Celo v državi prepolni kopij, je podjetje Zotye Auto eden od prvakov v kopiranju vozil na Kitajskem.
Kitajski proizvajalci avtomobilov se na vse kriplje trudijo prodreti tudi na bolj zahtevne trge. Njihov cilj je do leta 2050 postati vodilni svetovni proizvajalec električnih in predvsem avtonomnih, samovozečih, vozil. Medtem pa doma ponujajo klone evropskih uspešnic, predvsem nemških, prestižnih.
Spravili so se tudi na logotipe
Kitajskih proizvajalcev, ki kopirajo, je veliko. Začeli so že pred desetletjem, ko so pri podjetju Lifan predstavili model lifan 320 skoraj na las podoben kultnemu mini cooperju. Pri Landwindu so leta 2014 predstavili model landwind X7, ki je kopija range rover evoqua za ceno manj kot 17 tisočakov. Shuanghuan je razburjal z modelom SCEO, ki je imel neverjetno podoben zadek vozila kot prvi BMW X5. Bavarci so jih celo tožili in dosegli prepoved prodaje na nemškem trgu.
Kopiranja je bilo v zadnjih letih veliko, od tesle model S do superšportnega audija R8, kopirajo celo logotipe. Znak podjetja BYD je zelo podben BMW.
Prvaki v kopiranju
Za zadnjo kopijo, ki je dvignila veliko prahu, so poskrbeli pri podjetju Zotye Auto, ki ga imajo na Kitajskem mnogi za prvaka v kopiranju avtomobilov. V svoji prodajni paleti skorajda nimajo modela, ki ne bi spominjal na katero od serijskih vozil priznanih znamk. Glede na prodajne številke se jim njihova taktika obrestuje, saj so lani prodali 328.875 vozil. In to samo Kitajcem, saj so jim drugje po svetu prepovedali prodajo.
Zakaj, dokazuje zadnji model - križanec traum meet 3. Pri Zotyeju so pred nekaj leti razvili model SR7, križanca, ki spominja na audija Q3. Vodstvu to ni bilo dovolj, zato so reciklažo razširili še na najnovejšo generacijo Mercedesovega suva GLC. Angažirali so celo nemškega oblikovalca.
Traum meet 3 v dolžino meri 4,5 metra, poganja pa ga 1,5-litrski Mitsubishijev turbo bencinski motor, ki 110 kilovatov največje moči (150 KM) prenaša na prednji kolesi preko 5-stopenjskega ročnega ali CVT menjalnika. Prodaja se bo začela v kratkem, cena za osnovno različico pa je okoli 9.000 evrov.
Kitajski proizvajalec avtomobilov namerava do leta 2020 predstaviti kar osem novih športnih terencev oziroma križancev. Tako bodo lahko Kitajci množično vozili avtomobile "priznanih evropskih znamk", pa čeprav njihove kopije.
Francl,kdo te pa sili,da kupujes mecke?Ne vedno,ampak vcasih je cena merilo kvalitete.A bi indijsko TATA tudi imel,ker je poceni? Jaz …
takoj sprostiti in dovoliti uvoz! nam vsaj ne bo treba več kupovati teh dragih švabskih jajc!