Kitenje s tujim perjem

Foto: Žurnal24 Športni kabriolet BYD. Sestavljen po idejah drugih.
Uganka: od zunaj je videti kot mercedes-benz CLK, notranjost je skoraj povsem enaka tisti v renaultu meganu. Za kateri avtomobil gre?
Oglej si celoten članek
 

NAIAS 2008

Več o avtosalonu v Detroitu si preberite tukaj.

Na avtosalonu v Detroitu pet kitajskih proizvajalcev svoje izdelke predstavlja v kletnih prostorih razstavišča, daleč stran od trušča osrednjega prireditvenega prostora. A lokacija niti ni tako slaba, saj so jim bili še lani organizatorji pripravljeni odstopiti le nekaj kvadratnih metrov v lobiju kongresnega centra Cobo.

Ali je napredek viden tudi pri avtomobilih? Na prvi pogled da, saj so družbe Geely, Changfeng, BYD, Chamco Auto, Zhongxing Automobile in Li Shi Guang Ming Automobile Design s seboj pripeljale široko paleto avtomobilov; od mestnih malčkov do kabrioletov in modelov SUV in, tako kot je na letošnjem NAIAS že tako rekoč "conditio sine qua non", tudi naravi prijaznega plug-in hibrida.

Največja vrlina kitajskih avtomobilov je gotovo njihova cenovna dostopnost, vendar proizvajalci vsi po vrsti priznavajo, da jih na najzahtevnejših tržiščih sveta še nekaj časa ne bo, saj še ne ustrezajo strogim varnostnim in naravovarstvenim zahtevam ameriške in evropske zakonodaje.

Ni treba biti velik poznavalec vozil, da ugotoviš, kje si podobno notranjost že videl. © Andrej Leban

 
V katerem avtomobilu torej sedim?
Ob malce podrobnejšem ogledu avtomobilov je kaj hitro jasno, da na teh trgih niti ne bi bili lepo sprejeti. Tipičen primerek je športni model F8 proizvajalca BYD (kar mimogrede pomeni Build Your Dreams – zgradi si sanje). Čeprav so spremenili logo, ki je bil še do nedavnega na moč podoben BMW-jevemu, se v tovarni očitno še zdaleč niso odrekli tujim idejam.

Ob pogledu na živo rumeni kabriolet se nemudoma dvignejo obrvi, saj so luči nesramno identično prekopirane z modela MB CLK, prav tako tudi bočna linija. Kaj niso ta vzvratna ogledala Renaultova? Bo že držalo. Dodatno ljubitelja evropskih znamk pogrejejo ročica ročne zavore, stikala za stranska ogledala in obvolanske ročice, da, celo volan, merilnike in kartico za vžig motorja so Kitajci brez kančka sramu vestno pobrali iz megana in vsadili v svoj zvarek. V ZDA in na azijskih trgih ne poznajo Renaulta, so si najbrž mislili, a za vsak primer sredinsko konzolo vendarle nekoliko spremenili (beri: kopirali nekega tretjega vzornika). Tudi zadek začuda ne spominja na nobenega izmed omenjenih dveh avtomobilov.

Za veselje je morda še nekoliko prezgodaj. © Andrej Leban

 
Ne znajo jih narediti, ne znajo kopirati ...
Za dvolitrski motor so si pridobili licenco Mitsubishija, ki zmore avtomobil do stotice pognati v štirinajstih sekundah. Vsaj tukaj ni nič evropskega. Kitajci pri hvaljenju avtomobila ne pozabijo izpostaviti vgrajenega ABS, štirih zračnih blazin in zategovalnika varnostnih pasov. Dobra lastnost avtomobila poleg na papirju bogato založene notranjosti je še trda zložljiva streha, ki se odpre ali zapre v 25 sekundah. Menda deluje.

"Kopipejst" gor ali dol, konstruktorji bi se pri kopiranju vzornikov vendarle lahko malce bolj potrudili – vrata štiriseda so se zaprla z nezaslišanim truščem. Gre za pomoto? Ne, tudi drugič je pošteno tresknilo.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.