S spletnim orodjem Eurotaxa smo preverili današnjo vrednost 10 statistično največkrat registriranih novih modelov v februarju 2012, torej pred štirimi leti (vir podatkov o prodaji Sekcija za motorna vozila). Baza podatkov, iz katere je črpalo Eurotaxovo orodje, ni slovenska, marveč nizozemska, zaradi drugačnih cen in stopnje opreme pa smo se v rezultatih izognili navajanju vrednosti v evrih.
Ob primerjavi nas je zato zanimal predvsem odstotek depreciacije posameznega modela. Ta odstotek se med deseterico lahko zelo razlikuje, celo med modeli istega velikostnega razreda. A kot nekakšno povprečje gre vzeti dejstvo, da je avto po štirih letih vreden le še polovico svoje vrednosti ob nakupu.
V Sloveniji vendarle veljajo določene posebnosti, denimo to, da je za vsaj za enega od spodaj navedenih modelov povpraševanje na trgu rabljenih veliko večje od ponudbe, temu ustrezne pa so lahko tudi prodajne cene štiriletnikov. Ob vsem naštetem je potrebno spodnje podatke vzeti zgolj kot približno oceno in ne gotovo dejstvo, vseeno pa je dobro vedeti, kakšne so še približne vrednosti avtov letnikov 2012.
1. Renault clio (0,9 TCe authentique 66 kW/90 KM) ...... vreden še 46 odstotkov vrednosti ob nakupu.
2. Volkswagen polo (1,2 TSI comfortline 66 kW/90 KM) ...... še 52 odstotkov.
3. Volkswagen golf (1,6 TDI comfortline BMT 77 kW/105 KM, 5 vrat) ... še 47 odstotkov.
4. Renault megane (1,5 dCi, 81 kW/110 KM) ...... še 40 odstotkov.
5. Škoda fabia (1,2 TSI elegance, 63 kW/86 KM) .............. še 51 odstotkov.
6. Citroën berlingo multispace (1,6 e-HDi 66kW/90 KM, tendance) ............ še 44 odstotkov.
7. Kia rio (1,4 comfort, 5 vrat, 80 kW/109 KM) ............ še 48 odstotkov.
8. Opel astra (1,7 CDTi ecoflex, 81 kW/110 KM) ........ še 47 odstotkov.
9. Volkswagen passat variant (2,0 TDI comfortline BMT, 103 kW/140 KM) .... še 50 odstotkov.
10. Peugeot 308 (1,6 e-HDi, active, 82 kW/112 KM) ................. še 37 odstotkov.
Pri modelih smo upoštevali eno izmed najbolj pogostih kombinacij motorja in serijske opreme. Velike razlike so lahko pri prevoženih kilometrih, saj imajo dizelski modeli v povprečju lahko tudi trikrat več prevoženih kilometrov od malih bencinskih modelov (povprečje odvisno od modela, v tabelah Eurotaxa pa povprečno med 47.000 in 134.000 prevoženimi kilometri).
andrej.leban@zurnal24.si
Ferluci pregledal sem največji spletni portal za prodajo vozil v EU. Cene se začenjo pri 7500 €. Pa še to …
Najbol da se zabiješ s svojim cliotom v zid in nardiš totalko, pa boš vidu, kok je v resnici vreden …
Saj ti lepo piše "V Sloveniji vendarle veljajo določene posebnosti.." Kupi ga kje drugje, na primer na Nizozemskem, Belgiji... pa …