Po razmeroma uspešnem pilotnem projektu, ki so ga na Japonskem izvedli lani februarja, je tamkajšnje ministrstvo za transport s ponedeljkom uvedlo 15 krožišč v sedmih mestih, s katerimi so nadomestili semaforizirana križišča. Nova ureditev pa Japoncem povzroča veliko preglavic, saj jim ni povsem jasno, kaj znaki s krožno puščico od njih sploh zahtevajo in kako se vesti v krožišču.
"Malce sem zmeden. Kolikokrat se moram v krožišču ustaviti. Samo enkrat?," je kar novinarsko ekipo tako spraševal eden od voznikov v mestu Suzuka. Neki pešec pa je po poročanju Daily Telgrapha izrazil prepričanje, da so klasična križišča s semaforjem za pešce precej boljša, saj je tam natančno določeno, kdaj sme čez cesto.
-
Slovenija je glede krožišč v sami svetovni špici. Več TUKAJ.
Japonska natančnost torej ni ravno v sosledju s sistemom križišč, vseeno pa so tamkajšnji uradniki odločeni nadaljevati projekt. Med drugim svoje rojake prepričujejo s takšnimi utemeljitvami kot je varnost krožišč v primeru slučajnega izpada elektrike in manjše porabe energije, pa tudi zmanjšanjem izpustov CO2 v višini do 10 odstotkov zaradi bolj tekočega prometa.
A treba je upoštevati tudi, da je japonsko prebivalstvo statistično med najstarejšimi na svetu, znano pa je, da imajo predvsem starejši vozniki največ težav v privajanju na vožnjo skozi krožišča.
Ne vem kaj je kompliciranega si zapomnit, da ima prednost tisti, ki je že noter oz. ko si enkrat že …