Lastnik klasičnega mustanga je sprejel električni izziv

Foto: Žurnal24 Ford mustang in ford mustang mach-E Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X
Električnega mustanga mach-E smo zaupali nekomu, ki ima doma bencinsko klasiko.
Oglej si celoten članek

Električnega mustanga mach-E smo zaupali sodelavcu, ki ima doma klasičnega mustanga z bencinskim 2,3-litrskim turbo ecoobost motorjem. Še bolj pa nas je zanimalo, kako se bo obnesel v vsakodnevni vožnji na 250-kilometrski trasi od domače hiše, kjer se polni s pomočjo energije sončnih celic domače strešne elektrarne, do pisarne v Ljubljani in nazaj. Brez vmesnega polnjenja.

Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X

Tudi mustang mach-E se je močno pocenil

Za začetek nas je ob pisanju članka presenetila novica, da so cene za električnega mustanga mach-E spet nižje. Osnovna izvedenka z manjšo baterijo in enim elektromotorjem na rednem ceniku stane dobrih 51 tisočakov, z E-bonusom pa je cena dobro opremljenega vozila okoli 48 tisočakov. Brez vštete subvencije v višini 4.500 evrov, kar pomeni, da ob zeleni luči Eko sklada cena osnovne izvedenke pade pod 44 tisočakov.

Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X

Prav visoke cene so bile na začetku ena od ovir za nakup sicer zmogljivega električnega vozila slavnega imena. Druga je bil doseg. Kako naj si kupim električno vozilo, če pa vsak dan po avtocesti prevozim od 200 do 300 kilometrov? Eden od odgovorov je večja baterija in mustang mach-E ponuja v teoriji dovolj veliko, da smo sprejeli izziv. Vozilo, ki smo ga tokrat preizkušali je bil mustang mach-E LR AWD, torej različica z dvojnim elektromotorjem (po enim na vsaki pogonski osi), kar skupaj pomeni 258 kW (351 KM) in štirikolesni pogon AWD ter podaljšani doseg, kar omogoča velika baterija z neto kapaciteto 88 kWh (Bruto 98,7 kWh).

Ker gre za veliko baterijo, smo želeli izvedeti, kako se avto v zimskem času ob nizkih temperaturah obnese v praksi na dolgi avtocestni poti s povprečnimi hitrostmi nad 100 km/h. Pri tem je treba upoštevati, da ima mach-E na račun podaljšanega dosega in veliko moči tudi večjo maso, kar se na koncu pozna tudi na porabi elektrike in največjem dosegu. Da bi preverili v praksi, smo zadolžili sodelavca, ki na dan prevozi 250 kilometrov, veliko večino po avtocesti.

Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X

Klasika glasnejša, a z manj moči

Najprej malo primerjave s klasičnim 2,3 ecoboost turbo bencinskim štirivaljnikom. Na testu klasike smo ocenili, da se pelje odlično, a smo pogrešali malo več moči: 213 kW (290 KM) pri 5.400 vrt/min in 440 Nm pri 3.000 vrt./mi. Zmogljivosti bencinskega mustanga so največja hitrost 233 km/h in pospeški v 5,7 sekunde od 0 do 100 km/h. Zapisali smo, da je avto zabaven, a res pravi mustang ima pod motornim pokrovom osemvaljnik. Trenutno je na prodaj samo električni mustang mach-E, saj je novi mustang v prihodu. Predvidoma ga lahko pričakujemo proti koncu leta.

Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X

Moči pri testiranem električnem mustangu mach-E je nekaj več (258 kW/351 KM), a je pomembno, da je na voljo takoj – kar se pozna tudi v pospešku, ki je kljub veliko večji masi, boljši, in sicer v 5,1 sekunde do 100 km/h, medtem, ko je hitrost omejena na največ 180 km/h – na račun porabe energije in s tem dosega z enim polnjenjem. Predvsem velika razlika je v udobju vožnje, tihi vožnji in tudi občutku hitrosti do 100 km/h. V korist električnega.

Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X

Z domačo elektriko je vožnja poceni

Kar zadeva polnjenje, se je na domači vtičnici pri moči polnjenja 11 kW baterija polnila v cenejši, nižji tarifi. Ponoči se je baterija napolnila v dobrih sedmih urah. To naj bi v idealnih okoliščinah (WLTP cikel) po tehničnih podatkih zadostovalo za 540 kilometrov vožnje.

Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X

Ker so bile v času testiranja vozila temperature vseskozi okoli 0 stopinj Celzija, hitrosti pa avtocestne (130 km/h), je bila povprečna poraba 27 kWh na 100 kilometrov, kar je kar 10 kilovatnih ur več kot velevajo tehnični podatki. Pri medmestni vožnji smo sicer porabo brzdali pri 23 kWh, na testu je bilo povprečje pod 26 kWh. Kljub temu, da smo avto preizkušali v neugodnih okoliščinah, pa smo lahko mit o tem, da ni primeren na dolge razdalje ovrgli. Realen doseg na avtocesti je bil namreč okoli 350 kilometrov. To sicer pomeni, da bi moral sodelavec vsak večer avto priklopiti na domačo polnilno napravo, da bi se izognil polnjenju baterije na poti. Po opravljeni poti v Ljubljano in nazaj je potovalni računalnik električnega mustanga še vedno kazal za več kot 100 kilometrov razpoložljivega dosega, kar pomeni, da je lahko kljub dolgi poti še vedno z vozilom opravil vse vmesne poti, da je lahko zvečer, v času nočne tarife polnil baterijo. To zahteva disciplino, na srečo pa pametno upravljanje s polnjenjem pri mustangu mach-E poskrbi, da je baterija zjutraj polna. Je pa treba s kablom avto priklopiti na vtičnico, ko ga parkiramo doma.

Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X

Kaj pa pravi izračun stroškov? Glede na nov obračun omrežnine in delno regulirane cene električne energije za gospodinjske odjemalce smo izračunali, da bi kilovatna ura energije v nižji tarifi stala okoli 14,8 centa. To pomeni, da bi morali za napolnitev baterije testnega mustanga odšteti okoli 14 evrov. Torej 14 evrov za okoli 350 kilometrov avtocestne vožnje. Sodelavec glede na porabo goriva, ki jo beleži na svojem bencinskem mustangu, bi za 350 kilometrov odštel okoli 50 evrov, kar je trikrat več. Če bi vozil zmogljivega dizla s porabo sedmih litrov bi ga to stalo 40 evrov za 350 kilometrov poti.

Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X

Kakšen je v vožnji?

Električni avtomobili so težki, ampak osrednji del mustanga mach-E predstavlja baterija, ki poskrbi za stabilnost in nizko težišče, ki pripomoreta k dobrim voznim lastnostim. Štirikolesni pogon z elektromotorjema na obeh premah poskrbi še za dodatno stabilnost na avtocesti in tudi na zaviti cestah, oziroma v razmerah, ko je oprijem slabši.

Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X

V kabini so petero potnikom namenjeni udobni sedeži, voznik vozne programe izbira s pomočjo gumba na sredinskem grebenu. Prtljažnik razpolaga s solidnimi 402 do 1420 litri praznine, 81-litrski pa je še spredaj, kar je še vedno redkost pri električnih avtomobilih. To rešitev hvalimo, saj je prevažanje polnilnih kablov v zadnjem delu potratno s prostorom, pa še pogosto so umazani.
Mustang je eden redkih avtomobilov, ki ponuja nekaj več, ko je treba čakati na polnjenje baterije. Omogoča tudi igranje videoiger na velikem pokončnem zaslonu. Navigacija deluje zelo dobro, upošteva tudi vmesne postanke in prikazuje, koliko bo polna baterija na postankih in na cilju. Vozniku je na voljo tudi seznam polnilnic na poti z izračunom. Zaslon ponuja dobro grafiko in sliko, je velikanski, ne ponuja pa podatkov v slovenskem jeziku. Ponuja pa opcijo digitalnega ključa. Aplikacija je za uporabnike brezplačna in ponuja vse, kar za načrtovanje poti in nadzor nad stanjem vozila potrebuje voznik.

Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X

Na hitri polnilnici Ionity se je moč polnjenja z začetnih 135 kW pri 20-odstotkih do 80-odstotne napolnjenosti, ko je bila moč 42 kW, konstantno zmanjševala. A na področju hitrega polnjenja je mustang mach-E še vedno dober izdelek.

Foto: Anže Petkovšek Mustang Mach E4 X

Tak mustang je nekoliko dražji od osnovnega, vendar so tudi pri najbolj zmogljivih različicah cene v lanskem letu močno padle. Na zalogi dobite tako vozilo z akcijsko ceno za 60.000 tisočakov, brez odbite subvencije.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 15

  • 06:42 27. Januar 2024.

    Vsaki dan posiljevanje EV.... .

  • 20:51 25. Januar 2024.

    Saj bi verjel vse kar so napisali če ne bi že v članku postavljali dvome. Ni mi čisto jasen cilj …

  • 16:52 25. Januar 2024.

    Zdaj pa ponovite izracun stroskov goriva (bencina/dizla) brez trosarin in ostalih dajatev ali pa pristejte to k ceni elektrike. Bo …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.