Elzbieta Bienkowska, evropska komisarka za industrijo, je najavila spremenjeni načrt v boju proti škodljivim emisijam avtomobilov. Če je prvotni, sicer javnosti nikoli uradno predstavljeni predlog predvideval, da bodo morali že do jeseni 2019 med novim testom v realnih razmerah novi avtomobili ostati znotraj meje največ 60 odstotkov NOx delcev nad vrednostmi laboratorijskega testa, je novi predlog precej bolj pisan na kožo proizvajalcem.
Predvideva, da bodo novi avtomobili vse do januarja 2020 lahko izpuščali v zrak do 110 odstotkov višje emisije NOx od laboratorijsko izmerjenih. Prav tako bodo novi avtomobili po letu 2020 lahko izpuščali v zrak 50 odstotkov višje emisije, medtem ko bi morala po prvotnem planu takrat že ostati znotraj laboratorijske meje, to je 80 mg/km NOx.
Dogovor je bil sprejet na sestanku predstavnikov vseh članic, tudi Slovenije, pri čemer je za odlog pričakovano navijala zlasti Nemčija.
"To je škandalozna in cinična odločitev evropskih vlad," je po pisanju Automotive News komentiral odločitev Bas Eickhout, nizozemski predstavnik Zelenih. Napovedal je, da bo skupina podvzela vse ukrepe, da se zoperstavi tako ohlapnim načrtom glede izboljšanja razmer pri emisijah. 751-članski parlament je sicer v torek v neobvezujoči resoluciji zahteval, da bi morali dizelski avtomobili v polnosti dosegati omejitve največ 80 mg/km že z letom 2017.
Iz vplivne organizacije proizvajalcev ACEAso se slišala opozorila, da bodo dizli postali predragi za razvoj.
dezurni@zurnal24.si
Že to je problem da se jim je prej čez prste gledal ...zdej se ta taktika nadaljuje še naprej. Koliko …
Torej goljufal so zdej bi si pa radi še odpustke izboril. Mrš. Če se ne morš prilagodit pravilom potem pejt …
Gre za povprečje, podobno kot poraba goriva. Na Roglo avto pokuri kakih 15 litrov na 100 km, navzdol pa 2 …