Kombinacija: Dober, športen dizajn in majhna poraba goriva

Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive
BMW je po vzoru na uspešno Mercedesovo zgodbo s paleto kompaktnih modelov pred dvema letoma svojo ponudbo razširil s povsem svežim modelom, kompaktnim športnim kupejem serije 2 z uporabnimi štirimi vrati.
Oglej si celoten članek

Tako kot BMW serija 1, je tudi serija gran coupe osnovana na platformi za vozila s pogonom spredaj. Kljub temu je na voljo tudi štirikolesni pogono xDrive – v našem primeru, pri različici 220d gran coupe se je navor prenašal na prednji kolesi.

Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive

Avto BMW X2, ki je lahko tudi električni

V primerjavi s serijo 2 coupe ima gran coupe več prostora za potnike na zadnji klopi (+3,4 centimetre za kolena), je bolj uporaben in praktičen, s tem pa bolj udoben. V dolžino meri 4,56 metra, prtljažnik pogoltne za 450 litrov prtljage. Sliši se obetavno. Kako je v praksi? Test.

Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive

Manj zabaven kot večji BMW kupeji

Čeprav ima v imenu gran – kot veliki - je najmanjši BMW štirivratni kupe v ponudbi. Zaman boste iskali pogon na zadnja kolesa. Avto vrti sprednja kolesa. Številni so zato s skepso gledali na kompaktno pridobitev bavarskega proizvajalca avtomobilov. BMW vozila so znana po svoji zabavnosti, ki jih prinaša pogon na zadnji kolesi. Vendar pa si tudi BMW, tako kot tekmec Mercedes, želi privabiti nove kupce, ali pa ponuditi izbiro kot drugi BMW pri hiši, za ženo ali odrasle otroke, ki še živijo doma, ali samske, ki si ga lahko privoščijo, saj ni poceni.

Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive

BMW 220d Gran coupé temelji na platformi UKL, ki si jo deli z več modeli Mini, BMW serije 1, X1, X2 ali enoprostorcem serije 2. 
Presenetljiva je tudi izbira motorja, saj v športnega kupeja dizel ne paše. Ali pač? Mi smo preizkušali dobro znani štirivaljni turbodizelski motor s 150 kilovatov moči (190 KM) in največjim navorom 400 Nm. S tem motorjem je avtomobil na voljo samo s pogonom na prednjo os, moč pa se na kolesi prenaša preko znanega in odličnega 8-stopenjskega samodejnega menjalnika.

Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive

Še vedno odlične karakteristike

V dani konfiguraciji gran coupe od 0 do 100 km/h pospeši v 7,5 sekunde. Največja hitrost je 235 km /h. Gre torej za neko srednjo pot, zelo solidnih pospeškov, hitrosti in zmerne porabe plinskega olja. Pogonsko enoto odlikuje izjemno varčno delovanje. Poraba plinskega olja je bila presenetljivo majhna tudi pri hitrejši vožnji po avtocesti. BMW v tehničnih karakteristikah obljublja porabo 4,9 litra dizelskega goriva na 100 km. To ni daleč od resnice. Mi smo namerili le nekaj več kot pet litrov porabljenega plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov, na avtocesti računajte s porabo pod šestimi litri, prav tako v mestu, pri relacijski vožnji Kamnik – Ljubljana pa je bila poraba komaj dobe štiri litre na 100 prevoženih kilometrov.

Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive

Vroče novosti Hrupna M trojica zakorakala po našem asfaltu

Dizel je zelo uglajen, pri BMW so dobro obvladali vibracije motorja, ki se ne prenašajo v kabini. Veliko navora in moči je že v nizkih vrtljajih, med 1.750 in 2.500 vrtljajev na minuto. Motor z 1,5 tone skupne mase vozila brez pretiranih težav opravi s pospeševanjem v vseh voznih situacijah.

Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive

Dizelski motor, nameščen pod sprednjim pokrovom motorja, ki zagotavlja moč kolesom na sprednji osi, vseeno prinaša manj zabave, kot smo vajeni od BMW. Avto je bolj predvidljiv in manj zabaven kot smo to od bavarske znamke vajeni. Vozne lastnosti so preprosto slabše.

Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive

Avto ima sicer zvočno izolirano podvozje, ki zanesljivo opravi z neravninami na cestišču. Pri ostrejši vožnji voznik opazi, da porazdelitev teže vozila ni idealna. Večina teže je spredaj, avto pa pri hitri vožnji sili iz ovinka. Situacije do popolnosti ne reši niti zelo natančno krmiljenje koles ali prilagodljivo podvozje.

Avto Številka ena BMW-jeve serije 1

Pod črto, ta avto ponuja manj užitka v vožnji. Namesto tega gran kupe ponuja veliko udobja za dolge avtocestne vožnje. Voznik je v tem primeru, kot zapisano, nagrajen z majhno porabo goriva in velikim dosegom za kompaktno vozilo. Ustavljanja na avtocestnih črpalkah bo z njim malo.

Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive

Na cesti zelo atraktiven

Kupec dobi tudi vpadljiv, športen dizajn. Prepriča predvsem s kupejevsko silhueto, vrati brez okvirja, spredaj je že znana velika maska hladilnika in tudi velike luči, ki so v resnici videti veliko bolje kot na fotografijah. Po drugi strani so zadnje luči izredno ozke in oblikovno optično povezane. BMW je pri svojih kupejih ubral drugačno pot, zato se je treba na spremembe navaditi.
V kabini je za potnika spredaj poskrbljeno odlično. Čeprav lahko na zadnjo klop sedejo trije potniki, pa ne pričakujte preveč. Avto ne sodi zaman v kompaktni razred, v dolžino pa meri le dobrega 4,5 metra. Zato pa se na zadnjo klop zaradi dodatnih vrat vstopa enostavno.

Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive

Pokljuka Pokljuka: BMW nam je pokazal novi električni paradni model

BMW serije 2 gran coupé kljub prvemu vtisu, ki ga pusti športna oblika z nizko, padajočo streho, ni najbolj športen primerek bavarskega proizvajalca vozil. Niti podvozje, niti motor nista pisana na dušo dirkačev. Je pa to avto za tiste, ki bi vseeno radi izstopali, se v vseh razmerah peljali dobro, tudi dinamično, hkrati pa za tiste, ki želijo nizke obratovalne stroške in načrtujejo vožnjo avtomobila na daljših poteh. Dizelski motor je vsekakor boljša izbira od osnovnega bencinskega in dizelskega trivaljnika. 

Foto: Saša Despot BMW 220d xDrive

Osnovna cena tega modela je 29.650 evrov. Najcenejši trivaljni dizelski motor stane 33.850 evrov. Preizkušeni štirivaljnik ima izklicno ceno 37.850 evrov. Končni znesek preizkušenega avtomobila skupaj z doplačili znaša 52.600 evrov z davkom. BMW v kompaktnem razredu ponuja večino tehnologij, ki jih najdete tudi pri večjih in dražjih kupejih, kar se odraža na končni ceni, ki je z dodatki iz osnovnih 43.150 v našem primeru zrasla na 59.798 evrov.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.