Ozkih cestnih grl je po Sloveniji ogromno, eno bolj nenavadnih je gotovo Ljubljana jug pri izvozu z avtoceste proti centru, saj se tam dobesedno v minuti situacija lahko obrne na glavo. Vožnja nekaj sto metrov od AC izvoza do križišča med Barjansko cesto in Cesto dveh cesarjev se iz okoli minute lahko zelo hitro podaljša tudi za desetkrat toliko zaradi neusklajenega delovanja semaforjev na obeh križiščih na odseku.
Egoistični vozniki so s svojo taktiko le še poslabšali stanje
Zaradi takšne gneče, ko so zjutraj vozila stala celo že na odstavnem pasu pred izvozom z AC, so se po izgradnji P+R parkirišča ob izvozu z Dolenjske smeri nekateri vozniki avtomobilov pričeli posluževati taktike, ko zapeljejo mimo kolone, ki želi zaviti na levo, naravnost na parkirišče. Tam nato obrnejo in se ob naslednji zeleni luči skušajo vkjučiti v desno. Njihovo početje je vse prej kot blagodejno vplivalo na dogajanje, situacija je bila tako zadnje tedne že na meji kolapsa. Skozi prvo križišče se je zaradi stoječe kolone do naslednjega semaforja premaknilo le po nekaj vozil naenkrat, luči semaforjev so bile le še za prednovoletni okras.
Nekdo se je spomnil pogledati nastavitve
Na MOL smo naslovili več vprašanj glede dogajanja v zvezi z odsekom, skupaj z odgovori pa je prišlo tudi olajšanje za voznike, saj so pri Oddelku za gospodarske dejavnosti in promet MOL ugotovili, da je pri trenutnem režimu semaforjev na križišču Barjanska - Cesta dveh cesarjev res nekaj narobe oziroma da ponujajo še veliko rezerve.
"Na podlagi opazovanja prometa v času jutranje konice smo pripravili spremembo krmilnega programa delovanja semaforske naprave. In sicer je skrajšan fiksni zeleni interval za vozila iz stranske smeri in temu ustrezno podaljšana zelena v glavni smeri po Barjanski cesti. Spremenjen je tudi parameter podaljševanja (delta t) za vozila po Barjanski cesti."
Drugačno delovanje semaforjev se za voznike zadnjih nekaj dni več kot občutno pozna, saj promet med obema semaforjema namesto po polžje sedaj poteka precej dinamičnejše, posledično je veliko hitrejše tudi premikanje kolone iz obeh uvozov z AC, tako da praktično ni več nevarnega ustavljanja kar na odstavnem pasu.
Krožišče šele, ko bo "smiselno"
Glede na to, da so nedavno preurejali križišče zaradi novozgrajenega P+R križišča, nas je tudi zanimalo, ali niso razmišljali o izgradnji krožnega, morda dvojnega turbo krožišča. "Klasično križišče smo naredili po projektu v sklopu ureditev P+R Barje. Na dolgi rok ne izključujemo možnosti ureditve krožnega križišča, če bi se izkazalo, da bi bilo to smiselno." Kateri pogoji bodo morali biti izpolnjeni, da bo krožišče "smiselno," niso navedli.
Parkirišče je s središčem prestolnice poleg avtobusne linije povezano tudi s kolesarsko stezo.
Na vpadnicah v večja središča je ob jutranjih konicah pričakovano veliko gneče. Veliko k temu pripomorejo slovenske vozne navade (po ena oseba v avtu, želja po dostopu z avtom "do vrat"), slaba povezljivost in medsobojna usklajenost javnega prometa ter cestna infrastruktura, ki marsikdaj že zdavnaj ne ustreza več modernim cestnim tokovom.
andrej.leban@zurnal24.si
Pač se nekateri znajdejo. Sam to tudi počnem v Hočah, če vidim, da se mi prižge rdeča luč, zavijem desno, …
Ah, koliko je takih traparij.<br />V Kranju pred petrolom Primskovo, kjer gori rdeča luč za prehod za pešce četudi ni …
Z minimalno spremembo nastavitev semaforja bi se tudi gneča na Verovškovi od 15h do 16h močno zmanjšala ali izginila. Ampak …