Infozabavni sistem oziroma digitalne zmogljivosti v avtu so danes za večino kupcev eden najbolj pomembnih kriterijev pri odločanju za nov avtomobil.
Gotovo pa ste že slišali ali v živo doživeli očitek, da so postali veliki zasloni v modernih avtomobilih veliki motilci pozornosti in da ima prehod s fizičnih tipk na pritiskanje po steklu med potjo lahko tudi veliko negativnih posledic. Trpita ergonomija in s tem udobje vožnje, slabša je prometna varnost potnikov in ostalih cestnih udeležencev.
Peugeot je bil eden prvih proizvajalcev, ki je pred leti začel uveljavljati trend s selitvijo številnih funkcij na zaslon, čemur je sledila večina proizvajalcev. Najbolj smo zamerili tistim, ki so celo funkcije klimatske naprave skrili v menije in je bilo treba do osnovnih nastavitev dostopati z več pritiski na zaslonu.
Zdaj pa je znamka Peugeot med prvimi, ki stopa velik korak naprej v spoznanju, da sta uniformiranost in zgolj navidezna preprostost lahko škodljivi in da je treba vmesnik znova podrediti željam in potrebam vsakega posameznika.
Vrnili so fizične tipke - na nek način. Uspeli so najti način, kako z enim vajenim gibom in na slepo v hipu prilagodimo delovanje klimatske naprave, kako hitro dostopati do priljubljenih medijskih vsebin, kako hitro določiti priljubljeni cilj v navigaciji, kako priti v nastavitve asistenčnih pomočnikov …
I-toggles rešitelji pred globinami menijev
V modelu 308 so prvič predstavili novo generacijo kokpita, ki ga bodo prevzeli tudi ostali prihajajoči peugeoti. Sestavljajo ga zdaj že uveljavljeni i-cockpit voznikov digitalni zaslon, ki v povezavi z manjšim volanom zagotavlja zelo dobro preglednost nad ključnimi podatki o vožnji na višini oči. O njem nekoliko več drugič.
Ključna novost pa je drugačen koncept infozabavnega zaslona, ki omogoča prilagajanje lastnim potrebam na način, kot doslej ni uspelo še nobeni drugi znamki. Podrobno smo se lahko spoznali z njim na podaljšanem testu karavanskega modela 308.
Sestoji iz 10-palčnega zaslona. Temu od opreme allure dalje na spodnjem delu dela družbo na dotik občutljiva in nekoliko navzven nagnjena plošča. Razdeljena je na šest polj, ki jim pravijo i-toggles oziroma digitalni gumbi. Ključna novost je, da je mogoče vsakega od teh gumbov prilagoditi.
Pod ploščo z digitalnimi gumbi je poleg vrtljivega za glasnost v skladu s "klavirskim" pristopom še sedem fizičnih gumbov. Z njimi upravljamo funkcije, do katerih mora imeti voznik vedno in kadarkoli neposreden dostop.
Novost so torej predvsem i-toggle gumbi. Omogočajo prilagodljivost vmesnika na podoben način, kot smo vajeni iz sistema pametnega telefona, ko na spodnji rob zaslona dodajamo najbolj priljubljene funkcije.
Vsak si določi svojega
Vsakemu gumbu je mogoče dodeliti njemu lastno nalogo. Na primer, da je v poletnem času najbolj običajna nastavitev naše klimatske naprave 22 stopinj Celzija, z avtomatskim uravnavanjem moči ventilatorja na srednji stopnji in usmerjenostjo zraka v telo in noge. Daljši pritisk na i-toggle omogoči vstop v nastavljanje, prek katerega izberemo meni s klimatizacijo in s pritiskom dodamo ali odstranimo možnosti. S potrditvijo imamo tako zdaj na slepem dosegu prstov namenski gumb z najbolj pogosto nastavitvijo prezračevanja. Enako lahko pozimi isti gumb nastavimo hitri gumb za vklop ogrevanja sedežev.
Ker je digitalnih gumbov šest, vsak lahko dobi svojo hitro funkcijo, tako da je dostop do najbolj pogostih izbir voznika ali voznice močno poenostavljen in obsega vsa področja, od navigacije ali medijskega vira, do upravljanja s telefonom, dostop do zrcaljenja telefona ali dostopa do aplikacij in drugih nastavitev. Nekateri potrebujejo samo ene, drugi samo druge, možnost prilagajanja pa omogoči najboljši mogoč izkoristek. Si predstavljate, da bi na armaturki še vedno imeli stalni gumb za preklop na AM radijske postaje?
Vrnitev mirnosti med vožnjo
Preizkusil smo funkcionalnost i-toogles med vožnjo. Na primer da si na dve zadnji polji pred robom nastavite dve najbolj uporabni funkciji oziroma nastavitvi. Kljub zaslonu na dotik se je končno spet vrnil občutek slepe izbire brez odmikanja pogleda s ceste in iskanje tarče s kazalcem. Razlika s prejšnjim načinom, ko je treba najprej izbrati kategorijo ukazov in nato še dotični ukaz prek zaslona, je ogromna v vseh pogledih. Pozitivnih.
Peugeotov vmesnik pa gre še naprej. Podpira več različnih uporabnikov vozila in vsak si lahko vmesnik prilagodi po svoje ter jih z enim klikom prikliče nazaj. Med partnerjema ali sodelavci ne bo več sporov o nastavitvi digitalnih gumbov, barvi ambientalne svetlobe in še marsičem drugem, saj je mogoče svoje nastavitve priklicati na pritisk. Prav tako je mogoče vmesniku dodajati strani in na njih urejati ploščice (widgete) po lastni izbiri in navdihu. Izbirati je mogoče med okoli dvajsetimi različnimi funkcijami, in tiste najljubše vedno priklicati na doseg dotika z vrnitvijo na domači zaslon.