Rast je v prvi vrsti posledica dejstva, da je druga generacija postala globalni avto in da Evropejci pri njenem nastajanju niso imeli več glavne vloge. Ker Američani ne bi niti pogledali tako majhnega suva, kot je bila prva generacija, je novinka zato v dolžino zrasla kar za osem centimetrov, v širino je postala celo za malenkost ožja, v višino pa malce višja. Medosna razdalja pa je ostala ista, zato je logično, da je še največ koristi od rasti dobil prtljažnik, ki je sedaj velik 492 litrov oziroma več kot 80 litrov več od predhodnika. Malce več prostora je tudi za potnike.
Na zunaj gre za evolucijo Fordovega kinetičnega dizajna, ki je drzno, a všečno zastavljen, tako spredaj kot zadaj svetila globoko objemajo karoserijo. Se pa bo zdela od zadaj komu preveč podobna konkurenčni kii sportage.
Notranja ureditev v grobem ne prinaša kakšnih odmikov od tistega, kar smo navajeni pri focusu in ostalih novih fordih. Novi pa so sedeži, nekatere različice imajo na voljo avtomatski menjalnik z dvojno sklopko, pri katerem ročno pretikanje po novem poteka prek gumbov na ročici in ne več premikanju ročice. Fordovci trdijo, da so ogromno dela naredili pri zatesnitvi pred hrupom, tako da avtomobil prekaša vso konkurenco pri majhni količini hrupa, ki ga oddaja pri vožnji mimo in pri tihoti kabine.
Pet zvezdic dokazuje, zakaj gre za najbolj varen SUV
Precej je novosti pri tehnologiji, tako glede udobja kot varnosti. Elektrificirana prtljažna vrata denimo lahko odpremo z migljajem stopala pod odbijačem, na voljo je avtomatski parkirni asistent, tu je SYNC sistem povezljivosti, pri čemer bo kuga vztrajala pri razmeroma majhnih zaslonih infotainmenta, do konca spomladi 2014 pa bodo tudi pri nas na voljo vse poglavitne tehnologije s področja varnosti - pomočnik za prehajanje pasu, radarski tempomat, samodejno zaviranje v sili, pomočnik za slepi kot z dodanim opozorilom na promet pri vzvratni vožnji …
Vsa moč lahko le na zadnji par
Precej predrugačen je tudi štirikolesni pogon, ki Fordov lastni izdleke in sedaj deluje po principu suhe sklopke in elektromagnetov. Njegova prednost je, da lahko v kateremkoli trenutku vseh 100 odstotkov moči prenaša na zadnji par koles, za boljšo lego v ovinkih je tu še vektorsko razporejanje navora ter sistem za bočno stabilizacijo.
Opreme so tri, serijska je denimo LED notranja osvetlitev, električni pomik tudi zadnjih oken, sedem zračnih blazin, sistem za stabilizacijo priklopnika … Srednja oprema titranium doda nekaj več udobja, med drugim sync sistem z USB, dvopodročno klimo, delno usnje in alu platišča, medtem ko je titunium plus najbolj namenjen nastopaštvu, saj ima posebni dizajnerski paket, 18-palčna platišča, biksenonke, ogromno pomagal, napredni avdio … Na listi doplačil ostane še kar nekaj dodatkov, med njimi veliko panoramsko okno funkcijo odpiranja.
Najšibkejši bencinar z opremo trend je vreden19.990 evrov, dizel pa 21.610 evrov. Kdor želi 4x4 pogon, bo zanj plačal najmanj 25.350 evrov, dobi pa ga z že omenjenim dizlom. Cenovno je kuga tako samozavestno stopila ob bok glavnega tekmeca VW tiguana ter denimo nad mazdo CX-5. Še letos aj bi prodali 90 kug, večina bo dvokolesno gnanih dizelskih z eno od prvih dveh oprem.