Analitiki pri raziskovalni družbi Dataforce, ki je zbirala podatke, so izpostavili vodilnega kitajskega proizvajalca v Evropi koncern Saic Motor. Največji uspeh beleži z električno kombilimuzino MG4. Saic je trgovcem v Evropi prodal večje količine vozil, ki so bili registrirani pred 5. julijem. Zato jih trgovci kupcem lahko še vedno prodajajo brez dodatnih dajatev za uvožena električna vozila.
MG Motor je imel v Nemčiji edinstveno akcijo "plačaš enega, dobiš dva" električna avtomobila MG4. Promocija 2 za 1 je bila sestavljena tako, da je kupec, ki je za vozilo MG4 electric plačal v gotovini, hkrati sklenil lizing pogodbo za drugo vozilo istega modela. Kupec je s strani MG prejel 8.592 evrov subvencije, ki pokrije celotne stroške lizinga za štiri leta.
Po podatkih spletne strani Inside-digital.de je bil MG4 EV junija 2024 s 4492 novimi registracijami drugi najbolj priljubljen električni avtomobil v Nemčiji. Pred njim je bil le VW ID.3 s 6.370 novimi registracijami.
MG4 EV smo testirali tudi na Žurnal24. Test si lahko preberete tukaj.
"Žal si tako dobrih pogojev kot nemški kolegi ne moremo privoščiti. Če bi si jih lahko, bi to že izpeljali," je za Žurnal24 povedal vodja prodaje in marketinga v Sloveniji Tilen Hojč. MG Motor, ki letos praznuje 100 let obstoja. Kljub temu so se odločili za pocenitev električnih vozil pri nas.
Kar trije MG4 EV pod mejo za pridobitev 6.500 evrov subvencije
"Pocenila se je celotna paleta naših električnih vozil. Poleg modela MG4 EV tudi modela MG ZS EV in MG5 EV," pravi Hojč. Pri modelu MG4 so sedaj kar tri izvedenke umeščene pod magično mejo 35.000 evrov, kar je pogoj, da lahko prejmete 6.500 evrov subvencije eko sklada. MG je sicer svoja vozila pocenil za okoli 3.000 evrov, kar pomeni, da ob upoštevani subvenciji vstopna različica MG4 EV (konkurent Volkswagnu ID.3, električni hyundai koni ...) stane 21.990 evrov, kar je na ravni manjših blago-hibridnih kompaktnih modelov.
V Goodwoodu v Angliji smo že lahko ekskluzivno videli in tudi preizkusili nove modele MG, ki v Sloveniji prihajajo to jesen.
Kitajske avtomobilske znamke imajo željo še povečati tržni delež v Evropi. V juniju so v Evropi prodali več kot 23.000 baterijsko električnih vozil (EV), kar je največ doslej, kažejo podatki Dataforce. Njihov 72-odstotni skok v primerjavi z majem je dvakrat večji od skupne evropske registracije električnih vozil v juniju.
Pred kitajskimi znamkami, ki nimajo tovarne v Evropi, so sicer zahtevni meseci, saj bo povečanje obsega prodaje odvisno tudi od uveljavitve dodatnih tarif EU. Meseca novembra bo dokončno znano, kako visoke bodo. Za skupino Saic veljajo dodatne 38-odstotne dajatve, medtem ko bo BYD plačal dodatnih 17 odstotkov na obstoječo 10-odstotno carino.
Proizvajalci avtomobilov na obeh celinah hitijo z dodajanjem evropske proizvodnje električnih vozil, da bi se lahko izognili novim dajatvam, medtem ko se lahko napetosti med Pekingom in Brusljem sprevržejo v trgovinsko vojno, ki se bo odrazila v višjih cenah vozil v Evropi in na Kitajskem, česar pa si predvsem evropski proizvajalci vozil ne želijo.
Hojč pravi, da je model poslovanja znamke MG v Sloveniji že od samega začetka slonel na temelju, da je v vsakem trenutno na voljo večja zaloga vozil (300-400) na centralnem skladišču uvoznika. "To se je izkazalo za dobro konkurenčno prednost, saj je bil rok izdobave vozil izredno kratek. Znižanje cen predstavlja naš odgovor na skepticizem, ki se je pojavljal okoli vseh električnih vozilih kitajskih proizvajalcev, ki so bili deležni povečanja carin. Trenutna akcija je odraz našega stališča, da kupec ne sme biti žrtve brezpredmetne trgovinske vojne med EU in Kitajsko," pravi Hojč.
Če gledamo zgodovinsko, je večina firm, ki se je spustila v takšne razprodaje, propadla. Zame so to ničvredni izdelki, ki …
ok, zdej se vidi , koliko je lahko dejansko vreden El. avto. tolk kot fičo. teslin šef je bogat tako …
Ob ukrepih evropske komisije proti kitajskim proizvodom me obide spomin na članek-intervju z računalničarjem desetletja nazaj, ko je povedal, da …