Kot kakšen otrok sem se razveselil tega majhnega avtomobila

Foto: Saša Despot Hyundai i10 Foto: Saša Despot Hyundai i10 Foto: Saša Despot Hyundai i10 Foto: Saša Despot Hyundai i10 Foto: Saša Despot Hyundai i10 Foto: Saša Despot Hyundai i10 Foto: Saša Despot Hyundai i10 Foto: Saša Despot Hyundai i10 Foto: Saša Despot Hyundai i10 Foto: Saša Despot Hyundai i10 Foto: Saša Despot Hyundai i10 Foto: Saša Despot Hyundai i10 Foto: Saša Despot Hyundai i10 Foto: Saša Despot Hyundai i10 Foto: Saša Despot Hyundai i10 Foto: Saša Despot Hyundai i10 Foto: Saša Despot Hyundai i10 Foto: Saša Despot Hyundai i10 Foto: Saša Despot Hyundai i10 Foto: Saša Despot Hyundai i10 Foto: Saša Despot Hyundai i10 Foto: Saša Despot Hyundai i10 Foto: Saša Despot Hyundai i10 Foto: Saša Despot Hyundai i10 Foto: Saša Despot Hyundai i10 Foto: Saša Despot Hyundai i10
Morda se to sliši malce hecno, a v sončnih dneh konec minulega leta jeseni sem vozil predstavnika avtomobilske vrste, kakršnih se v zadnjem času vedno razveselim. Postajajo namreč tako redki kot dragi športniki, pa čeprav so zelo majhni in razmeroma poceni.
Oglej si celoten članek

Seveda vedno rad sedem za volan športnega avtomobila, kakšnega poltovornjaka ali katerega drugega predstavnika bolj ali manj eksotičnih avtomobilskih vrst. Med njih žal vse bolj spadajo tudi mestni malčki, kakršen je hyundai i10, ki smo ga imeli tokrat na testu.

Foto: Saša Despot Hyundai i10

Avtomobili, ki se nam še pred desetimi leti ne bi zdeli nič posebnega, so žal zaradi zaostrovanja okoljskih pravil, zaradi katerega računovodje ne morejo več upravičiti njihovega razvoja, postali že zelo redki. Hyundai i10 je zato ostal skoraj brez tekmecev. In tudi zato sem se kar po otroško razveselil, ko sem dobil v roke njegov zagonski ključ.

Upraviči pričakovanja

Hyundai i10 gotovo povsem upraviči pričakovanja, ki jih gojimo do njegove avtomobilske vrste, in še kakšno več. Gre namreč za zelo okreten majhen avtomobil, ki se seveda najbolje znajde v mestnem okolju, kjer do izraza pride tudi za današnje pojme malce "out of fashion" 1,2-litrski atmosferski štirivaljnik, ki mu družbo pod motornim pokrovom dela petstopenjski menjalnik, ki jih je tudi ostalo bolj malo.

Foto: Saša Despot Hyundai i10

In zelo dobro se razumeta, tudi na avtocesti, predvsem pa, ko gre za vožnjo po mestu s hitrostmi tam do 50 kilometrov na uro in veliko speljevanj in ustavljanj. Tam do izraza pridejo tudi solidne zavore, še posebej pa odlično podvozje, ki majhen avtomobil skoraj spremeni v gokart. No, skoraj, saj vendarle gre za avtomobil, ki je v bistvu namenjen prevozu enega do štirih potnikov od točke A do B.

In to stori v slogu. Ne le, da je udobnega prostora za tako majhen avtomobil za do štiri ljudi presenetljivo dovolj tako spredaj kot tudi na zadnji klopi, tudi prtljažnik je prav soliden, čeprav pretežno zadostuje največ za večje nakupe. Gre tudi za oblikovno ličen izdelek.

Foto: Saša Despot Hyundai i10

Diskretni slogovni popravki

Že pred prenovo smo ugotavljali, da je hyundai i10 z zadnjo generacijo postal avtomobil, ki se ga ne le ne branite, ampak ga bo marsikdo z veseljem pripeljal v svojo garažo. In to velja tudi po lanskoletni prenovi. Ta je bila precej diskretna in edino znamenje, ki kaže, da je bilo nekaj spremenjenega, so dnevne luči v obliki rombov namesto marjetic v prednji maski.

In tudi notri je nekaj sprememb, predvsem možnost prijetne ambientalne razsvetljave in dejstvo, da je hyundai i10 vsaj v boljših različicah opreme, kakršna je bila testna "premium", precej bolj digitaliziran od neposrednega predhodnika. To se kaže predvsem v tem, da je pred voznikom namesto analognih instrumentov digitalna armaturna plošča. Sicer pa se bo v infotainmentu znašel vsakdo, ki je kdaj sedel v kateremkoli novejšem hyundaiju.

Foto: Saša Despot Hyundai i10

Ostalo pa je tudi analogno upravljanje klimatske naprave ter nekaj fizičnih gumbov na sredinski konzoli pri ročici menjalnika in na volanskem obroču, kar je gotovo dobro za ohranjanje pozornosti v hektičnem mestnem okolju. Pa tudi s sodobnimi asistenčnimi in varnostnimi sistemi je hyundai i10 precej dobro založen. Med drugim pa si lahko omislite celo ogrevanje sedežev in volanskega obroča, avtomatske luči in podobne sladkorčke s seznama želenih zadev.

Hyundai i10 je torej lepo zaokrožen mestni malček, ki gotovo lahko predvsem v mestnem okolju zadovolji veliko potreb. Ni sicer med najcenejšimi avtomobili, saj s ceno predvsem bolje opremljene različice segajo že v razred više, vendar pa ne moremo mimo dejstva, da dobro opremljeni majhni avtomobili nikoli niso bili ravno najcenejši. So pa bili ustvarjeni za posebno vlogo v natrpanih mestih, ki jo tudi hyundai i10 dobro obvlada.

dezurni@styria-media.si

Foto: Saša Despot Hyundai i10

Hyundai i10 1,2 MPI premium

Motor: bencinski, štirivaljni, 1.197 ccm

Največja moč: 62 kW (84 KM) pri 6.000 vrt./min

Največji navor: 118 Nm pri 4.200 vrt./min

Zmogljivosti: 171 km/h, 12,6 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 3.670 x 1.680 x 1.480, medosna razdalja 2.425

Prtljažnik (v litrih): 252–1.050

Poraba: 5,8 litra/100 km, izpusti CO2: 132 g/km (kombinirani cikel WLTP).

Cena v evrih: 18.100

Foto: Saša Despot Hyundai i10  

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 09:45 14. Januar 2024.

    Le otroci se razveselijo takega avta.Zadnje čase mi greste novinarji na k,ko kar naprej hvalite električne avte,in take fajrcajhe,sami pa …

  • 10:24 13. Januar 2024.

    Za to igračo bi morda dal tam blizu 10 000 everčkov... S poudarkom na morda,....

  • 09:57 13. Januar 2024.

    torej za tole reč dat 18k€ . ma ne se hecat. a dobim še zlato palco zraven ? če je …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.