijo – narediti vrhunski športni avtomobil z V8 motorjem. Njemu gredo zahvale, da lahko še danes uživamo v prelepi shelby cobri.
Oglej si celoten članek

V 89. letu starosti je v Dallasu umrla legenda ameriške avtomobilske industrije, oče slavne shelby cobre, Carroll Shelby.

Legenda o strupenjači (shelby cobri) se je začela, ko je Carroll Shelby, rojeni Teksašan, leta 1955 v Dallasu odprl delavnico "Carroll Shelby Sports Cars". Od leta 1952 pa vse do leta 1961 je Shelby uspešno tekmoval s športnimi avtomobili, njegova kariera pa je bila na žalost prekinjena zaradi težav s srcem. V devetletni karieri ga je priznani športni časopis Sports Illustrated dvakrat izbral za dirkača leta. Po končani karieri je Shelby začel sanjati o športnem avtomobilu, opremljenim z osemvaljnim motorjem. Prav v tem času je angleško podjetje AC Cars naznanilo, da je izgubilo izvor za planirani 6-cilindrični motor, ki bi ga morali vgrajevati v njihov roadster.

Foto: Žurnal24 Shelby cobra Shelby je zato v Anglijo poslal pismo, v katerem prosi AC Cars, da nadaljuje s proizvodnjo šasije, ki bi Shelbyju služila kot osnova za športni avtomobil z ameriškim V8 motorjem. Angleži so mu odgovorili, da jih posel zanima, vendar le v primeru, da Shelby zagotovi omenjeni motor. Shelby je nemudoma navezal stike z vodilnimi možmi Forda in jim predstavil svojo zamisel. Prvi model so s pomočjo letala v ZDA dostavili 2. februarja 1962. Shelby ga je opremil z 260 HiPo motorjem in Borg-Warnerjevim štiristopenjskim menjalnikom. Prve testne vožnje so Shelbyja navdušile, takrat pa se mu je porodila tudi zamisel o imenu – cobra. Podjetje Shelby-American z delom začne marca istega leta, že aprila pa je nared prva cobra, ki jo je krasil znameniti logotip. To je bil model CSX 2000 rumene barve, ki so ga takoj poslali na avtomobilski salon v New York.

Foto: Žurnal24 Shelby cobra Cobra je blestela na fordovem razstavnem prostoru, Shelbyju se je od vseh naročil za avtomobil na veliko smejalo, hkrati pa je vedel, da proizvodnja modela ne pride pod vprašaj. V maju so bile organizirane prve testne vožnje za novinarje, ki so avtomobilu namenili le hvalospeve. Nekateri so cobrin pospešek primerjali z eksplozijo. Druga proizvedena cobra, model CSX 2001, je bila brez motorja in menjalnika iz Anglije dostavljena v New York in predana v roke Edu Hugasu. Model CSX 2002 je bil dostavljen v Los Angeles, kjer so ga pripravili za dirke. Vseeno je bila proizvodnja avtomobila zelo počasna, saj je imel Shelby določene finančne težave, zdelo pa se je, da AC šasija zahteva določene prilagoditve. Zanimivo je, da je Shelby novinarje in javnost zavajal s tem, ko je trdil, da je proizvedel več modelov. Model CSX 2000 je namreč po vsaki vožnji prebarval in predstavil kot drugi avtomobil.

Foto: Žurnal24 Shelby cobra Že tedaj je imela cobra veliko prednost v primerjavi s corvetto. Shelby je avgusta leta 1962 cobro registriral pri mednarodni avtomobilistični zvezi FIA, oktobra pa cobra doživi tudi dirkaški krst. Leta 1963 je narejen 125. primerek. Ker pri Fordu niso želeli financirati projekta LeMans, se je Shelby obrnil na Eda Hugasa. Cobra je dirko končala na sedmem mestu, vendar je na stezi prvič porazila velikega konkurenta ferrarija GTO. Leta 1964 uspe cobri in Shelby-Americanu zmagati na največji dirki – 24 urah LeMansa –, leto kasneje je predstavljena 427 cobra s cevastim okvirjem, aluminijasto karoserijo in izboljšano šasijo. Avgusta leta 1968 Shelby proda zadnji primerek 427 cobre.

Foto: Žurnal24 Shelby cobra Cobra je brez dvoma eden od najbolj popularnih ameriških avtomobilov, zagotovo pa edinstven, ker se lahko danes, po 40 letih, v kar 30 malih podjetij, sedmih državah sveta, kupi repliko legendarne cobre. Roko na srce, nekatere od replik ne zaslužijo nositi slavnega imena, ostale pa so pravzaprav zaradi moderne tehnologije, s katero so opremljene, boljše od originala. Med strokovnjaki se stalno pojavljajo polemike, ali lahko omenjene replike uporabljajo ime cobra (drugače registrirano lastništvo Ford Motor Company). V vsakem primeru so "moderne" cobre danes veliko bolj popularne, kot so bile v šestdesetih letih. Za slab ponaredek je treba odšteti okoli 20 tisoč ameriških dolarjev, medtem ko vrhunska cobra z aluminijasto karoserijo stane 97 tisoč ameriških dolarjev. Celo sam Caroll Shelby je ponudil replike CSX 4000 (427) in CSX 7000 (289). Na drugi strani se cene originalnih primerkov iz šestdesetih let začenjajo pri ceni 60 tisoč dolarjev pa vse do milijon dolarjev za popoln model 427 SC ali 289 FIA.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.