"Gospod Leban, tamle sva vas opazovala ob uvozu na Celovško. Kar naglo je šlo skozi tisti ovinek, kajne?," je bil po uvodnih formalnostih hitro neposreden policist z razlogom, zakaj sta se s kolegom pognala za menoj in me na nedeljo pozno zvečer z modrimi lučmi kak kilometer naprej ustavila na prazni ljubljanski vpadnici.
"No, morda res. Ampak šlo je povsem med zarisanimi črtami na eni in drugi strani izvoza in mislim, da formalno še znotraj najvišje dovoljene hitrosti," sem poskušal z obrambo, saj bi bilo res nesramno tajiti manever. Sledil je le policistov nasmeh, še en konkreten ošvrk rumenega lepotca vključno z velikansko sredinsko izpušno cevjo zadaj in voščilo "Srečno pot!". Če sem med vožnjo po Celovški vozil kak kilometer nad predpisanih 70 km/h, sta mi policista odpustila oziroma ni bilo omenjeno.
Zgornja prigoda v marsičem opisuje praktično doživljanja RS-a, njegove zmogljivosti, pa tudi vsakdanje pasti. Fantastično podvozje dovoljuje manevre, ki si jih s civilnim avtomobilom ne bi nikoli privoščil, pa če četudi ima slednji celotna prtljažna vrata popisana z raznimi tehnologijami, ki da mu pomagajo pri gibanju.
Brundanje in pokanje v dolenjskem narečju
In tisti dvolitrski motor z 202 kilovatoma ... Že v osnovnem režimu je sposoben konkretnih sunkov v hrbet, pritisk na tipko RS pa ga prestavi v še za razred odzivnejši režim, ko je celoten navor 360 Nm praktično v hipu na voljo. Avto zarjove, merilnik vrtljajev švigne proti rdečemu, hitrost skoraj eksponentno poskoči ... Tako težko kot spoštovati hitrostne omejitve v tem avtomobilu, je bilo morda le še Adamu, ko je skušal zavrniti tisto Evino jabolko.
Dejstvo je skratka, da je RS ustvarjen predvsem za pisto, le tam je res mogoče na varen način izstisniti iz njega vse, kar zna. Čeprav je od premiere sedanje generacije na cestah že od 2010, je bil vmes že večkrat posodobljen, posebna izvedenka trophy, v kateri sem sedel, pa je imela nameščen še lahki Akrapovičev izpušni sistem iz titana.
Po njegovi zaslugi je avto lepo tudi slišat, ne le gledati, saj tudi v srednjih vrtljajih lahko brunda, sope, hrope ali grmi. Radio pravega navdušenca bo verjetno velikokrat kar ugasnjen. Tudi nekoliko boljše performanse izkazuje avtomobil po zaslugi Akrapoviča.
Hude dileme, če ga želiš ali ko ga že imaš
Pa vendar je treba biti odkrit - časi niso naklonjeni takšnim avtomobilom, čuti se prisilno zamorjen zvok v prid nižjim izpustom, pogrešamo takšne topovske salve, kot so jih bili tovrstni avtomobili deležni pred kakim desetletjem, če pomislim zgolj na Volvov petvaljnik v Fordovem ST-ju.
Jah, sam bi ga imel, seveda bi ga imel, ko pa je tudi danes še vedno prav v vrhu po zmogljivostih in doživetju, ki ga nudi za ta denar. Kot drugi avto pri hiši, za sproščanje, po možnosti na kakšni zaprti progi v domovini. Država, mi lahko vsaj pri slednjem kako priskočiš na pomoč?
Podatki o vozilu (megane RS trophy akrapovič)
Motor: 1.998 ccm, turbo polnjenje
Najvišja moč: 202 kW (275 KM) pri 5.500 vrtljajih/min
Najvšji navor: 360 Nm pri 3.000 vrtljajih/min
Pospešek 0 - 100 km/h: 6,0 sek
Najvišja hitrost: 255 km/h
Cena: od 31.990 evrov