Danes se zdijo kar za kakšno svetlobno leto stran oddaljeni časi izpred komaj 10 let, ko so bile prenosne navigacijske naprave vredne še pravo bogastvo, tiste redke, ki so bile vgrajene v avte, pa so zaradi slabih digitalnih kart, ki so jih uporabljale, poznale v Sloveniji kvečjemu avtocestni križ, južno od Kolpe pa se je zanje začela "terra incognita."
Na drugi strani je danes vse na dosegu roke oziroma pametnega telefona, za katerega je na voljo veliko aplikacij za navigacijo: Waze, Here, Apple Maps in seveda Google Maps oziroma s slovenskim imenom Zemljevidi. Slednja aplikacija je iz različnih razlogov med najbolj priljubljenimi (ne tudi nujno najboljšimi) tovrstnimi aplikacijami.
Lahko se prednaloži zemljevid, vendar ...
Pri Googlu so pred meseci omogočili zelo uporaben "off-line" režim delovanja, ko si uporabnik prek wi-fi omrežja vnaprej prednaloži zemljevid nekega ombočja. Pomisleka sta dva - prvi je, da takšen zemljevid težko pokriva celotno pot več sto kilometrov daleč, prav tako ni interoperabilen z morebitnimi drugimi že naloženimi zemljevidi. Drugi pomislek je, da na ta način ne boste imeli dostopa do aktualnih podatkov o prometu.
Bolj realno je torej, da bo Google Maps med potjo za delovanje potreboval prenos podatkov, kar ob prestopu meje pomeni obračunavanje storitve po cenikih gostovanja. Razlog za alarm? Ne nujno.
Na prenos vpliva veliko dejavnikov, a poraba ni astronomska
Na spletnem forumu Quora so poznavalci vprašanje količine prenešenih podatkov, ki jih Google Maps potrebuje za delovanje, dodobra "obdelali". Ni sicer mogoče podati enovitega podatka o količini prenosa, saj je ta odvisen od različnih dejavnikov:
- Kako daleč nas vodi pot, kar pomeni, koliko kartografskih "ploščic" bo morala prenesti aplikacija.
- Skozi kakšna območja nas vodi pot - zgolj avtocestna vožnja potrebuje zelo malo dodatnih informacij, vožnja skozi naseljeno področje pa zaradi številnih dodatnih informacij in zaradi turn-by-turn principa vodenja lahko precej več ploščic.
- Če se pogosto vozimo skozi isto področje, je poraba manjša, saj so zemljevidi že naloženi v "cache" spominu telefona.
- Če med potjo pogosto povečujemo pogled na zemljevidu, potem Google Maps nalaga dodatne informacije.
Pod črto eden od uporabnikov na podlagi spremljanja porabe podatkov na svojih poteh navaja, da Google Maps za 3,5-urno pot porabi kakih 20 megabajtov podatkov. Drugi uporabnik pravi, da mu je na mesečni ravni za redno 4 do 5 urno dnevno vožnjo program naložil skupaj za 200 megabajtov podatkov. Neka okvirna ocena pravi, da za uro poti Google Maps naloži 10 megabajtov.
Enotna pravila na ravni EU obrzdala mobilne operaterje
Od letos bodo počitnice za milijone Evropejcev bolj brezskrbne zaradi novih pravil, ki od konca aprila veljajo na področju mobilnega gostovanja. Operaterji bodo sicer lahko za vsak prenesen megabajt podatkov še vedno zaračunali pribitek, ki pa po novem ne bo smel biti višji od 0,061 evra. Če boste torej iz svoje kvote zakupljenih podatkov v drugih državah EU porabili sto megabajtov, boste morali doplačati največ 6,1 evra. EU je sicer ceno za 1 MB prenosa podatkov postavil na največ 0,244 evra.
Slovenski operaterji so svojim naročnikom ponudili različne dodatne pakete prenosa podatkov za čas gostovanja na tujem, nekateri se plačujejo na dnevni ravni, drugi pa vsebujejo določeno zakupljeno količino podatkov.
andrej.leban@zurnal24.si
Se strinjam z nergačem, odličen članek in še več takih!!!
zakaj ne več takih člankov kot je ta, Žurnalovci? Vi pa samo po eni gonite: katera je rodila in katera …