Lani je na slovenskih cestah zaradi neprimerne oziroma neprilagojene hitrosti umrlo 56 ljudi, 11 več kot leto prej.
To je sicer bistven napredek v primerjavi z letom 2001, ko je zaradi enakega vzroka na naših cestah življenj izgubilo 140 ljudi, a je hitrost še vedno eden od najpogostejših vzrokov za prometne nesreče. Lani se je 40 odstotkov prometnih nesreč s smrtnim izidom zgodilo zaradi hitrosti, policisti pa so zabeležili 94.903 kršitev zaradi prehitre vožnje.
Sami smo se med 11. in 12. uro, ko je na cestah manj gneče, želeli prepričati, kako je z upoštevanjem pravila hitrosti na ljubljanski obvoznici. Vozili smo po predpisanih omejitvah, skupno pa nas je prehitelo 68 vozil, v prvem krogu 26, v drugem 25 in v tretjem 17.
Velika večina voznikov, ki nas je prehitela, ni upoštevala znakov za zmanjšanje hitrosti s 110 na 80 km/h, ko nas je prehitelo največ vozil. Neupoštevanja so bila najbolj množična med izvozom za Koseze in Brdo, kršitve pa so se množično nadaljevale še v predoru Golovec. Večina je pod predpisano omejitvijo 130 km/h vozila na odseku med izhodom za Vič in izhodom za Rudnik, kjer sta nas prehiteli zgolj dve vozili.
Krog po obvoznici: 26 prehitevanj
Preizkus. Na ljubljanski obvoznici smo naredili preizkus, koliko avtomobilov nas bo prehitelo, če upoštevamo omejitev hitrosti. Največ neupoštevanj hitrosti smo zabeležili na odsekih, kjer je vožnja omejena na 80 km/h.
Zato bom vsakomur priporočil naj najprej v pritožbi zahteva na osnovi kakšnega zakona je postavljena omejitev. Jaz jim denarja ne …
še več pa je butlov, k misljo, da če je omejitev 110km/h, moraš pa nujno furat 110. ker drgač je …
Veliko omejitev je postavljenih tudi napačno. Če zaviješ iz obvoznice proti Mariboru, imaš omejitev 80, potem pa preklicah 100. Omejitve …