Gran coupe pri BMW v prvi vrsti igra na čustva. Kljub velikim ledvičkam, ki še vedno delijo mnenja, mu težko očitamo, da ni poseben. Na testu je bil zelo opazen. Videl sem kaj nekaj dvignjenih prstov mimoidočih ali drugih voznikov na semaforjih. Še bolj všeč pa mi je, da so čustva, ki jih prinaša oblika kupeja, združili z uporabnostjo.
Razvojniki so imeli nalogo, da izboljšajo predvsem njegove vozne lastnosti, tudi oblikovne, ter povečajo stopnjo udobja in še dodatno izboljšajo praktičnost. Vseeno sem mnenja, da bi takemu vozilu pristajal, oziroma bi kupec lahko imel v dizelski ponudbi možnost izbrati zmogljivejši motor od osnovnega dizla. Je pa zato bencinska izbira pestrejša, na voljo je tudi elektrika in celo M električna različica i4 M50.
Po predstavitvi aktualne generacije serije 3 in 4, vključno s karavansko, kupejsko, kabrioletom in športno različico divizije M, je na koncu na vrsto prišel 4-vratni kupe s tradicionalno oznako 4 gran coupé. Na testu smo imeli različico 420d xDrive. Se pravi, da je bil pod motornim pokrovom dizelski 4-valjni prisilno polnjen agregat, navor pa se je po potrebi prenašal na vsa štiri kolesa. In seveda s samodejnim menjalnikom, saj ročnega v štirici ne boste dobili več. Za dodaten "poper" je poskrbel paket opreme M Sport.
Dizajn, ki izstopa
Tako kot celotna serija 4 ima tudi gran coupé na daleč prepoznavne velike navpične sprednje ledvičke. Ohranil je dolg pokrov motorja spredaj, kratek sprednji in dolg zadnji previs, in silhueto kabine s padajočo streho ter tipičnimi okni brez okvirjev. Veliko je atraktivnih črnih dodatkov, ki se prelivajo s kromastimi vsadki. Pojavljajo se na maski, vstavkih odbijačev in pragovih. Posebna so tudi 19-palčna kolesa z rdečimi zavornimi čeljusti. V avtomobilski industriji zadnja leta velik poudarek posvečajo novim, naprednim barvam. Testni primerek je imel zelo nenavadno barvo, ki deluje bolj vijolična kot rdeča. Na ulici je bila zato še bolj opazen.
Vendar pa se je v resnici spremenilo veliko več kot le videz. Novi gran coupé je precej zrasel. Je konkretno daljši, za skoraj 15 centimetrov, tudi širši, kar sem opazil že, ko sem vstavil na zadnjo klop otroška sedeža in tudi višji, kar bodo cenili očetje ali mame, ki imajo že večje otroke. Predvsem manj utesnjen je občutek med sedenjem na zadnjih sedežih. Podobno je z medosno razdaljo, ki se je raztegnila za skoraj pet centimetrov. V prevodu, otroci bodo manj zapacali hrbtišča sprednjih sedežev. Zdaj imamo torej opravka s kupejem, ki je veliko bližje svojemu večjemu in bolj prestižnemu bratu serije 6.
Na karoseriji smo takoj opazili še eno novost, nenavadne kljuke vrat, ki so poglobljene v karoserijo v korist boljšega pretoka zraka. To vpliva tako na zvočno zatesnjenost kabine kot na manjšo porabo goriva in manjše emisije. Ko vstopite v vozilo, spredaj ali zadaj, ali, ko s pritiskom na tipko na ključu odprete prtljažna vrata, hitro ugotovite, da je to najbolj praktična različica serije 4. To je športen avtomobil za vsak dan.
Uporaben kupe
Uporabnost serije 4 izboljšuje solidno velik prtljažnik (470 litrov), katerega vrata se odpirajo zelo visoko, pod njimi pa je velika odprtina za lažje nalaganje predmetov.
Sedi se sicer zelo nizko, športno. Temu primerno bo za koga s slabšimi kolki in koleni dostopanje do sedeža oteženo. Vendar pa sedeža spredaj ponujata številne nastavitve, da bo vsak našel udoben in primeren položaj za volanom. Športni M profil sedeža resnično ponuja odlično podporo v hrbtu, bokih in stegnih. Pri BMW so se poglobili v detajle. Všeč so mi bile pametno oblikovane vratne plošče, ki ustvarjajo dodaten prostor za komolce.
Da je to v prvi vrsti avto po meri voznika vidimo po kokpitu, ki je usmerjen proti vozniku. Voznik ima popoln pogled na armaturno ploščo in velik head-up zaslon s številnimi informacijami, ki jih potrebuje za varno vožnjo. Ne ponuja sicer navidezne resničnosti, torej, da riše opozorila na cesto pred voznika. Za razliko od električnega ekvivalenta i4 prevladuje še "stara šola" v narekovajih. Še vedno je veliko stikal in znamenit krmilnik iDrive, ki ostaja stalnica pri BMW in za nas voznike eden najboljših izumov v zgodovini avtomobilizma. Premikanje med meniji na osrednjem zaslonu je enostavno, hitro, ni treba odvračati pogleda stran od ceste kot v primeru velikih zaslonov, ki se jih dotikamo. Klimatski sistem je ločen od zaslona, temperaturo in jakost pihanja nastavljamo s tipkami.
Gran coupé ponuja tudi presenetljivo veliko prostora za shranjevanje drobnarij, bodisi v vratih ali v sredinski konzoli, ki je elegantno pokrita. Spredaj je tudi mesto za brezžično polnjenje telefona - in polnjenje je premijsko - hitro in učinkovito. Paket M sport dodano krepi čustva z izbiro nadstandardnih materialov. Površine so okrašene z nerjavnim jeklom, strop je črn, v vrata so vgrajeni vrhunski zvočniki.
Nekatere novosti so nas navdušile manj. Ročica menjalnika je manj posrečena kot je bila v predhodniku, je manjša in slabše "sede v roko". Vseeno pa pri BMW niso podlegli trendu "mikro-joysticka". Položaj gumba za parkirni način je na ročici, kar se nam ne zdi najbolj primerno mesto. Če je zadnje steklo nekoliko manjše in je avto slabše pregleden, vas lahko iz zagate tudi v slabšem vremenu ali temi reši sistem odličnih kamer, ki do centimetra natančno prikažejo smer vrtenja volana in oddaljenost od ovire.
Štirivaljnik je dovolj za večino, želeli bi si še več
Štirivaljnik 20 d je trenutno edina dizelska izbira v seriji 4. Kombinirate ga lahko z zadnjim ali štirikolesnim pogonom, kot v naši različici 420d xDrive. Šestvaljnik za zdaj manjka, kar je škoda, saj bi se odlično ujel s premijskim poslanstvom znamke. To, da na izbiro ni ročnega menjalnika, se nam ne zdi napačno.
Ta štirivaljni dizelski motor ima dve turbini, moč 140 kW (190 KM) in navor 400 Nm. To niso podatki, ki smo jih vajeni za športne avtomobile, a tudi osnovni dizel ne razočara.
Zahvaljujoč bi-turbo tehnologiji so pospeški dovolj vznemirljivi, 8-stopenjski steptronic avtomatski menjalnik pa poskrbi, da moči do najvišjih vrtljajev ne bo zmanjkalo niti na avtocesti. Preprosto povedano, nad dinamiko se ne boste pritoževali. Zahvaljujoč velikemu navoru, 400 Nm je dosegljivih že v območju med 1.750 in 2.5000 vrtljaji v minuti, se bo stotica na digitalnih merilnikih izpisala v 7,6 sekunde in tudi pri velikih hitrostih (pospeševanje se ustavi pri 233 km/h) je stabilnost odlična. Poleg tega je motor zelo dobro uravnotežen, tih in odlično zvočno izoliran. V načinu Sport ali Sport + lahko dodatno preizkusite svoje vozniške sposobnosti. Ob volanu so vedno pri roki lopatice, ki vam omogočajo, da v akcijo posegate z lastno izbiro prestav.
Krmiljenje je nezmotljivo natančno. Vse to pomeni varno vožnjo v ovinkih. Avto je res težko vreči iz ravnotežja. Kljub 19-palčnim pnevmatikam vzmetenje dobro absorbira neravnine.
Poraba goriva in cena
Pogon na vsa kolesa je preverjeno učinkovit. Tudi v zimskih mesecih se je še enkrat več izkazal za nepogrešljiv dodatek.
Poraba goriva je pri najnovejših dizlih zelo ugodna in tudi BMW-je ni izjema. Tudi, če ne vozimo v eko načinu, ki omeji nekatere spodobnosti. Tudi v mrazu je bila poraba plinskega olja v povprečju okoli 6,5 l/100 km. Za to je dodatno zaslužna blago-hibridna tehnologija.
BMW zahteva najmanj 50.800 € za 420d Gran Coupé in 2.600 € več za različico s štirikolesnim pogonom. Seveda je cena naše različice opremljene z zunanjim in notranjim M Sport paketom, laserskimi lučmi z dometom 650 metrov, prilagodljivim podvozjem M, močnejšim zvokom Harman/Kardon, udobnimi dodatki poslovnega razreda, ogrevanimi sedeži, zaslonom na glavi, najboljši profesionalni infotainment, vključno z upravljanjem s kretnjami, višja, in je bila sicer dobrih 77 tisoč evrov.
Google je plačal od 400 do 800 dolarjev za dnevno spletno delo od doma. Prvi mesec sem od Googla doma …
Ja BMWji so lepi bili včasih, sedanja maska je za bruhat.