Kevin Clark, generalni direktov podjetja Aptiv, je za Reuters razglabljal o velikanskih spremembah, ki so jih napredni varnostni sistemi (ADAS) v pičlih nekaj letih prinesli v avtomobilsko industrijo in samo doživljanje vožnje s strani voznikov. Pod sisteme ADAS avtoindustrija uvršča pomagala, kot so samodejno zaviranje v sili, asistent za držanje smeri, radarski tempomat ... Veliko teh sistemov prihaja v avte v paketih, saj skupek senzorjev (radar, kamere, LIDAR, optični senzorji) in elektronike zmore več različnih stvari, ne le ene.
"Kdor je izkusil vožnjo z avtom, ki ima napredne varnostne sisteme, ne bo šel nikoli več nazaj," je dejal Clark. Njegovo podjetje Aptiv v zadnjih letih zaradi sistemov ADAS kuje velike prihodke, saj je povpraševanje med avtomobilskimi znamkami velikansko, veliko teh sistemov pa postaja del serijske opreme vsakega novega avtomobila.
Samodejno zaviranje v sili zmanjša število naletov s telesnimi poškodbami za kar 56 odstotkov, kaže podatek IHS.
Izdelovalci vozil jih kupcu prodajajo po precej višji ceni
Clark pa je povedal še, koliko dejansko stane proizvajalca vozil takšen paket sistemov: "Stroški naprednih varnostnih sistemov - avtomatskega zaviranja, držanja smeri in radarskega tempomata so za proizvajalce vozil relativno nizki, med 500 in 1000 dolarji na vozilo." Preračunano torej med 450 in 900 evri.
Hiter pogled po cenikih prodajalcev vozil pa pokaže, da proizvajalci končnemu kupcu prodajajo tehnične varnostne pakete precej dražje - tudi za tretjino ali še več nad predvideno najvišjo ceno, ki jo omenja Clark.
Je pa tudi res, da številne pakete pomagal nekatere znamke že začenjajo serijsko vgrajevati v vozila, ne nujno le v premijskem razredu.
Danes ni več poceni odbijača
Pri ADAS sistemih pa ne gre le za povečanje udobje, temveč so pozitivni učinki na zmanjšanje nesreč merljivi. Po podatkih največje pozavarovalnice na svetu Swiss Re in podjetja za mapiranje HERE lahko ADAS sistemi zmanjšajo možnost nesreč za velikanskih 25 odstotkov, navaja Reuters. Podatki ameriške ustanove IHS pa kažejo, da samodejno zaviranje v sili zmanjša število naletov s telesnimi poškodbami za kar 56 odstotkov.
Vseeno je težav glede uvajanja ADAS sistemov še veliko, nenazadnje jih številne zavarovalnice le počasi sprejemajo in vključujejo v svoje sheme za določanje višine premij. Kot enega glavnih izgovorov navajajo, da vzporedno z njihovo vgradnjo v avto eksponentno narastejo tudi stroški popravil, ko (če) pride do nesreče. "Danes ni več odbijača za 300 dolarjev. Ko ga je potrebno popraviti, je bolj realna cena 1.500 dolarjev," je dejal Richard Lavey, podpredsednik pri zavarovalniški ustanovi Hanover Insurance.
dezurni@zurnal24.si