Po mercedes-benzu vito mixto, smo preizkusili še luksuzno različico mercedesa razred V.
Med testiranjem prenovljenega razreda V sta med kar dva očeta, ki ju poznam bežno, vprašala, da sta videla, da ga testiram. "Vem, da stane veliko, ampak, to je moj sanjski avto," je dejal eden od njiju. Zakaj, sem ga vprašal? "Je lep, predvsem pa ponuja razkošje in udobje, ki ga ne premorejo tudi limuzinski mercedesi za veliko več denarja," sem dobil odgovor. In ima prav, to je vsestranski avtomobil, se oproščam velikoprosotrec - oziroma enoprostorec. Težko mu rečemo kombi, saj ima res veliko skupnega z mercedesi iz programa osebnih vozil. Ne le opreme, tudi pelje se bolj podobno kot karavani, čeprav se sedi veliko višje. Občutek v kombiju je povsem drugačen.
Za VIP prevoze ali velike družine, ki želijo več
Mercedesov velikoprostorec je hkrati vozilo, po katerem posegajo zelo različni kupci. To so tako podjetniki, kot poslovneži, ki bi radi sedeli in se udobno peljali kot v prvem razredu na letalu, pa tudi raznorazni športni klubi, glasbene šole in velike družine, torej tudi otroci, manjši in večji, ki ne bodo prikrajšani za prostor v dolžino, širino ali višino. Vsi sedeži v tem vozilu ponujajo udobje vožnje tudi na zelo dolgih poteh.
Treba je poudariti, da je razred V eden najbolj dolgoživih modelov na trgu. V aktualni generaciji obstaja že več kot desetletje. Sam sem bi pred desetletjem na premierni predstavitvi v Nemčiji, kjer so pri Mercedesu še posebej poudarili luksuz in naprednost, ki lahko presega raven dražjih limuzin. Že pred 10 leti so premium občutke prinesli vrhunski materiali, v usnje so bili lahko oblečeni vsi sedeži, na barvnem ekranu se je med drugim prikazovala grafika navigacije, ali slika 360 stopinjske kamere, ki je pokrivala vse mrtve kote. Imel je drsnik in vrtljiv gumb za upravljanje z zabavno-informacijskim sistemom, imel je sistem samodejnega parkiranja, vozniku so bili na voljo številni moderni varnostni sistemi, ki so delovali s pomočjo številnih senzorjev, radarja in kamer. Imel je tudi sistem, ki je ob močnem bočnem vetru samodejno popravil vozilo, da bi preprečil nezgodo.
V vseh desetih letih so pri Mercedesu razredu V namenili številne posodobitve, nazadnje letos, ko je sta bila hkrati posodobljena električni EQV in avtodomarska različica marco polo.
Različne kombinacije, dolžine in števila sedežev
Mercedes pri razredu V ponuja zares veliko število kombinacij, ne samo dolžine in opreme, predvsem ciljamo na kombinacije sedenja. Lahko si omislite tudi dva "masažna fotelja" v drugi sedežni vrsti. Na voljo je namreč v treh različnih dolžinah. Najkrajša meri v dolžino 4,9 metra. Dolga različica je 5,14 metra, najdaljša pa 5,37 metra. V vseh treh primerih se lahko v notranjost spravi največ 8 potnikov. Razlika je le v samem prostoru za potnike v drugi in tretji vrsti skupaj s prostornino prtljažnega prostora.
Mi smo tokrat preizkušali različico s sedmimi sedeži (2+2+3) postavljenimi v treh vrstah, pod motornim pokrovom pa je bil dobro vpeljani štirivaljni dvolitrski turbodizelski agregat, ki moč na vsa štiri kolesa prerazporeja s pomočjo samodejnega menjalnika.
Zadnje zunanje posodobitve oblike niso izrazite, a so opazne. Največja sprememba se je zgodila na sprednji maski, ki je lahko tudi osvetljena. Meni osebno najbolj pomembna novost na zunanjosti so prilagodljive LED-luči multibeam z vgrajenimi 84 visokozmogljivimi čipi LED, ki svojo zmogljivost in uporabnost pokažejo v slabem vremenu in temi. Z individualnim krmiljenjem svetlečih diod se žarometi samodejno prilagajajo razmeram na cesti, osvetljujejo ovire in zmanjšujejo bleščanje za nasproti vozeča vozila. Pri Mercedesu so nam razložili, da štirje krmilniki stokrat na sekundo analizirajo in prilagajajo svetlobni vzorec, kar omogoča natančno osvetlitev brez motenj za druge udeležence v prometu.
Kabina lahko ponuja več razkošja kot najbolj luksuzne limuzine
Večje spremembe so se zgodile v kabini, ki je z velikimi zasloni še bolj digitalizirana in moderna. Na prenovljeni sredinski konzoli dobite dva povezana 12,3-palčna zaslona. Osrednji zaslon deluje na dotik, ohranili pa so tudi drsno tablico, ki je zaščitni znak V-ja. Nova sredinska konzola podpira brezžično polnjenje pametnega telefona. Druge nove funkcije za udobje so vstop in zagon vozila brez ključa, ogrevan volan in ambientalna osvetlitev za prijetnejšo vožnjo ponoči, ki omogoča izbiro 64 različnih barv oziroma odtenkov. Spredaj sem opazil več prostora, električna parkirna zavora je del vseh komercialnih različic s samodejnim menjalnikom. Nova generacija informacijsko-razvedrilnega sistema MBUX (Mercedes-Benz User Experience), podpira slovenski jezik, kar prav tako hvalimo. Na kratko, veliko je podobnosti z osebnimi vozili, nekaj pa je celo identičnih - na primer - nova generacija volana z izboljšanim prepoznavanjem položaja rok je identična kot v razredu C, kombinirana širokozaslonska zaslona pa sta prav taka kot v prestižnih športnih terencih GLE in GLS.
Hvalimo tudi delovanje asistenčnih sistemov, ki je prav tako na ravni osebnih vozil, veliko novih sistemov pa je serijskih, na primer aktivni pomočnik za razdaljo in pomoč pri mrtvem kotu. Serijsko je razred V opremljen tudi z 11 zračnimi blazinami.
Enostavno vstopanje in izstopanje
Zdaj pa k sedežem in sedenju. To je avto za kratka ali dolga potovanja. Sedeži niso le veliki, ampak tudi udobni. Ne glede na to, katero različico izberete. Sedeži so nastavljivi in jih lahko zložite skoraj v ležeč položaj. Zahvaljujoč posamično ločenim sedežem je potovanje res udobno in vsak ima svoj prostor. Za udobnejši dostop do zadka imata razred V serijsko drsna vrata tudi na levi strani vozila. Otroški avtosedež lahko zelo enostavno in hitro postavite v avto.
Poleg tega je klimatska naprava nameščena v stropu in izboljša udobje potovanja v drugi in tretji vrsti. Tako voznik kot sopotnik sedita relativno visoko. Pred njimi je kratek pokrov in motor. V naslonu za roke med sprednjima sedežema je lahko majhna hladilna škatla. Posadka iz druge vrste sedežev ima tudi držala za pijačo s funkcijo hlajenja ali gretja, tudi v tretji vrsti je dovolj odlagalnih površin. Hvalimo velike steklene površine, povsod v vozilu je svetlo, kar vpliva na udobje potovanja. Testni primerek je imel tudi veliko strešno okno, ki ga lahko odpremo tudi, če sedimo povsem zadaj.
Če je treba, lahko drugo in tretjo vrsto odstranite, da dobite velik nakladalni prostor. Pri osemsedežni različici je prtljažnik najmanj prostoren in še vedno ponuja 1.030 litrov prostornine. Če odstranite tretjo sedežno vrsto, lahko v prtljažnik spravite tudi otroški voziček, ne da bi ga morali zložiti.
Spet hvalimo ločeno odpiranje zadnjega stekla od vrat, zato lahko parkirate tudi tik ob steni. Tudi polica je kompaktna in omogoča odlaganje tudi nekoliko težjih stvari.
Zmogljiv dizel, ki je udoben potovalnik
Pod motornim pokrovom se je vrtel dvolitrski dizel z močjo 174 kW (največji navor 500 Nm). 240 konjskih moči na vsa štiri kolesa prenaša avtomatski menjalnik z gladkim prestavljanjem 9G-TRONIC.
Vožnja s tem V-ju je zelo prijetna izkušnja. Ob prenovi je največ pridobil prav voznik. Pravzaprav se v notranjosti sploh ne boste zavedali, da vozite veliko in uporabno vozilo, ki tehta 2,2 tone. Pospešek je zaradi obilice navora (500 Nm) boljši kot pri številnih osebnih modelih, dvolitrski turbodizel pa na nemški avtocesti, kjer ne veljajo omejitev, pospeši tudi do hitrosti večje od 200 km/h. Tudi pri večjih hitrostih je V stabilen in lahko vodljiv. Še vedno vozniku pri stabilnosti pomaga tudi asistent za bočni veter.
Dobro se boste z njim počutili tudi v mestu, sploh zaradi odlične 360-stopinjske kamere. Je dovolj okreten in z velikimi ogledali tudi pregleden, ko boste morali obračati na omejenem prostoru. Dizel pa se je med testom izkazal tudi za zelo gospodarnega, saj je bila povprečna poraba plinskega olja po daljšem druženju 7,8 l/100 km.
Vožnja kot v res zelo velikem karavanu
K večjemu občutku varnosti poleg kamere pripomorejo tudi asistent za speljevanje v klanec, ali pa pomočnik za ohranjanje vozila na voznem pasu, ki ni preveč agresiven in je sploh na dolgih, monotonih poteh dober pomočnik. Po novem boste ob navigaciji z obogateno resničnostjo res težko zapeljali v napačno ulico ali napačno cesto, predvsem na avtocesti pa je v veliko pomoč pametni tempomat, ki se ob potrebi na pospeševanje odzove hipno, pri zaviranju pa je dovolj nežen.
Veliko pohval si zasluži podvozje, čeprav pozabite na zračno vzmetenje, ki ga imajo nekateri mercedesi. Vseeno odlično absorbira neravnine na cestišču.
Voznik se za volanom razreda V počuti kot v res velikem karavanu. Ta avto nikakor ne spominja na kombi. Če omenimo samo zvočno izoliranost. Tudi na avtocesti se kljub velikim zunanjim meram v vozilo prebije le malo hrupa, tako iz motornega področja kot piša vetra.
Do neke mere je vožnja lahko tudi dinamična, vendar mora voznik v račun vzeti višje težišče vozila. Vsekakor pa se V najbolje počuti na dolgih poteh. Avtoceste so zanj idealne.
Cena je premijska
Na premijsko poslanstvo opominja tudi cena. Osnovni V (dolgi model) z osnovnim dizlom (120 kW (163 KM) z oznako V220d stane dobrih 60 tisočakov, V300 (dolgi) stane vsaj 70 tisočakov, prav tak, skoraj popolno opremljen model v dolgi različici, ki smo ga testirali, pa z vključenim DDV stane 121 tisočakov.
Mislim, da raja niti pod razno ne razmišlja o takšnih gajbah. Za tistih par bogatašev pa se ne splača pisati …
vsak 5 predan lastniku ta avto (no kombi) ne pride do doma lastnika...gre prej nazaj na servis.....pa napisano je o …