Osvetljevanje ceste z LED je tista tehnologija, ki je v zadnjih 20 letih naredila enega največjih preskokov naprej. Na začetku stoletja so si LED diode šele začele utirati pot v avtoindustrijo, najprej so jih uporabili za zadnje luči, šele kasneje tudi kot dnevne.
Sledil je silovit razvoj, tako da marsikateri sodobni avto ne pozna več žarnice z nitko. Veliko jih ima polne LED glavne žaromete, torej da v tej svetlobi gorita tako dolgi kot zasenčeni snop. Potem so tu še matrični žarometi, ki zmorejo z uporabo množice majhnih diod in ogledal sproti prilagajati svetlobo, da je osvetljen kar največji del cestišča, a ob tem ne moti ostalih udeležencev. Še nekaj let smo jih videli le pri premijskih modelih, danes pa matrične žaromete najdemo že med množično prodajanimi vozili.
Ni uradne možnosti popravila
Dokler je avto nov, se vse to sliši lepo, a tudi LED svetloba ostari ali pa tehnologija odpove, ob tem pa je glavna težava ta, da proizvajalci 'niso predvideli' možnosti popravil. Zagovarjajo stališče, da je treba v primeru odpovedi elektronike, zmanjšanje svetilnosti diod ali poškodb zaradi trkov žaromet v celoti zamenjati.
To pa lahko pomeni za lastnika zelo visok strošek, v primeru visokotehnoloških matričnih žarometov so pri nemškem avtoklubu ADAC izračunali, da lahko menjava na pooblaščenem servisu nanese celo več kot pet tisoč evrov.
Pri ADAC so naredili podrobno raziskavo in ugotovili, da so prednje LED luči zasnovane za okoli 15 let uporabe. To pomeni med 3.000 do 10.000 ur uporabe, na kar pa lahko zelo vplivajo zunanji vremenski pogoji, način uporabe in podobno. Zadnje luči trajajo dlje.
Ker pa je povprečen evropski avto že danes statistično star 12 let in ker so današnja vozila narejena tako, da ob primernem vzdrževanju lahko zdržijo še precej dlje, se postavlja vprašanje, ali bo moral lastnik v nekem trenutku samo za žaromete odšteti več denarja, kot je vreden avto. In ali se bo takrat splačalo. Na drugi strani menjava žarnice z nitko stane nekaj evrov, tudi t. i. menjava ksenonk je danes že zelo ugodna.
V avtoklubu so prepričani, da bi bilo mogoče LED žaromete tudi popraviti, če bi proizvajalci pokazali voljo in jih tako tudi zasnovali. Zato pozivajo proizvajalce vozil, naj v luči bolj trajnostnega pristopa ustvarijo način za servisiranje svetil in možnost menjave okvarjenih delov, hkrati pa naj prilagodijo njihovo življenjsko dobo dejanski dobi vozil.
LEDice so napram optiki (leče, reflektorji, ...) pozicionirane na desetinke milimetra natančno. Vsak trk na silikonski in/ali fosforni namaz lahko …
Najlaže je zamenjati celo komponento in dobro zaračunati. Vse je zlepljeno in zalito, da ne bi popravljali, a v večini …
tv z tehnologijo osvetlevanja ozadja z neonskimi lučmi crknejo zaradi okvare elektronike, lamp skoraj ni okvarjenih. tv-ji z tehnologijo WLED …