Tako so se na popuste odzvali kupci vozil

Foto: Žurnal24
Foto: Žurnal24
Krivulja prodaje električnih vozil v Sloveniji je v prvem kvartalu leta 2024 zavila močno navzdol, čeprav se je ponudba vozil krepko povečala, prav tako so od lani večje subvencije za vozila pod 35 tisoč evri. Zato so številni pocenili električne modele. Skupna prodaja novih vozil je sicer v plusu, a se spet dogajajo stvari, na katere smo v zadnjih letih pozabili.
Oglej si celoten članek

Avtomobili so na zalogi, tovarne se ne soočajo več s pomanjkanjem materialov in zastoji v proizvodnji. Nekoliko večja je tudi prodaja vozil v Sloveniji. Za dobre štiri odstotke je večja (skupaj je bilo prvič registriranih 13.993 novih vozil), kot še pred letom dni kažejo podatki, ki so jih posredovali iz Sekcije za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije. Vendar pa se je spet začel pojavljati trend kratkoročnih registracij, nas je opozoril eden od uvoznikov, kar izkrivlja realno statistiko trga prodaje novih vozil.

V mesecu marcu je bil registriran drugi novi ferrari letos, in sicer 296 GTB. Januarja je slovenske registrske tablice dobil že SF90 spider.

Foto: Saša Despot Škoda Octavia RS iV

Statistika za prvi kvartal leta 2024 razkriva, da trije glavni igralci na slovenskem avtomobilskem trgu ostajajo Volkswagen, Škoda in Renault. Volkswagen je v mesecu marcu prodal 699 vozil (skupaj v letu 2024 1755 vozil), Škoda 546 vozil (skupaj 1446 vozil) in renault 524 vozil (skupaj 1250 vozil). Na četrtem mestu je Toyota, ki je v prvih treh mesecih prodala 1011 vozil in Peugeot z 805 prodanimi vozili. Med premijskimi znamkami je vodilni Audi (letos 495 prodanih vozil), sledita BMW (440) in Mercedes-Benz (307).

Med posameznimi modeli je letos največja uspešnica v Sloveniji škoda octavia s 581 enotami, sledijo renault clio (438), peugeot 2008 (411), dacia duster (330) in citroën C3 (320).

Foto: Profimedia Volkswagen logo logotip

Prodaja lahkih gospodarskih vozil se povečuje. Letos je v primerjavi s prvim kvartalom lani večja za 15,02 odstotka. Prvič je bilo do konca marca pri nas registriranih 2274 LGV vozil. Vodilni po prodaji je Renault, sledita Ford in Volkswagen. Najbolje prodajan model letos je renault master, sledita ford tourneo custom in volkswagen caddy.

Prodaja električnih močno navzdol

Tesle Y, lani najbolje prodajanega vozila v Evropi, letos v Sloveniji ni med najbolje 20 prodajanimi modeli. Še več, prodaja električnih avtomobilov slabi. V prvih treh mesecih leta 2024 je bilo skupaj prodanih 904 povsem električnih vozil, kar predstavlja le okoli 6,4 odstotka letošnje prodaje novih vozil. Lani je bilo v prvem kvartalu prodanih 1146 povsem električnih novih vozil. Tesla še vedno predstavlja glavnino prodaje, saj sta na prvih dveh mestih letos model Y (136 prodanih enot) in model 3 (133), na tretjem mestu je cupra borna s skupaj 89 prodanimi enotami. Pri tem velja omeniti, da so pri Cupri ceno borna spustili pod mejo 35.000 evrov, kar prinaša večjo subvencijo za kupca (6.500 in ne 4.500 evrov). Podobno velja za četrto hyundai kona s 55 novimi registracijami letos, peti je MG4 electric (48 registracij). Na trgu električnih vozil, razen dacie spring, še vedno ni poceni majhnih vozil. Citroën je ta teden razkril cene za ë-C3, ki prihaja v naslednjih mesecih za najmanj 24.800 evrov (brez upoštevane subvencije).

Foto: Saša Despot Tesla Y

Smo v drugi fazi prehoda na električna vozila

Raziskovalec trajne mobilnosti Andrej Brglez je v povezavi trenutno prodajo električnih avtomobilov v Sloveniji povedal: "Tako kot v preteklosti tudi danes velja, da ima vsaka novost v avtomobilski industriji navdušence, ki se novostim na trgu prilagodijo prvi. Tako kot pri telefonih, se je zgodilo tudi z avtomobili. Ti električni avtomobili so prve uporabnike dobili že zgodaj, zdaj pa je čas, da avtomobilska industrija in trgovci prepričajo še vse ostale in znajo razložiti, komu so električni avtomobili namenjeni in za koga so sploh primerni. Trenutna prodaja pa kaže na to, da bo treba kupcem ponuditi predvsem cenejše električne avtomobile. Prihajamo v drugo fazo, ko se bo razširila tudi ponudba cenovno dostopnih električnih avtomobilov, zato bo v prihodnosti njihova prodaja zagotovo večja. Bo pa treba to novo ciljno skupino, ki je cenovno občutljiva, pravilno nagovoriti in jim znati razložiti, da lahko tudi električni avto zadosti njihovim potrebam po mobilnosti."

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 13

  • 23:33 10. April 2024.

    Kdo si pa lahko privosci da izgubi 55% vrednosti vozila v 3 letih? Ce si ga lastis pa dlje pa …

  • 21:07 10. April 2024.

    el. avto je smiselen z infrastrukturo s talnim polnjenjem, s skupno uporabo, z ustrezno pofporo za druzine itd. brez tega …

  • 21:05 10. April 2024.

    Smo v drugi fazi razvoja......Ja razmišljam kako imeti 1 avto namesto 2 v družini, pomoje bo to ta druga vaša …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.