"V minulem letu so pri nas registrirani avtomobili spodnjega srednjega razreda prehiteli male avtomobila, povečujeta se tudi segmenta srednjih enoprostorcev in malih terencev," pravi David Jurič iz Summit Motorsa (Ford). V resnici trgovci opažajo zadržanost pri nakupu novih avtov, vse več kupcev posega po vstopno opremljenih modelih ali pa se selijo razred nižje, morda celo iz premium segmenta na bolj "ljudskega", v zameno pa raje izberejo bogatejšo opremo.
"Na odločitev bolj kot v preteklosti vpliva popolna storitev, ki vključuje kakovostno vozilo za primerno ceno, stranki prilagojeno financiranje in odlične poprodajne dejavnosti," ocenjuje Borut Gazvoda iz Opla Slovenija. "Informacije o vozilih in storitvah večino predhodno poiščejo na spletu in v prodajne salone prihajajo dobro informirani," glede veliko bolj ozaveščenega kupca avtomobila kot nekoč pravi Gazvoda in dodaja, da se za nakup odločajo dlje.
"Kupci danes pričakujejo tudi dodatne ugodnosti, kot so zimske gume in zavarovanja,” pa pravijo v Nissanu Slovenija. Strinjajo se, da stranke veliko pomena posvečajo načinom odplačevanja in pričakovanjem, da jim bo trgovec prišel nasproti s prilagojeno ponudbo. Tudi zato se je v zadnjih letih močno povečalo financiranje prek lizinga. Jurič tako spomni, da je lastništvo pravnih oseb (kar lizing hiše so) s 30 odstotkov poskočilo že na 60 odstotkov.
Na servis le, ko je nujno
Pri servisiranju imajo uradni servisi veliko težav s sivo ekonomijo. "Vedno več je primerov, ko razlika v ceni servisne storitve izhaja iz neplačila DDV in drugih dajatev," na nujnost sprememb pri nadzoru opominja Jurič. Pri Nissanu Slovenija pa so izpostavili še drugo težavo: "Opažamo, da se stranke odločajo za servisiranje zgolj nujnih stvari."
Bolj kot na številkah poudarek na odnosu
Uvozniki avtomobilov so glede na letošnje prodajne številke (realne, ne statistične) previdno optimistični glede prihajočega leta. Pri Renaultu Slovenija so še posebej veseli, da jim je letos uspelo zadržati mesto vodilnega prodajalca pri nas, medtem ko se krepi tudi položaj znamke Dacia, ki spada pod njihovo okrilje. Prav pri cenovno ugodnih novih vozilih vidijo pri uvozniku še velik potencial med slovenskimi kupci, ki bodo morali po letih trajajoče krize vendarle prej ali slej odpreti mošnjiček za zamenjavo vozila. Leto 2014 optimistično pričakujejo tudi pri Summit Motorsu, uvozniku za vozila Ford. Direktor Jurič ocenjuje, da jim je uspelo realni tržni delež brez upoštevanja dnevnih registracij pomembno zvišati, in to predvsem po zaslugi uspešnega lansiranja novih lahkih gospodarskih vozil (transit custom, ranger ...).
Pri BMW pa ugotavljajo, da se jim že obrestuje intenzivnejše delo s kupci. "Naši kupci na primer cenijo BMW Service Inclusive, ki je vključen ob nakupu novega vozila in znižuje strošek vzdrževanja vozila. Doseganje visokega zadovoljstva strank bo tudi v letu 2014 eden od glavnih ciljev za doseganje rezultatov," je povedal generalni direktov BMW Group Slovenija Lothar Schupet.
Pri Hyundai Avto Tradu so glede leta 2014 previdnejši, saj ne vidijo še trdnih kazalcev, da se bo kaj bistveno zasukalo. "Trend kupcev ostaja še naprej nespremenjen. Večina kupcev se za nakup odloča na podlagi popustov, čeprav neredko visok popust in vrednost vozila nista v korelaciji. Kupcem bomo še naprej ponujali konkurenčne cene ter bogato opremljena vozila, čeprav to včasih pomeni tudi višjo začetno ceno posameznega modela. Poleg tega se zavedamo, da je odločitev za nakup šele prvi izmed korakov," opominjajo na pomen dolge garancije in kakovostnih servisov.
Pa še kako res je.
"Pri servisiranju imajo uradni servisi veliko težav s sivo ekonomijo. "Vedno več je primerov, ko razlika v ceni servisne storitve …
"Prav pri cenovno ugodnih novih vozilih vidijo pri uvozniku še velik potencial med slovenskimi kupci, ki bodo morali po letih …