Spletna stran CarGurus je napravila raziskavo, koliko novih modelov avtomobilov je leta 2023 še vedno opremljenih s klasično ročico ročne zavore. Teh je le še devet odstotkov.
Ker pri britanski organizaciji področje podrobno spremljajo že vrsto let, so podatki o trenutnem stanju še toliko bolj zanimivi, saj je bila ročica še ne tako dolgo nazaj enako logičen del avta kot so kolesa ali brisalci.
CarGurus ugotavlja, da je v zadnjih 12 mesecih število avtov, ki imajo še tradicionalno ročno zavoro, dodatno upadlo. Le še devet odstotkov novih avtov, ki se prodajajo na britanskem trgu, ima danes še ročico, ne tipke. Podatki so v glavnem primerljivi tudi slovenskemu trgu.
Še leta 2018 je bilo modelov z ročnimi zavorami 37 odstotkov, a je z menjavo generacij in slovesom določenih modelov ročica začela hitro jemati slovo. Leta 2019 je število padlo pod 30 odstotkov, leta 2021 le še na 17 odstotkov, 2022 na 13 odstotkov. Zdaj smo že pod 10 odstotki, zato je trend jasen - izumrtje.
Elektronska ročna zavora ima številne prednosti, a tudi slabosti. Med prednostmi je, da tipka sprosti precej prostora v notranjosti avta, je enostavnejša za uporabo in pri njej ni potrebnega občasnega nastavljanja kot pri ročici. Hkrati je elektronska zavora bolje prilagojena za delovanje pomožnih sistemov, kot je asistent za speljevanje. Po drugi strani pa je popravilo elektronske ročne zavore bistveno dražje, v povprečju za trikrat. Ročica za razliko od tipke veščemu vozniku omogoča tudi več občutka in nadzora.
Ena znamka (še) pluje proti trendu
Med avti, ki še vedno vztrajajo z ročno zavoro, so na primer audi A1, dacia sandero in duster, jeep wrangler, kia picanto in stonic, seat ibiza in arona ter opel crossland. Med znamkami, ki so najbolj vdane klasični ročni zavori, je Suzuki, kjer že od leta 2018 vztrajajo praktično na istem številu modelov z ročico.
Tudi pri Volkswagnu ali Hyundaiju ohranjajo kar nekaj modelov s klasičnimi ročicami, pri Renaultu imajo le še enega predstavnika. Povsem odrekli pa so se ji v zadnjih letih pri BMW ali Nissanu. Nekatere znamke (Mercedes, Jaguar, Lexus, Volvo ...) so jo v zgodovino poslale že pred leti. Seveda ročice ni niti v električnih modelih.
Če ne prej, bo klasična ročna zavora izumrla leta 2035. Takrat bo v EU v glavnem prepovedano prodajati avtomobile na termični pogon.
Če ne prej, bo klasična ročna zavora izumrla leta 2035. Takrat bo v EU v glavnem prepovedano prodajati avtomobile na …
Narod je čedalje bolj len in butast,ne znajo vozit pa jim firme nudijo čim manj dela z vožnjo,tudi avtomatsko voden …