Kupejevski ekoist

Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24

Your browser doesn’t support HTML5 video

Honda CR-Z za nemajhno ceno ponudi (pre)malo prostora, dejstvo, da gre za hibrid, pa ne okrni športnega poslanstva 4,1 metra dolgega kupeja.
Oglej si celoten članek

Visoko ceno opravičuje z izdatno varnostno in tudi ostalo opremo, ki med drugim vključuje tudi start&stop. Velik minus pa si zasluži, ker ne omogoča vožnje zgolj na elektriko, poraba, ki jo obljublja tovarna, pa se od dejanske preveč razlikuje.

Športna podoba z napako
Glede podobe se bodo zagotovo kresala mnenja. Nekaterim bo všeč, drugim sploh ne. Dejstvo je, da gre za dinamično oblikovan kupe, le da se na določenih mestih preveč pozna ekološka nota. CR-Z namreč zelo dobro reže zrak, saj njegov koeficinet zračnega upora znaša vsega Cx0,25, kar je najboljši dosežek za serijska vozila vseh časov (enak količnik dosegata še sestrska insight in lexus LS430). Tega sicer ne boste opazili, boste pa zagotovo opazili proti zadku (malce preveč) dvigajočo se bočno linijo, ki pusti davek pri preglednosti znotraj, zadek pa je zaradi tega tudi manj skladen kot prednji del vozila.

Športni proporci, veliko opreme, manj prostora
Boljša zgodba se piše v notranjosti, a ne, ko je govora o prostornosti. Na prednjih sedežih se sedi dobro, čeprav nizko. V drugi vrsti je prostora zgolj za kakšno nakupovalno vrečko ali otroke, kako malo prostora je, pa priča že podatek, da tudi proizvajalec na tem mestu odsvetuje sedenje osebam, višjim od metra in pol. Še posebej zanimivo je tudi da usnje najdemo na vratnih oblogah in prednjih sedežih, medtem, ko sta zadnja odeta v tkanino.

Materiali in izdelava so dobri, ergonomija na določenih mestih še vedno malce samosvoja. Slednje leti predvsem na stikala klimatske naprave, ki so postavljena nerodno, upravljanje pa ni najbolj intuitivno, je pa na volanu zdaj manj tipk kot pri drugih hondah. Sredinski naslon za roke je priročno nastavljiv, odlagalnih površin je več, kot pričakuješ, in povsem dovolj. Tudi ostale opreme je veliko, saj opremski paket GT prinese vse od ksenonskih svetil, usnja, strešnega okna do parkirnih pomagal. Da je ESC prav tako del serijske opreme, se razume.

Prtljažnik je zgolj zasilen, in sicer sprejme od 233 do 401 litra, pa še to, če upoštevamo tudi prostor pod dvojnim dnom. Nad njim se razprostira prtljažni rolo, ki pa je mehak (nanj ni možno ničesar položiti) in ni na vodilih.

Pogon z bolj športno kot ekološko noto
Pogonski sklop razen dejstva, da gre za hibrida, ne prekipeva od tehnološke naprednosti, bencinskemu motorju namreč inženirji za doseganje večje moči niso  dodali turbine, iz pol drugega litra pa iztisne zadostnih 80 kilovatov. 10-kilovatni elektromotor najdemo med tem in menjalnikom, praviloma pa ta zgolj pomaga pri pospeševanjih, ne omogoča pa tudi vožnje zgolj na elektriko. To deluje kot korak nazaj, saj tudi pri Hondi takšne hibride že imajo. Novost pa predstavlja ročni šeststopenjski menjalnik, ki ga v hibridu vidimo prvič (namesto CVT brezstopenjskega). Menjalnik v praksi upraviči športno poslanstvo, zaradi natančnosti pa je tudi ena svetlejših točk pogonskega sklopa. Del opreme je tudi sistem start&stop, ki je eden boljših, kar smo jih preizkusili, saj deluje zelo nezaznavno in zanesljivo. Vozniku je prepuščena še odločitev o načinu vožnje, kjer elektronika uravnava odzivnost stopalke za plin, raven pomoči elektromotorja in recimo odzivnost volana. To določa s tremi stikali levo od volanskega obroča, v  športnem režimu pa dopušča tudi vrtenje v obrate, kjer je vožnja vse prej kot gospodarna. Lega na cesti je s športne strani zelo solidna, z udobnostne malo manj. Celostno gledano se CR-Z pelje lepo, le vajeni francoskega udobja bodo nergali nad neudobnim vzmetenjem.
Novost predstavlja ročni menjalnik, ki ga v hibridnem vozilu srečamo prvič. V tem razredu je navada CVT-brezstopenjski menjalnik, a odločitev zanj pri Hondi utemeljujejo s tem, da dopušča in omogoča več dinamičnosti, vozniku pa daje boljši vtis športnosti. Baterijski sklop sestavljajo NI-Mh baterije zmogljivosti 100 V. Glede porabe je tako, da se tudi pri zelo nežni nogi tovarniški objubljeni porabi nismo uspeli niti približati. V mestu in pri bolj diamični vožnji je tako realna poraba med sedmimi in osmimi litri, če boste pazljivejši, se bo spustila za dober liter.



Cenovno je po našem mnenju že v osnovi umeščen (pre)visoko. Pri tem paketu sicer ponudi veliko opreme, vendar je zgolj bencinsko gnana in tudi močnejša konkurenca podobno ekonomična, a cenejša. Marsikatera znamka pa ponuja tudi dizelske različice, ki so še gospodarnejše. To CR-Z naredi bolj eksotičnega kot sicer, vsekakor pa ne bo obveljal za ljudskega hibrida. Insight denimo ponudi vsaj konkretno mero prostora, pa še mnogo cenejši je.

Podatki o avtomobilu: (Honda CR-Z 1,5 gt)
Motor: 1.497 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni bencinski
Moč: 84 kW (114 KM)/pri 6.300 vrtljajih na minuto
Navor: 145 Nm/ pri 4.800 vrtljajih na minuto
Poraba: 7,2 litra/100 km, 117 gramov CO2
Zmogljivosti: 200 km/h, 9,9 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):4.080x1.740x 1.395, medosna razdalja 2.425, prtljažnik (v litrih): 233/401
Cena: 25.990/26.540 EUR

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.