Avtomobili so se v zadnjih petih letih spremenili bolj kot prej v 30 letih, poudarjajo strokovnjaki. Avtomobili so postali računalniki na štirih kolesih, s katerimi postajamo vse bolj povezani preko mobilnih naprav. Tudi na daljavo. Zato so avtomobilisti na avtomobilskih salonih ubrali drugo pot in se vse bolj posvečajo tehničnim novitetam, ne zgolj motorjem, menjalnikom, obliki … Del ljubljanskega avtomobilskega salona bo tudi tehnični paviljon, ki bo namenjen teoretičnemu in praktičnemu izobraževanju, vseh, ki bodo vanj zavili in jih bodisi zanimajo avtomobili, ali pa so v nakupni fazi avtomobila.
"Dejstvo je, da se je ideja se je rodila na avtomobilskem salonu v Los Angelesu, kjer so združili dva salona, salon vozil in salon mobilnosti. Vedno smo rekli, da so dopolnilne vsebine salonov nujne. Že na Gospodarskem razstavišču, ki bo gostila avtomobilski salon, je njihova posel čedalje bolj kongresni,“ pravi idejni oče tehnološkega paviljona Andrej Brglez, sicer avto televizijske oddaje Avtomobilnost.
Avtomobilska ponudba vse bolj nepregledna
Avtomobilski strokovnjak je mnenja, da bi moral biti avtomobilski salon zasnovan podobno kot sejem Dom. "Tja se gredo ljudje informirat, učiti, izobraziti. Imajo nakupne namene. Kakorkoli se to sliši grešno do avtomobilistov. Menijo, da je to tisto, kar tudi potrebujemo na avtomobilskih salonih,“ pravi Brglez in dodaja, da so ljudje ob poplavi štirikolesne ponudbe, ki postaja vse bolj nepregledna zmedeni: "Če želiš zase kupiti pravi avtomobil, se moraš dobro podučiti in seznaniti z vseh vidikov.“
Prav zato meni, da bo tehnološki paviljon pravo mesto za pridobitev pravih informacij. "Na enem mest bo na kratko možno izvedeti o vsej avtomobilski ponudbi kot tudi o tem, kaj vprašati v prodajnem salonu, ko kupujemo vozilo. Z nasveti vam bomo privarčevali ure in ure brskanja po spletnih straneh o ponudbi vozil,“ pravi Brglez.
Kaj bomo lahko izvedeli o avtomobilih?
Predstavljeni bodo različni varnostni sistemi v vozilu, ki ki že odpravljajo voznikovo napako. Spoznati bo možno tehnično plat avtomobilov, njihovih sistemov za udobje in manjšo porabo goriva. Prikazali bodo delovanje modernih sistemov za povezljivost, tudi glasovno upravljanje v vozilu z multimedijo. Razstavljen bo simulator, ki bo prikazal prometno situacijo in analizo z vsemi motečimi faktorji, ki ovirajo voznika pri vožnji. Preizkusiti bo možno, kakšen je reakcijski čas pri vožnji v visokih petah, s telefonom, če med vožnjo pobiramo igrače itd.
Tehnični paviljon pa bodo obiskali tudi zanimivi gostje, kot je glavni Mercedesov oblikovalec za zunanjost vozil Slovenec Robert Lešnik. Bo možno z njim poklepetati? "Zakaj pa ne,“ zaključuje Brglez.