Debate o tem, ali so boljši nemci ali francozi in če gre zaupati japoncem ali korejcem, imajo dolgo gostilniško brado. A doslej uradno ni še nihče predstavil konkretnih podatkov, kako so posamezna avtomobilska "državljanstva" priljubljena po različnih slovenskih regijah. Zato smo se tega lotili mi.
V bazi podatkov o slovenskem voznem parku, ki ga zbira in ureja podjetje Ardi, smo segmentirali vozila po poreklu, in to za vseh 11 registrskih območij. Upoštevali smo le "ljudske znamke", izpustili pa smo premijce, kot so Audi, BMW, Mercedes, Volvo in ostalo peščico, saj nas zanima predvsem ljudski sentiment. Pri premijcih pa velikanska večina vseh registriranih avtov tako ali tako pripada "sveti" nemški trojici.
Med ljudske "nemce" smo poleg znamk v koncernu VW (Volkswagen, Škoda, Seat) šteli tudi Opel in Ford, ki imata nenemške lastnike. Modeli obeh znamk so bili namreč doslej v največji meri razviti še v Nemčiji.
K "francozom" smo poleg Peugeota, Citroëna in Renaulta prišteli tudi hčerinsko družbo slednjega, romunsko Dacio.
H "korejcem" spadata Hyundai in Kia, k "japoncem" pa Toyota, Honda, Mazda, Subaru in tudi Nissan, ki je kljub povezam z Renaultom pri svojih modelih avtonomen.
Med "italijani" sta od živih znamk vključena Fiat in Alfa Romeo, ostale imajo neznaten delež.
Ostal je še manjši delež vozil pod kategorijo Drugo, ki nima bistvenega statističnega vpliva na končni razrez. Gre za pestro skupino živih in ugaslih znamk z vseh vetrov (američani, rusi, nekateri evropejci ...), vmes pa so zaradi načina statistične obdelave voznega parka tudi številne znamke kemperjev.
Podatki kažejo, da je v devetih od enajstih registrskih regij največ "nemških" avtov. Le na novomeškem registracijskem območju (NM) je po zaslugi "domačega" Revoza izražena frankofonska premoč. Pri Prekmurcih (MS) pa je boj med germani in galci v odstotkih neodločen. Nemci imajo velikansko premoč med Korošci (SG), na območju Krškega (KK) in na postojnskem (PO).
Pregled pa pokaže še nekaj zanimivosti.
- Najmanjši odstotek nemcev je znotraj registrske oznake MB. Najmanjšo naklonjenost francozom kažejo na postojnskem (PO).
- Korejski znamki največji delež beležita na Gorenjskem (KR), najmanj pa sta priljubljeni na skrajnem jugovzhodu (KK).
- "Japonci" imajo nadpovprečno veliko ljubiteljev na Goriškem (GO).
- "Italijani" imajo statistično opaznejšo vlogo pričakovano na zahodu države (PO, GO, KP).
- Delež premijskih znamk v skupnem številu registracij je malo pod 14 odstotki. Največji je na koprskem območju (KP) s skoraj 17 odstotki vseh registriranih avtov, najmanjši pa na postojnskem (PO) z dobrimi 10 odstotki.
- Na dan 31. 12. 2020 je bilo v Sloveniji registriranih skupaj 1.258.063 osebnih vozil.
Kaj pa Volvo :) ..,aia za to moraš imet pa iskrene namene, ki niso povezane z nastopaštvom...primerjanjem z drugimi...
Slovenija se cudi zakaj narod umira od raka. Ce pa na cesti dihajo sam dizel.
Moj Touran ima 10 let . razen zavor ,gum, olja (servis).mehanik še ni taknil drugih stvari.. Ima pa 260.000 Km. …