Kot je znano, je na Hrvaškem za pravi vihar poskrbelo razkritje inšpektorjev tamkajšnjega gospodarskega ministrstva, ki so kar pri desetini vzorcev motornih goriv na bencinskih črpalkah našli neustrezno kakovost. Največ odstopanj je bilo pri dizelskem gorivu, ki tudi sicer zelo pogosto povzroča drage poškodbe na motorju. Inšpektorji v južni sosedi svarijo črpalkarje, da so odgovorni za to, kakšno gorivo je pri njih na voljo in za prihodnje leto napovedujejo še bolj poostrene nadzore.
Na kakšno podobno akcijo bodo potrošniki v Sloveniji čakali zaman. Nadzora na črpalkah namreč inšpektorji ne izvajajo, so za zurnal24.si potrdili na ministrstvu za gospodarstvo. Gorivo je s strani države neposredno nadzorovano zgolj v centralnem rezervnem skladišču, zanj pa je odgovoren Zavod RS za blagovne rezerve, ki tudi opravlja meritve njegove kakovosti. Kot pojasnjuje direktor zavoda Anton Zakrajšek, je glede "monitoringa" goriva na bencinskih črpalkah odgovoren zunanji izvajalec, ki ga je na razpisu izbrala Agencija za okolje. Trenutno je to kontrolna hiša Bureu Veritas, ki pa preverja zgolj ustreznost goriv v skladu s predpisi o varovanja okolja.
Skratka, uredba o fizikalno-kemijskih lastnostih tekočih goriv sicer nalaga ugotavljanje skladnosti goriv in nalogo poverja inšpektoratu za okolje, a tak nadzor s potrošniki nima veliko povezav in je v prvi vrsti uperjen proti dobavitelju goriva.
Kot dodajajo na ministrstvu, so vsi rezultati monitoringov s "kraja dobave" v poročilih zadnjih let kazali na ustreznost vseh vzorcev.
Nadzoruje se pot do črpalke, nato pa ...
Pot od rafinerije do črpalke naj bi bila torej nadzorovana, a kaj se zgodi in kako je zaščiten potrošnik, če iz neznanega vzroka v rezervoar bencinske črpalke vdre voda, se tam zmešajo različna goriva ali pride do kakšne drugačne malverzacije? Hrvaški inšpektorji so namreč našli nepravilnosti tik preden je gorivo prilo v rezervoarje vozil.
Vse skladno - dokler jih ne odkrijejo
Težava je, ker distributerji napake na gorivu, ki se zgodi med skladiščenjem na črpalki, verjetno ne bodo priznali kar sami od sebe. "Odgovor ministrstva je sicer povsem v skladu z vsemi pravili, prodajalec je res vedno tisti, ki je odgovoren, a povsem jasno je, da je zaupanje nekaj, nadzor pa je še boljši," pravi Boštjan Okorn iz Zveze potrošnikov Slovenije. "Navsezadnje to skoraj vsakodnevno dokazujejo izdelki, ki so tako ali drugače nevarni, pa jih veselo prodajajo po Evropi in nanje lepijo oznake CE in še kakšne – dokler jih ne odkrijejo."
Kot dodaja Okorn, so pri ZPS že večkrat želeli opraviti test kakovosti goriv, ki se prodajajo na naših črpalkah, vendar bi za to morali poslati vzorce v referenčni nemški laboratorij, saj slovenski pripada enemu od distributerjev. Cena tovrstnih testov pa je zelo visoka, medtem ko se druge potrošniške organizacije v regiji za zdaj niso odločile za sofinanciranje in skupni test vzorcev.
Po dokazne vzorce čim prej
Na ZPS sicer zadnje čase pritožb potrošnikov nad kakovostjo goriva ne beležijo, zadnja pritožba je stara že nekaj let. Poudarjajo pa, da je v primeru suma na napako na avtomobilu zaradi slabe kakovosti goriva bistveno pravočasno ukrepanje oškodovanca. "Na bencinski črpalki, kjer smo zadnjič točili, se je potrebno takoj pisno pritožiti, zraven pa vzeti dovolj vzorca za kasnejše dokazovanje. Breme dokazov je na strani dobavitelja goriva. Če on pravi, da je vse v redu, moramo najeti izvedenca, ki bo na osnovi vzetega vzorca (lahko tudi iz avtomobila, a je bolje, če je s črpalke) podal svoje (nasprotno) mnenje. Vsekakor pa je poglaviten čas – če bomo zadevo reševali teden dni kasneje, dokazov skoraj gotovo ne bomo imeli."
vsi k v Avstriji tankajo mi pravjo da je tm boljši bencin..naši pa pravjo da niso najdl nobene nepravilnosti pri …
No, in spet trčimo v steno - monopolist PETROL