Korejec z evropskimi geni

Foto: Žurnal24 Karavanska različica kie cee'd ponuja veliko prostora in dobre vozne sposobnosti Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Novi kompaktni model iz Kie (cee'd sporty wagon) si po vseh kriterijih zasluži visoke ocene. Ob začetni ceni 12.990 evrov lahko številnim konkurentom kaj hitro prekriža načrte.
Oglej si celoten članek

V Žurnalu24 smo preizkusili nekoliko dražji, a še bolje opremljeni model. Tokrat smo se vozili z najnovejšim kiinim karavanom kompaktnega razreda, razvitim v evropskem oblikovalskem centru v Nemčiji. S svojim prvim povsem evropskim avtomobilom, ki ga proizvajajo na Slovaškem, želijo Korejci na zahtevnem evropskem tržišču pustiti globok vtis. Pika na i je sedemletna garancija.

Korejci niso tvegali. O azijskem kiču ni ne duha ne sluha, avtomobilu manjka le kanček italijanskega šarma in francoske prefinjenosti, a lahko kljub temu rečemo, da se lahko brez sramu postavi ob bok bolj uveljavljenim in razvpitim tekmecem iz svojega razreda, pa čeprav je bilo to še pred kratkim nepredstavljivo. Petvratna kia že na prvi pogled očara s športnim videzom. Elegantne in umirjene linije povezujejo aerodinamično oblikovani prednji del in atraktivni zadnji del. Zašiljeni žarometi spredaj so trendovski, enako masivni odbijači in nizko položno vetrobransko steklo. Pri testnem modelu smo pogrešali le aluminijasta platišča in senzor za vzvratno vožnjo, ki ga karavanska različica, vsaj pri manevriranju v urbanih okoljih, potrebuje. Ta je na voljo za doplačilo.



Isto lahko trdimo za notranjost. Plastične površine so prijetne za oko in dotik, instrumentalna plošča je dobro berljiva, k dobremu počutju pa prispeva še bogata oprema. Še posebej to velja pri testni različici EX Europe+. V usnje oblečeni volanski obroč, nastavljiv po višini in globini, ter menjalnik odlično ležita v roki. Gumbi za upravljanje s tovarniškim radiem s CD- in mp3-predvajalnikom so pregledno umeščeni na volanski obroč. Nasploh sta ergonomija in razporeditev stikal pohvalna. Pohvalo si zasluži tudi prostranost. Voznik in sovoznik uživata v absolutnem udobju, medtem ko se lahko trije potniki na zadnji klopi udobno namestijo. Na pretek je tudi odlagalnih površin, zelo prav pride še USB-priključek, nameščen na dosegu roke voznika, in učinkovita samodejna klimatska naprava.

Eden od glavnih asov v rokavu kie cee'd sporty wagon je velik in prilagodljiv prtljažni prostor. Osnovna prtljažna površina meri do višine stekel 534 litrov, vključno s 55-litrskim predalom v dvojnem dnu. Še več prostora prtljažnik ponuja ob naprej zloženi in v razmerju 60/40 deljivi klopi, ki tvori s prtljažnikom ravno dno. Prostornina je takrat kar 1664 litrov.



Ob družinskem udobju karavanski cee'd ponuja prepričljive vozne lastnosti. Zasluga gre common-rail dizelskemu motorju 1.6 CRDi, katerega 85 kW/115 KM in 255 Nm navora deluje bolj prepričljivo na cesti kot na papirju. Z močjo se pretirano ne hvali, a vseeno omogoča hvalevreden pospešek, ki bo prepričal tudi bolj energične voznike. Do stotke pospeši v dostojnih 11,5 sekunde, najvišjo hitrost 188 kilometrov na uro pa doseže brez večjega napora. Poraba goriva na testu je bila slabih sedem litrov. Manjša bi bila, če bi imel sicer natančni menjalnik še šesto prestavo. Ta bi prav prišla na avtocesti, kjer se motor pogosto napreza in proizvaja nepotreben hrup. Z lažjo nogo na pedalu za plin motor deluje umirjeno, vožnja na odprti cesti pa je užitek. Za varnost je dobro poskrbljeno. Tu so štiri varnostne zračne blazine, dve varnostni zračni zavesi. Cee'd sporty wagon voznika razvaja s številnimi varnostnimi elektronskimi dodatki, kot so sistemi ESP, EBD in ABS.

Ko potegnemo črto, lahko rečemo, da kia cee'd sporty wagon s kvaliteto izdelave popolnoma upravičuje sedemletno jamstvo. Med samo vožnjo lahko slabo seznanjeni potniki celo pomislijo, da sedijo v vozilu japonskega in ne korejskega porekla. Med drugim jih na to spomni tudi cena, saj se nova kia ne prodaja več za "pest riža". Kombinacija prepričljivega dizla in dobre opreme ceno dvigne na 19.290 evrov. Za testnika je treba odšteti 17.990 evrov.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.